• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
SS 25 årsrödingen
9331EE83-EE75-43C9-991A-5005C579F6A1.jpeg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite det jag funderar över, eller är de de små hålen man ser till höger som verkar förlänga själva viklåset?

Man kan microjustera själva låset ca 5mm.
Smutt å smidigt! :)
Så som BarbarBaba va inne på, en liten typ sprint man trycker in så kan man flytta 5mm

Kollade min nu. Det finns ingen sådan justeringsmöjlighet på mitt viklås, har iofs den första modellen av RC så det kan ju mycket väl vara uppdaterat. :)
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Kollade min nu. Det finns ingen sådan justeringsmöjlighet på mitt viklås, har iofs den första modellen av RC så det kan ju mycket väl vara uppdaterat. :)
Är du säker? Har för mig att alla Capital-viklås har den där justeringen. Ska vara en skruvhuvud-liknande knapp nedanför infästningen som man liksom skjuter fram och tillbaka för att lossa. Spåret i skruvhuvudet ska vara rött på ena sidan och grönt på andra så man vet när det är låst/öppet.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Är du säker? Har för mig att alla Capital-viklås har den där justeringen. Ska vara en skruvhuvud-liknande knapp nedanför infästningen som man liksom skjuter fram och tillbaka för att lossa. Spåret i skruvhuvudet ska vara rött på ena sidan och grönt på andra så man vet när det är låst/öppet.
Exakt så är det sitter även på dom första modellerna både guld och stål.

0FC39C16-26DE-43F2-8FE7-9EEAC3E5272D.jpeg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är du säker? Har för mig att alla Capital-viklås har den där justeringen. Ska vara en skruvhuvud-liknande knapp nedanför infästningen som man liksom skjuter fram och tillbaka för att lossa. Spåret i skruvhuvudet ska vara rött på ena sidan och grönt på andra så man vet när det är låst/öppet.

Exakt så är det sitter även på dom första modellerna både guld och stål.

0FC39C16-26DE-43F2-8FE7-9EEAC3E5272D.jpeg

Ja jäklar, det stämmer ju! Där lärde jag mig något nytt! Har haft den i typ fem år så jag borde ju ha noterat den featuren tidigare...fast ändå mäktigt med en klocka som fortfarande överraskar efter så lång tid! ;)
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ja jäklar, det stämmer ju! Där lärde jag mig något nytt! Har haft den i typ fem år så jag borde ju ha noterat den featuren tidigare...fast ändå mäktigt med en klocka som fortfarande överraskar efter så lång tid! ;)
Tur att det finns någon extra finess i marknadens klumpigaste viklås :hilarious:
 

Subc

Omega
Kanske en märklig fråga, men går det vrida upp urverket på en Royal Steel eller dras det upp bara via rörelse? Sen undrar jag om förvaringspåsen jag sett i denna tråden egentligen ska ingå, köpte en Annual Edition men fick ej med någon sådan. Petigt, men det ligger i ens natur ;)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Kanske en märklig fråga, men går det vrida upp urverket på en Royal Steel eller dras det upp bara via rörelse? Sen undrar jag om förvaringspåsen jag sett i denna tråden egentligen ska ingå, köpte en Annual Edition men fick ej med någon sådan. Petigt, men det ligger i ens natur ;)
det går att vrida upp verket manuellt, pouchen får man om klockan har varit inne på service eller garantireperation
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Kanske en märklig fråga, men går det vrida upp urverket på en Royal Steel eller dras det upp bara via rörelse? Sen undrar jag om förvaringspåsen jag sett i denna tråden egentligen ska ingå, köpte en Annual Edition men fick ej med någon sådan. Petigt, men det ligger i ens natur ;)


Hade samma fel på min, skickade den till SS dom skulle fixa det på garantin.
Så kontakta din AD eller SS.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Inte helt ovanligt att balansen behöver ett litet "knyck" annars, innan verket börjar ticka. Behöver inte vara något fel om det är så att klockan funkar bra i övrigt.
 

Subc

Omega
Inte helt ovanligt att balansen behöver ett litet "knyck" annars, innan verket börjar ticka. Behöver inte vara något fel om det är så att klockan funkar bra i övrigt.
Men känner du liksom något motstånd i kronan? Känns frigående. Men funkar bra att ställa klockan.
 
Senast ändrad:
Topp