Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nykär med andra ord!![]()
Alltså blir nästan kär när jag tittar ner på handleden på jobbet!
https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/003848/sjaa-sandstram-landsort-worldtimeInge som vill sälja sin Landsort innan jul?
Inge som vill sälja sin Landsort innan jul?
Landsort är ju verkligen en riktigt cool klocka. Helt egen stil och med en riktigt häftig koppling till Landsort-djupet.
Är inte en uppföljare på gång?Landsort är ju verkligen en riktigt cool klocka. Helt egen stil och med en riktigt häftig koppling till Landsort-djupet.
Men visst är det en ganska rejäl bit att bära på armen?
Nån som vet varför de slutade tillverka den och varför de inte kommit med en uppföljare .?
Det ska stämma. Sjöö Sandström har väl (nästan?) bekräftat det själva på Instagram?Är inte en uppföljare på gång?
Jag har hört rykten om att det skulle vara så
Ja jag har för mig om det.Det ska stämma. Sjöö Sandström har väl (nästan?) bekräftat det själva på Instagram?
Kanske lite dålig uppdatering från deras sida.Skumt, den måste ha blivit tillbakalämnad för den såldes för någon månad sedan.
Jomen visst äre väl ti 99% klärt att den kommer under 2019Ja jag har för mig om det.
Håller tummarna för er som har armar att bära upp en sån.Jomen visst äre väl ti 99% klärt att den kommer under 2019![]()
Själv håller jag mig till 36 mm, det är vad jag klarar avHåller tummarna för er som har armar att bära upp en sån.![]()
kollat på den men är ute efter en svart på gummi.
Vad skiljer vit Landsort mot svart? Visst har de kronan på olika sidor? Finns andra skillnader?kollat på den men är ute efter en svart på gummi.
hittat en i norge men på länk... måste ju finnas någon här som vill sälja och prova nåt nytt.
Kollat sjöö sandström hemsidan men inte hittat nåt om en ny landsort.
https://klocksnack.se/threads/beslutsångest-ss-landsort-hjälp-önskas.8373/Vad skiljer vit Landsort mot svart? Visst har de kronan på olika sidor? Finns andra skillnader?
Kanske lite dålig uppdatering från deras sida.
Det gick väl en på Kaplans för två veckor sen för 20k + provision. Dock vet man ju inte så mycket om det där med service på dom från auktionsverken. .En fråga till er kunniga..har fått en eventuell möjlighet att köpa en nyservad Chronolink, vad tycker ni skulle kunna vara ett vettigt pris??
Tackar för all info man kan få, mycket uppskattat.Det gick väl en på Kaplans för två veckor sen för 20k + provision. Dock vet man ju inte så mycket om det där med service på dom från auktionsverken. .
Är den med länk eller på ett läderarmband?En fråga till er kunniga..har fått en eventuell möjlighet att köpa en nyservad Chronolink, vad tycker ni skulle kunna vara ett vettigt pris??
Hej, är med länk.Är den med länk eller på ett läderarmband?
Med tanke på att Sjöö tyvärr tappat i pris senaste åren så tycker jag att 20 + provision (dvs 24) är väl högt pris, om det inte är en unik version som tex med DI-tavlan eller en COSC-version Som Clark K har.
Sedan är det ju enormt mycket värt att ha en nyservad klocka, men det är tyvärr ofta svårt att få upp försäljningspriset lika mycket som servicen kostar.
Jag skulle snarare tycka att någonstans i intervallet 17-21’ borde vara rimligt beroende på skick och om det är länk eller läder.
Och innan någon idiotförklarar mig kan jag nämna att jag köpte min nyservade Chronolink (men på ett helt ”förstört” läder) ytterligare något billigare tidigare i år.....![]()
Det skiljer ofta oxå på vad man får betala privat och tex på Kaplans. Tycker oxå att runt 20 är rimligt, men mycket handlar om skicket...Hej, är med länk.
Där hade det varit riktiga godispriser på en del av klockorna. Har du någon koll på ungefär hur lång tid det brukar mellan att en vara läggs upp tills att klubban faller? Kan ju vara bra att veta ungefär hur ofta man ska gå in och kolla om det kommit något nytt spännande därHåller för övrigt helt med @Hawk100 angående prisbilden. Jälmers brukar få in då och då men är alltid riktigt dyra. De absolut billigaste Chronolinkarna som säljs är via Pantbanken. Slå på avslutade auktioner så häpnar man över vissa priser.
Där hade det varit riktiga godispriser på en del av klockorna. Har du någon koll på ungefär hur lång tid det brukar mellan att en vara läggs upp tills att klubban faller? Kan ju vara bra att veta ungefär hur ofta man ska gå in och kolla om det kommit något nytt spännande där![]()
Så max 21 för ett fullset som är nyservad?Ligger en Chronolink på läder hos Bukowskis webauktion.
Håller för övrigt helt med @Hawk100 angående prisbilden. Jälmers brukar få in då och då men är alltid riktigt dyra. De absolut billigaste Chronolinkarna som säljs är via Pantbanken. Slå på avslutade auktioner så häpnar man över vissa priser.