• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Skickade ett mail till sjöö sandström och frågade om quartz verket i skydiver.
IMG_20180116_132213.png

Vad jag kan se så är gångavvikelsen bättre än snittet inom quartz verk men kvalar ej in som chronometer eller "superquartz". Rätta mig om jag har fel.
 

MAIN

Cartier
Skickade ett mail till sjöö sandström och frågade om quartz verket i skydiver.
IMG_20180116_132213.png


Vad jag kan se så är gångavvikelsen bättre än snittet inom quartz verk men kvalar ej in som chronometer eller "superquartz". Rätta mig om jag har fel.

Tack för att du delar informationen från SjööS. Intressant!

Hittade detta på Watchuseek: http://forums.watchuseek.com/f9/bre...ication-accuracy-2134402.html#/topics/2134402

COSC quartz specifications (+/- .07 sec/day = +/- 25.5 sec/yr) in actual use

Min har har saktat sig 3 sekunder drygt sedan nyårsafton relativt Fröken Ur, alltså på 17 dagar.
 

MånsT

Rolex
Nu är läget som så att jag är helt grön på SS, har inte ens klämt på en. Däremot börjar flera modeller tilltala mig mer och mer, inte minst Worldtimern och Royal Steel men även Royal Capital. Tänkte höra med er i tråden om kvalitet och generella intryck av modellerna. Prisvärt och bra ihopskruvade grejer eller lite halvrisigt som lockar ”för att det är svenskt”?
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nu är läget som så att jag är helt grön på SS, har inte ens klämt på en. Däremot börjar flera modeller tilltala mig mer och mer, inte minst Worldtimern och Royal Steel men även Royal Capital. Tänkte höra med er i tråden om kvalitet och generella intryck av modellerna. Prisvärt och bra ihopskruvade grejer eller lite halvrisigt som lockar ”för att det är svenskt”?
Min personliga åsikt så känns det som en mer personlig närhet, större kvalite känsla och ett eget designspråk än t.e.x Rolex..Men det är helt och hållet min egna åsikt. Är själv i gärningen att sälja min sista Rolex och endast ha en Sjöö Sandström samling
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är läget som så att jag är helt grön på SS, har inte ens klämt på en. Däremot börjar flera modeller tilltala mig mer och mer, inte minst Worldtimern och Royal Steel men även Royal Capital. Tänkte höra med er i tråden om kvalitet och generella intryck av modellerna. Prisvärt och bra ihopskruvade grejer eller lite halvrisigt som lockar ”för att det är svenskt”?
Jag är ju helt såld på S&S, kvaliteten är riktigt bra. Även om det ibland har förekommit lite barnsjukdomar. Just nu har jag bara Royal Capital men ska skaffa fler. Gillar formspråket, dom är väldigt skandinaviska.
Men eftersom andrahandsvärdet inte riktigt är uppe i ”rätt” nivå så är det ett givet köp begagnat om det inte är guldarna du är ute efter
 

MånsT

Rolex
Min personliga åsikt så känns det som en mer personlig närhet, större kvalite känsla och ett eget designspråk än t.e.x Rolex..Men det är helt och hållet min egna åsikt. Är själv i gärningen att sälja min sista Rolex och endast ha en Sjöö Sandström samling

Jag är ju helt såld på S&S, kvaliteten är riktigt bra. Även om det ibland har förekommit lite barnsjukdomar. Just nu har jag bara Royal Capital men ska skaffa fler. Gillar formspråket, dom är väldigt skandinaviska.
Men eftersom andrahandsvärdet inte riktigt är uppe i ”rätt” nivå så är det ett givet köp begagnat om det inte är guldarna du är ute efter
Tack ska ni ha. Överväger själv att sälja min sista schweiziska klocka och övergå till exempelvis SS. Då vet jag prissituationem, det får bli begagnat såfall. Vad är det för typ av barnsjukdomar som du nämnde @Margarinkungen ?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tack ska ni ha. Överväger själv att sälja min sista schweiziska klocka och övergå till exempelvis SS. Då vet jag prissituationem, det får bli begagnat såfall. Vad är det för typ av barnsjukdomar som du nämnde @Margarinkungen ?
Jag vet att det var problem med worldtimern och att flera verk byttes ut, berodde tydligen på oljorna. Men dom klockägarna kompenserades med presentkort på tavla inkl byte. Så det kanske inte var en så dålig affär.
Ska vara åtgärdat nu dock.
 
Topp