• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag känner mig som en riktig noob (vilket jag är) men jag får ärligt talat inte ihop länken på min SS Royal Steel. Jag kan inte stänga den.
20220514_112110.jpg
Jag förstår det som att den stängs enligt ovan. Men som man kan se i nästa bild, går det inte ihop. Det känns ju som att den ska fästas under SS-märket men det finns liksom inget spelrum för det? Hjälp en hjälplös newbie..:hungover: 20220514_112127.jpg

Jag känner mig som en riktig noob (vilket jag är) men jag får ärligt talat inte ihop länken på min SS Royal Steel. Jag kan inte stänga den.
20220514_112110.jpg
Jag förstår det som att den stängs enligt ovan. Men som man kan se i nästa bild, går det inte ihop. Det känns ju som att den ska fästas under SS-märket men det finns liksom inget spelrum för det? Hjälp en hjälplös newbie..:hungover: 20220514_112127.jpg
Du måste öppna spännet på båda sidor

Stänger du sidan utan märke först är det lugnt.
:)
16525211392343835062333817657180.jpg

En fråga från mig som aldrig haft en S & S: hur är länken till royal steel? Orkar man ha den på länk?
Själv har jag bara erfarenhet av rolex oysterlänk samt grand seiko-länkar. Rolex tyckte jag funkade att ha på länk, men GS tycker jag inte funkar (för mig) då de aldrig blir riktigt bra (sitter antingen för tajt eller för löst och jobbiga att ändra).

En fråga från mig som aldrig haft en S & S: hur är länken till royal steel? Orkar man ha den på länk?
Själv har jag bara erfarenhet av rolex oysterlänk samt grand seiko-länkar. Rolex tyckte jag funkade att ha på länk, men GS tycker jag inte funkar (för mig) då de aldrig blir riktigt bra (sitter antingen för tajt eller för löst och jobbiga att ändra).
Jag gillar länken. Har bara kört 41mm vilken är samma storlek rakt igenom. 36mm smalnar av något vilken jag tycker är snyggare. Bäst är nog att du testar, är ju väldigt individuellt om de sitter bra eller inte :)

Jag har både länk och gummi till min WT41 och kör faktiskt klockan nästan bara på gummit. Har inte alls blivit vän med länken och saknar mikrojustering. Är så klart beroende på handled men i mitt fall hamnar jag mellan lägen. Synd tycker jag, tycker att länken är snygg så hade gärna kört mer på den också :)

En liten fråga. Läste långt tillbaka i tråden om att det möjligtvis sitter ETA verk i senare versionerna av UTC orc klockorna,stämmer detta? Isf vad för ETA?

Tillbaka
Topp