• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Stor och liten..
3EE43329-1E92-40C1-9769-5C32D17F6D1B.jpeg
 

Engo

Breitling
Har jag fått det om bakfoten eller skulle det vara en digital AW ikväll där SS skulle vara med och presentera sin klockor? Har för mig att jag sett en länk i tråden men hittar den inte.. någon som vet?
 

jas79

Breitling
Någon som äger en quattro? Skulle vilja se den på arm
Kul att du frågade! Nu fick jag anledning att ta en handledsbild på min.

Jag har inte fått länken att passa så bra på mig. Antingen blir den för kort eller för lång. Skulle behöva ha en halv länkbit för att få det riktigt bra. Kanske någon som har en liggandes? Eller något passande armband i 26mm? Tacksam för tips och idéer!

IMG_5566.jpg
 

Stenholm13

Cartier
Kul att du frågade! Nu fick jag anledning att ta en handledsbild på min.

Jag har inte fått länken att passa så bra på mig. Antingen blir den för kort eller för lång. Skulle behöva ha en halv länkbit för att få det riktigt bra. Kanske någon som har en liggandes? Eller något passande armband i 26mm? Tacksam för tips och idéer!

IMG_5566.jpg
Kul! Rätt läcker😊 men är armbandet 26mm brett? Det va ju liten besvikelse😮
 

Enoc

Omega
Sneglat en del på S.S ett tag och är sugen på att köpa en. Någon här i tråden som funderar på att sälja? Modeller som är intressanta: worldtimer (36 och 41), royal steel classic och utc orc. Skicka ett pm!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Hmm..kanske en breitling chronomat får lämna till förmån för en stål skydiver.. nån som e sugen på byte får ni pm :)
 

Stenholm13

Cartier
Fan va jag är sugen på en royalsteel chrono men dom är rätt dyra i andrahand också, någon här sa 10-12k men jag har nog aldrig sett under 15
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Funderar att joina OWG Mars och då köra min WT 36. Frågan är om det är smart, kommer man att tröttna eller älska klockan mer, när mars passerat? (Hade förövrigt klockan på mig vid min dotters födsel).
Har främst använt den på org.länk och gummi. Frågan är hur väl den flyger på andra band? Ni som testat får gärna lägga upp lite foton.
20200408_121621.jpg
 
Senast ändrad:

Stenholm13

Cartier
Funderar att joina OWG Mars och då köra min WT 36. Frågan är om det är smart, kommer man att tröttna eller älska klockan mer, när mars passerat? (Hade förövrigt klockan på mig vid min dotters födsel).
Har främst använt den på org.länk och gummi. Frågan är hur väl den flyger på andra band? Ni som testat får gärna lägga upp lite foton.
20200408_121621.jpg
Vad är OWG mars?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Här har du tråden, det är en utmaning där du bara får använda en enda klocka under hela mars. ”One Watch Guy March”
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar att joina OWG Mars och då köra min WT 36. Frågan är om det är smart, kommer man att tröttna eller älska klockan mer, när mars passerat? (Hade förövrigt klockan på mig vid min dotters födsel).
Har främst använt den på org.länk och gummi. Frågan är hur väl den flyger på andra band? Ni som testat får gärna lägga upp lite foton.
20200408_121621.jpg
Kalrt du ska vara med på OWG March med den! Jag var i princip OWG med min orangea WT41 i somras. Känns som att med länk och gummi kommer du långt, testade ett läder men tyckte inte riktigt att det flög. Men du kan ju alltid testa och se om du tycker annorlunda😀
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Funderar att joina OWG Mars och då köra min WT 36. Frågan är om det är smart, kommer man att tröttna eller älska klockan mer, när mars passerat? (Hade förövrigt klockan på mig vid min dotters födsel).
Har främst använt den på org.länk och gummi. Frågan är hur väl den flyger på andra band? Ni som testat får gärna lägga upp lite foton.
20200408_121621.jpg
Brukar bära min på nato. Testat många band och med vit tavla är den ett riktigt strap monster.
2E55CA5F-25B4-44DF-8F0B-066F93268A32.jpeg

31CC3A9D-0576-430C-9589-F764A0A0043D.jpeg
 
Topp