Efter att ha fått bekanta mig närmare med @Sjöö Sandström sortiment på GTGn som Felix gästade för en vecka sen blev jag sugen på att testa! Så idag trilla den här trevliga pjäsen in
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tog ett skutt i modeller från series 1 till RC igår. Slängde på ett Hirsch Pure på direkten, funkar helt ok visuellt förutom de kanske något för grova hålen.
![]()
Underbar klocka det där![]()
Efter att ha fått bekanta mig närmare med @Sjöö Sandström sortiment på GTGn som Felix gästade för en vecka sen blev jag sugen på att testa! Så idag trilla den här trevliga pjäsen in![]()
Tack! Det ska jag se till att göra. Tycker den gör sig väldigt bra på nato.Ser kalasbra ut tycker jag och gummi är helt rätt väg att gå på RC. Stort grattis och bomba på med bilder![]()
Brutalt vacker, kan vara det absolut bästa i klockvägTack! Det ska jag se till att göra. Tycker den gör sig väldigt bra på nato.
![]()
Nej nej nej! Förstör inte en så fin klocka pojk!Tack! Det ska jag se till att göra. Tycker den gör sig väldigt bra på nato.
![]()
Alltid intressant debatt det där med natons vara eller icke vara, har själv någon form av hatkärlek till dem. Köpt på mig massor av tygremsor som oftast bara blir liggande men.. till tunna (check), avskalade (check) klockor kan det funka.Nej nej nej! Förstör inte en så fin klocka pojk!![]()
Sitter grymt bra på dig. Hoppas du blir nöjd!![]()
Efter att ha fått bekanta mig närmare med @Sjöö Sandström sortiment på GTGn som Felix gästade för en vecka sen blev jag sugen på att testa! Så idag trilla den här trevliga pjäsen in![]()
Originallädret är en katastrof där håller jag med digAlltid intressant debatt det där med natons vara eller icke vara, har själv någon form av hatkärlek till dem. Köpt på mig massor av tygremsor som oftast bara blir liggande men.. till tunna (check), avskalade (check) klockor kan det funka.
Personligen tycker jag originallädret förstör klockan mer med sin rent av fula stoppade profil och djupa infästning som gör att hornen ofta ”hänger i luften”.
Men vad vet en pojk..![]()
Så, då har vi två band som förstör en fin klocka. Du får gärna följa upp med exempel på det motsatta.Originallädret är en katastrof där håller jag med dig
Tror struts skulle vara grymt på denSå, då har vi två band som förstör en fin klocka. Du får gärna följa upp med exempel på det motsatta.
Ett tunt ovaderat alligator så är du hemmaSå, då har vi två band som förstör en fin klocka. Du får gärna följa upp med exempel på det motsatta.
Damn. Oväntat bra kombo! Högg du den på ks? 35k för ett microrotor (mikrorotor på svenska?) verk känns som en sjukt bra deal.Tack! Det ska jag se till att göra. Tycker den gör sig väldigt bra på nato.
![]()
Yes, kändes som ett bra tillfälle att testa modellen.Damn. Oväntat bra kombo! Högg du den på ks? 35k för ett microrotor (mikrorotor på svenska?) verk känns som en sjukt bra deal.
Är det inte nån här som samlar på tavlor till Chronolink? Pengarna för tavlan kanske betalar en renovering av klockan?Tre intressanta Sjöö Sandström kommer på Kaplans Klockkvalitet i november. Två ex av Automatic S1 inklusive de coola numrerade boxarna i trä. Plus den mytomspunna DI-Chronolinken med helrosa tavla@Hawk100
Ni som har S1. Hur ser era baksidor och urverk ut? Det verkar ju lite märkligt att det skiljer sig både på baklock samt rotor när de ligger så pass nära varandra i nummer.
0131
![]()
![]()
556
![]()
![]()
Om man är intresserad av Chronolinken så rekommenderar jag ett besök på Kaplans innan man bjuder då den är rejält sliten. Det kommer kosta en bra slant att få den i bra skick igen.
![]()
![]()
Är det inte nån här som samlar på tavlor till Chronolink? Pengarna för tavlan kanske betalar en renovering av klockan?![]()
Vilka sjuka jävlar det finns!Hm, det måste vara en riktig idiot som har ett så smalt intresse
![]()
![]()
Tolkar det som att du har sett Chronolinken live? Är den "välanvänd-sliten" eller "vad-tusan-har-hen-gjort-med-den-sliten"?Tre intressanta Sjöö Sandström kommer på Kaplans Klockkvalitet i november. Två ex av Automatic S1 inklusive de coola numrerade boxarna i trä. Plus den mytomspunna DI-Chronolinken med helrosa tavla@Hawk100
Ni som har S1. Hur ser era baksidor och urverk ut? Det verkar ju lite märkligt att det skiljer sig både på baklock samt rotor när de ligger så pass nära varandra i nummer.
0131
![]()
![]()
556
![]()
![]()
Om man är intresserad av Chronolinken så rekommenderar jag ett besök på Kaplans innan man bjuder då den är rejält sliten. Det kommer kosta en bra slant att få den i bra skick igen.
![]()
![]()
Du kan ju inte tveka när du har chansen chansen att lägga vantarna på en verklig ”enhörning”!!!! Klart att mr ”Chronolinktavlor” måste ha DI-tavlan!! Sedan har du ju bara Tjabos tavla kvar att sukta efter......Tre intressanta Sjöö Sandström kommer på Kaplans Klockkvalitet i november. Två ex av Automatic S1 inklusive de coola numrerade boxarna i trä. Plus den mytomspunna DI-Chronolinken med helrosa tavla@Hawk100
0131
![]()
![]()
556
![]()
![]()
![]()
![]()
Tolkar det som att du har sett Chronolinken live? Är den "välanvänd-sliten" eller "vad-tusan-har-hen-gjort-med-den-sliten"?
Du kan ju inte tveka när du har chansen chansen att lägga vantarna på en verklig ”enhörning”!!!! Klart att mr ”Chronolinktavlor” måste ha DI-tavlan!! Sedan har du ju bara Tjabos tavla kvar att sukta efter......![]()
Ja, jag måste göra ett nytt försök att komma i takt med KnugenMen jag tror faktiskt att jag kommer att avstå från att buda. Det skulle vara synd att slakta DI-klockan för att komma åt tavlan och det är ett alldeles för högt utrop för att man inte ska gå back en hel del.
@TompaC har du kvar din box?Ja det känns kul tyvärr saknar jag boxen och dom verkar inte gå att hitta.