Kan verkligen rekommendera. Om du köper begagnat kommer du rätt billigt undan och får i princip tillbaka pengarna vid ev. försäljningTackar! Är ganska ny på SS men RSC36 var ju enkel men stilig. Får se om man kniper en sån
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan verkligen rekommendera. Om du köper begagnat kommer du rätt billigt undan och får i princip tillbaka pengarna vid ev. försäljningTackar! Är ganska ny på SS men RSC36 var ju enkel men stilig. Får se om man kniper en sån
Toppen, ska bli kul och nörda mig in i lite i SSKan verkligen rekommendera. Om du köper begagnat kommer du rätt billigt undan och får i princip tillbaka pengarna vid ev. försäljning
Kör! Många grymma modeller.Toppen, ska bli kul och nörda mig in i lite i SS
Så jävla bra! Saknar wt svårt.
Grymt underskattad
Nope dessvärre passar den inte på en Chronolink…Är det någon som har pejling på om jag kan flytta länken från en Royal Steel Worldtimer till en Chronolink?
//GF
Ok, tack för snabbt svar!Nope dessvärre passar den inte på en Chronolink…
Krya på digÅkt på delvis förlamning i ansiktet ( Bells Pares ), får fördriva tiden med lite Lego
Nej vad tråkigt! Krya på digÅkt på delvis förlamning i ansiktet ( Bells Pares ), får fördriva tiden med lite Lego
Bredden fungerar tror jag, problemet är väl ändlänkarna som inte matchar. Hur var det med länken till Orc @Stalrob, visst satt inte den heller bra på Chronolinken?Ok, tack för snabbt svar!
Är det fel bredd? Eller behöver man köpa till de sista små länkarna mot uret?
(eller är det någon annan modell som man kan flytta länken till en chronolink?, hörde att man kunde flytta från UTC ORC?)
//GF
Bredden fungerar tror jag, problemet är väl ändlänkarna som inte matchar. Hur var det med länken till Orc @Stalrob, visst satt inte den heller bra på Chronolinken?
Krya!Åkt på delvis förlamning i ansiktet ( Bells Pares ), får fördriva tiden med lite Lego
Segt, krya på dig. Kul aktivitet dock. Försöker övertala blivande sexåringen att han bara ska önska sig lego. Gärna dödsstjärnanÅkt på delvis förlamning i ansiktet ( Bells Pares ), får fördriva tiden med lite Lego
Krya på dig!Åkt på delvis förlamning i ansiktet ( Bells Pares ), får fördriva tiden med lite Lego
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men här är mina tankarSå om man köper nya endlänkar så passar det kanske?
//GF
Ok, tackar för väldigt utförligt svar!Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men här är mina tankar
Ja rent teoretiskt så bör det väl kanske fungera, men frågan är om det går att byta ut ändlänkarna? Tror inte det, åtminstone är ändlänkarna på min Chronolink från 2001 och min RSC36 från 2021 olika, där de sitter med pins på den första och skruvar på den andra, se bild från sidan.
Och här någon bild för att visa varför ändlänkarna är speciella på Chronolink och inte passar med Orc heller. Det är som ett ”hål” i ändlänken där locket ska passa in när det är stängt.
Artem sailcloth.STI
Stiligt armband där, vad är det för något?
//GF
Du har helt rätt!Bredden fungerar tror jag, problemet är väl ändlänkarna som inte matchar. Hur var det med länken till Orc @Stalrob, visst satt inte den heller bra på Chronolinken?
Artem sailcloth.
Du har helt rätt!
Ändlänkarna matchar inte. Men övriga länken är densamma (orc)
Så du behöver alltså ändlänkar specifikt för chronolinken.
Sedan lite kuriosa är ju att de äldre iterationerna av chronolink kom med "honor" till ändlänkar, kolla bilderna på @HaVet71 s rosa chronolink så ser du att delen i mitten närmast boetten är en separat liten länkbit.
Medans Bilderna @Limeee skickade tillhör de nyare och kommer med en "hane" till ändlänk.
Riktigt läckertI väntat på ett custom band så fick det bli ett grått mocka
Är ju det bästa att dressa ned en dressare! Det är då dom flygerTestar Tonneau på blått tropic. Visst, egentligen ”ska” den här vara dressad men jag tycker det flög okej ändå