• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Carez

Cartier
2-Faktor
Väntar du på landsort lär du få vänta!
En ”vanlig” royal steel skulle passa fint in där.

Håller med @jamesfranco
En vanlig Royal Steel så dressig som möjligt.

Fick bli en Royal Steel Chronograph🙈
Nu var det sista inköpet på mycket länge!

ABC9392E-4F9E-4FEF-8955-4367F4C1B329.jpeg
 
Senast ändrad:

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Nu till en mycket viktig fråga/tanke,

Jag ville ha länk till min Quattro för att köra den som jobb-beater, jag är ingen kontors-råtta, jag är en råtta men inte den typen 😊jag har ett jobb där man smutsar ner sig.

Röstning för om det blir jobbklocka eller inte?

🖤💛
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu till en mycket viktig fråga/tanke,

Jag ville ha länk till min Quattro för att köra den som jobb-beater, jag är ingen kontors-råtta, jag är en råtta men inte den typen 😊jag har ett jobb där man smutsar ner sig.

Röstning för om det blir jobbklocka eller inte?

🖤💛
Ser inga som helst problem att köra den som jobb-beater, kör så det ryker säger jag👍
 

Kruger20

Omega
2-Faktor
Nu till en mycket viktig fråga/tanke,

Jag ville ha länk till min Quattro för att köra den som jobb-beater, jag är ingen kontors-råtta, jag är en råtta men inte den typen 😊jag har ett jobb där man smutsar ner sig.

Röstning för om det blir jobbklocka eller inte?

🖤💛
Jag är helt för beater-tanken och använder för det mesta min royal steel som just detta, men jag är barnsligt (och något oförklarligt) förtjust i Quattron och tycker nästan att den röda är för fin för att gå slit-döden till mötes. 😬
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Nu till en mycket viktig fråga/tanke,

Jag ville ha länk till min Quattro för att köra den som jobb-beater, jag är ingen kontors-råtta, jag är en råtta men inte den typen 😊jag har ett jobb där man smutsar ner sig.

Röstning för om det blir jobbklocka eller inte?

🖤💛
Jobbklocka såklart! 🙌🏼

Såg faktiskt en Quattro användas på en skjutbana för ett tag sen 😎
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Alla ni som har er Chronolink på läderarmband, hit med era foton! Sitter och funderar på vilket armband som skulle passa bäst till min ”Dagens industri” urtavla.
 

ClownenJac

Panerai
Funderar lite på att sälja min WT 41 till min bror, full set med både länk och gummi samt två års garanti kvar. Vad skulle vara ett rimligt familjepris tycker ni?

Är inte helt säker på att det är en bra idé, slutar väl bara med att jag köper en ny inom kort men kanske ett sätt att få honom in på klockintresset :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar lite på att sälja min WT 41 till min bror, full set med både länk och gummi samt två års garanti kvar. Vad skulle vara ett rimligt familjepris tycker ni?

Är inte helt säker på att det är en bra idé, slutar väl bara med att jag köper en ny inom kort men kanske ett sätt att få honom in på klockintresset :)
Har köpt och sålt en del Worldtimers som ni säkert känner till, och tycker att de gått för ca 13-15k beroende på skick osv. Senaste Worldtimern var en nästan ny blå med både länk och gummi för 15. Så om det ska vara ett rimligt men schysst pris kanske 13 är rimligt? Men allt beror ju på hur mycket rabatt familjepris är jämfört med ”normalt” pris😁
 

ClownenJac

Panerai
Har köpt och sålt en del Worldtimers som ni säkert känner till, och tycker att de gått för ca 13-15k beroende på skick osv. Senaste Worldtimern var en nästan ny blå med både länk och gummi för 15. Så om det ska vara ett rimligt men schysst pris kanske 13 är rimligt? Men allt beror ju på hur mycket rabatt familjepris är jämfört med ”normalt” pris😁
Kanske inte alltför mycket familjepris, pengarna ska ju in i annat sen ;)

Men bara så ingen känner sig blåst typ.

Tack för input! Nåt sånt jag hade tänkt mig också.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet till vilken modell dessa länkbitar hör till? 18mm bred men passar inte till RSC36 då dessa har annorlunda mittenbitar (där varje separat länkbit består av två mittenbitar, en stor och en liten). Hur som helst, om någon vill ha dem så får ni dem mot fraktkostnaden då jag inte har någon klocka som de passar till.

Edit: De verkar passa till RSC37. Så om någon vill ha 4 länkbitar till en sådan mot fraktkostnaden så kan ni skicka PM.
298BE72A-A53A-4EB6-AAFF-D56F5C6D4DDF.jpeg
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet till vilken modell dessa länkbitar hör till? 18mm bred men passar inte till RSC36 då dessa har annorlunda mittenbitar (där varje separat länkbit består av två mittenbitar, en stor och en liten). Hur som helst, om någon vill ha dem så får ni dem mot fraktkostnaden då jag inte har någon klocka som de passar till.
298BE72A-A53A-4EB6-AAFF-D56F5C6D4DDF.jpeg
Är det möjligtvis till RSC37 modellen? Påminnde inte den länken tom en H länk?
Edit: som denna? https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-rsc-37mm.159183/
 
Senast ändrad:

oskarponken

Panerai
Har köpt och sålt en del Worldtimers som ni säkert känner till, och tycker att de gått för ca 13-15k beroende på skick osv. Senaste Worldtimern var en nästan ny blå med både länk och gummi för 15. Så om det ska vara ett rimligt men schysst pris kanske 13 är rimligt? Men allt beror ju på hur mycket rabatt familjepris är jämfört med ”normalt” pris😁
Då borde mina 9500 som jag precis la ut min WT36 för vara riktigt bra 😊 Dock bara gummi.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Då borde mina 9500 som jag precis la ut min WT36 för vara riktigt bra 😊 Dock bara gummi.
Absolut ett bra pris, men dock är ju WT41 dyrare.
Sedan är det lite svårare att sälja när den bara kommer på ett gummi som dessutom är ganska kort. Hade en vit som jag till slut fick 9000kr för med lika kort gummi.

Men för den som bara är sugen på en på gummi så kan man ju alltid köpa nytt gummiband (utan lås) för 1200kr😃
 

oskarponken

Panerai
Absolut ett bra pris, men dock är ju WT41 dyrare.
Sedan är det lite svårare att sälja när den bara kommer på ett gummi som dessutom är ganska kort. Hade en vit som jag till slut fick 9000kr för med lika kort gummi.

Men för den som bara är sugen på en på gummi så kan man ju alltid köpa nytt gummiband (utan lås) för 1200kr😃
Sant. Hade dock rätt svårt när jag sålde en vit 41 för några år sedan också. Känns som att efterfrågan kommer och går. Grym klocka dock!
 
Topp