Edin
Silver
haha oj, det blev lite för mycket där, menade såklart 90 aud![]()
Misstänkte det. Men man kan ju inte missa att ta chansen att skjuta i öppet mål.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
haha oj, det blev lite för mycket där, menade såklart 90 aud![]()
Tack för input! Ska ha det i bakhuvudet när jag testar dom, vilket jag ännu inte gjort... Kan ju vara så att dom verkligen inte passar mina fötterFick ett par RM av tjejen för två år sedan. Fick klacka och sula om dem 5 månader efter.
Skorna kostade 4000:- och sen 600:- för nya klackar och sulor efter 5 månader.
Värt att nämna är att jag använda dem till och från jobbet ,samt på jobbet (inomhus).
Mina tre par Red Wings som är tre år gamla som jag dessutom "grisar" med är fortfarande nästan nyskick.
Det tycker jag att du ska haTack för input! Ska ha det i bakhuvudet när jag testar dom, vilket jag ännu inte gjort... Kan ju vara så att dom verkligen inte passar mina fötter
Angående Red Wings så gillar jag inte designen på dom...
Bild?Inte riktigt, du kan få "gångveck" som är mer en färgskiftning i mocka. Inte så att skinnet får rynkor.
Kort svar: nej. På bilden ser du mina första kvalitetsskor (Church's), inköpta för 7-8 år sedan. Trots att jag har använt dessa mockaskor ganska ofta under dessa år så finns det inga veck. Till höger ett annat par Church's, men i vanligt skinn. De är 3 år gamla och använda 10-20 gånger.Får du lika tydliga veck på mockaskor som du får ifrån skinn? Hittar ingen jämförelse bild efter x antal år på nätet nämligen
Kör vanliga skoblock i boots (ser till att använda de som är relativt höga). Funkar alldeles utmärkt. Har dock funderat på att beställa de här från Herrstil för att se om det blir ännu bättre.Ska beställa lite skoblock och med kollegorna började jag diskutera om man skulle ha särskilda skoblock för boots t.ex.mina RM Williams. Vad jag förstått är det viktigt att de går att vinkla ordentligt.
Vad kör ni för skoblock till era boots? Vilka är era favoritskoblock?
Jag mailade RM Williams och fick förvånansvärt snabbt svar att det går alldeles utmärkt med vanliga skoblock. Samt att de tyvärr inte säljer några.Kör vanliga skoblock i boots (ser till att använda de som är relativt höga). Funkar alldeles utmärkt. Har dock funderat på att beställa de här från Herrstil för att se om det blir ännu bättre.
Jag har skoblock från en massa olika leverantörerer, eftersom alla skoblock är olika, och när jag köper nya skor har jag alltid några olika par så att jag kan testa vilket som passar just de skorna bäst. Mina favoritskoblock måste vara dessa från Vass (lästade och tredelade):
![]()
Jag mailade RM Williams och fick förvånansvärt snabbt svar att det går alldeles utmärkt med vanliga skoblock. Samt att de tyvärr inte säljer några.
Men tredelade lästade block vore grymt till CJna.
I nubuck?Finns det någon bra rengörning för skinn? Har ett par Timberlands som behöver en rejäl rengörning i de veck som uppstått med tiden.
Beror på hur hårt smutsade de är. Men http://www.davidsonsskomakeri.com/skovardsprodukter/ladervard/leather-cleaner eller bensin borde fungera.
De är fettade med jämna mellanrum, nu senast för någon vecka sedan. (kom på att de skulle rengöras lite för sent...)Beror på hur hårt smutsade de är. Men http://www.davidsonsskomakeri.com/skovardsprodukter/ladervard/leather-cleaner eller bensin borde fungera.
Eller är skorna fettade?
Dålig bild, men du ser det lite ljusare partiet. Dock tror jag att det går bort med pigmenterad mockaspray. Är förövrigt nog dags med en rengöring utav mina skor
Om de inte är så skitiga kan du prova med vanliga baby-våtservetter (om de funkar till barnrumpor funkar de till skor!) alternativt vatten och trasa att börja med.De är fettade med jämna mellanrum, nu senast för någon vecka sedan. (kom på att de skulle rengöras lite för sent...)
Galltvål - en fullkomligt strålande, svensk naturprodukt.Finns det någon bra rengörning för skinn? Har ett par Timberlands som behöver en rejäl rengörning i de veck som uppstått med tiden.
Galltvål - en fullkomligt strålande, svensk naturprodukt.
Jesper på Shoegazing har en film på temat. Trevlig puts du fått till också!Har lyckats med konststycket att ha isönder 2 par skosnören på mindre än en månad. Finns det något trick som gör skorna mer skonsamma så att skosnöret håller längre?
![]()
Kan det handla om detta problem? http://www.shoegazing.se/2013/09/11/tipset-undvika-att-slita-ut-boots-snoren/Har lyckats med konststycket att ha isönder 2 par skosnören på mindre än en månad. Finns det något trick som gör skorna mer skonsamma så att skosnöret håller längre?
![]()
Vad köper du för snören? Snörar dom kanske för hårt? Kolla löpöglorna så att inte någon av dom är skadad och har blivit vass. Har de gått av på samma ställe?Har lyckats med konststycket att ha isönder 2 par skosnören på mindre än en månad. Finns det något trick som gör skorna mer skonsamma så att skosnöret håller längre?
![]()
Bra tips, jag har även märkt att skosnörena går sönder för mig pga:Kan det handla om detta problem? http://www.shoegazing.se/2013/09/11/tipset-undvika-att-slita-ut-boots-snoren/
Jesper på Shoegazing har en film på temat. Trevlig puts du fått till också!
Nu när jag sett filmen så misstänker jag att det är hur jag drar åt snörena som är felet, ska testa att göra det på rätt sätt. Tack för tipsen!Kan det handla om detta problem? http://www.shoegazing.se/2013/09/11/tipset-undvika-att-slita-ut-boots-snoren/
Vad köper du för snören? Snörar dom kanske för hårt? Kolla löpöglorna så att inte någon av dom är skadad och har blivit vass. Har de gått av på samma ställe?
Grymma balmoral förresten. Vad är det för märke och modell?
Väldigt schyst shine Är det ett par Meermin? Påminner väldigt mycket om ett par jag har.Har lyckats med konststycket att ha isönder 2 par skosnören på mindre än en månad. Finns det något trick som gör skorna mer skonsamma så att skosnöret håller längre?
![]()
Tack! Det är ett par Carmina som jag beställde för nån månad sedan från grabbarna på SkoABVäldigt schyst shine Är det ett par Meermin? Påminner väldigt mycket om ett par jag har.