• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

17C41C4C-F9CB-4E3E-88FF-9C69480B6018.jpeg

#sjösandströmsöndag
Riktigt jävla snygg! Väldigt avis på handlederna som kan bära upp den, såg ut som ett väggur på min handled.

@Sjöö Sandström ännu ett önskemål!
Mindre version av kronografen med automatverk.

Hahaha gick igenom köp&sälj och det verkar som att @Limeee är mitt bästa bet på att få in en chronolink då han verkar ha paperhandat några ❤️

Körde en intressekoll på den han har nu också!

Så kanske återkopplar inom kort ang. Mushuvuden
Ja själv är jag ju inne på min tredje Chronolink, och denna gång stannar den! Lägger in en bild från tiden när jag hade två st samtidigt, bara för att retas😜
03A27C04-6493-4CBA-808E-DD3FB9D8FD64.jpeg

Ja själv är jag ju inne på min tredje Chronolink, och denna gång stannar den! Lägger in en bild från tiden när jag hade två st samtidigt, bara för att retas😜
03A27C04-6493-4CBA-808E-DD3FB9D8FD64.jpeg
Oj! Nu börjar det hetta till. Jag anar ett visst flipparmotstånd
Idé nummer två till @Stalrob tidigareläggs.
Gör en klockdocka enligt bild.
Screenshot_20210405-171223_Samsung Internet.jpg

För att det här ska funka måste garnet exakt rätt nyans lika den @Limeee värper på. Prova tills chronolinks rotor känns i din garnklocka. Obs ej Voodoo! Det här är modern fysik "entanglement", sånt som gör att fotosyntesen funkar.
Vid kontakt sticks nålar i garnbandet, skit i fysiken, det funkar som Voodoo🤪

Image1.jpg

Klocksnackare,

Kul att redan några av er uppmärksammat att vi släppte en nyhet igår :)

Vår ikon Royal Steel Classic har varit trogen mot vårt varumärke sedan 1993. De senaste åren har vi utvecklat kollektionen med fler färger och nu är det dags att addera en diamant bezel i denna kollektion. Utförandet med diamant bezel kommer att finnas tillgängligt för alla urtavelfärger och kan också köpas separat för dem som redan äger Royal Steel Classic 36mm och vill ha lite extra elegans i vardagen.

Med vänliga hälsningar
Sjöö Sandström

Image1.jpg

Klocksnackare,

Vår ikon Royal Steel Classic har varit trogen mot vårt varumärke sedan 1993. De senaste åren har vi utvecklat kollektionen med fler färger och nu är det dags att addera en diamant bezel i denna kollektion. Utförandet med diamant bezel kommer att finnas tillgängligt för alla urtavelfärger och kan också köpas separat för dem som redan äger Royal Steel Classic 36mm och vill ha lite extra elegans i vardagen.

Med vänliga hälsningar
Sjöö Sandström
Väldigt fin, men när kommer nya Landsort? 🥰

Image1.jpg

Klocksnackare,

Med vänliga hälsningar
Sjöö Sandström
Snyggt, pris på bara bezel? Och som sagt var nu väntar vi bara på en mindre Landsort

Hahaha gick igenom köp&sälj och det verkar som att @Limeee är mitt bästa bet på att få in en chronolink då han verkar ha paperhandat några ❤️

Körde en intressekoll på den han har nu också!

Så kanske återkopplar inom kort ang. Mushuvuden
Har du kollat på denna?

Fick några äldre bilder i lite bättre kvalla, men fortfarande riktigt dåliga bilder. En länkbit saknas då den gick sönder.
Inget cert.

Hmm. Gåre å få ett certifikat i efterhand av sjöö?

Tja gänget! Vill bara tipsa om att jag har min Worldtimer 36 mm (gummi OCH länk) ute nu på Köp & Sälj ☺️ Bara hojta till om någon är intresserad!

20210408_103907.jpg

Tillbaka
Topp