• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skydwellern...vad har ni for opinions om denna Rolex ?

Skydweller - tumme upp eller ned ?


  • Totala väljare
    294

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjockis
IMG_2912.JPG
IMG_2914.JPG
IMG_2915.JPG
 

AW10

Omega
2-Faktor
Jag är allergisk mot klockor som känns för stora, har ca 18,5cm handled och inga grova armar alls. Har läst och kollat bilder sen den visades i stål då den inte känns så otroligt avlägsen längre plus att GMT ringen harmonierar bättre i stål varianterna tycker jag tillsammans med stavindexen. Har ändå tänkt att jag kommer se ut som en dörrvakt i den tills jag prövade den förra veckan. Tyckte ändå den bars förvånansvärt litet. Så vilken är eran stål favorit? Svart eller Blå? Har förstått att kön är ungefär dubbelt så lång på Blå tavla men känner att det kan bli lite för sportigt och att den i svart blir mer en Daytona killer =)
IMG_4514.JPG
 

ScubaKing

Audemars
Ett tekniskt mästerverk från Rolex. Bara funktionerna och hur man styr dessa berättigar ett köp för varje klocknörd. Bara bezelen är uppbyggd av 60 olika delar. Resterande urverk av 300 delar. Fantastisk klocka enligt mig, jag har dock inte råd. Vet inte vad den listar i stål dock, kanske ett framtidsprojekt.

Rolex-Sky-Dweller-Review-9.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ett tekniskt mästerverk från Rolex. Bara funktionerna och hur man styr dessa berättigar ett köp för varje klocknörd. Bara bezelen är uppbyggd av 60 olika delar. Resterande urverk av 300 delar. Fantastisk klocka enligt mig, jag har dock inte råd. Vet inte vad den listar i stål dock, kanske ett framtidsprojekt.

Rolex-Sky-Dweller-Review-9.jpg
60 delar i bezelen?
 

mouqvist

Rolex
Ja precis, bezelen styr delar av urverket, bezelen ink krona består av 60 unika delar.

Cit; This patented bezelcontrol ring consists of 60 individual components

https://www.hodinkee.com/articles/in-depth-the-rolex-sky-dweller-live-pics-specs-official-pricing
Tack för länken, hade ingen aning om hur avancerad klockan var.
Tycker dock att den är rätt ful med den excentriska GMT ringen. Det hade räckt med en liten öppning i tavlan isf visa varenda siffra.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Ju mer jag anvander den, tittar pa den - desto nojdare ar jag, ljusreflektioner, glans fran guldet, narvaron pa handleden, tyngden av klockan, sitter som en smack & kanns man har en klocka pa sig, tavlan ar genial (vada plottrig - hur tydlig som helst om man satter sig in I komplikationerna)- med komplikationerna och settings av komplikationerna via "mastercommand bezel", nu funderar jag pa att nasta blir ev en till Skydweller, far se om det blir stal eller vitguld / svart....
IMG_0095.jpg
 

DrDre

Patek
Jag gillar stålvarianten och är inte helt främmande för att köpa en, men storleken, som några nämner ovan, kan nog vara lite av ett problem.

Min Milgauss, som har en liknande boett, känns inte precis liten på handleden. Den har måtten 40mm x 13mm. Skydwellern mäter 42mm x 14,1mm. Det låter kanske inte så mkt, men på handleden gör det stor skillnad. Så för mer personligen är det nog på gränsen, kanske tom lite över.
IMG_0236.JPG
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Ett tekniskt mästerverk från Rolex. Bara funktionerna och hur man styr dessa berättigar ett köp för varje klocknörd. Bara bezelen är uppbyggd av 60 olika delar. Resterande urverk av 300 delar. Fantastisk klocka enligt mig, jag har dock inte råd. Vet inte vad den listar i stål dock, kanske ett framtidsprojekt.

Rolex-Sky-Dweller-Review-9.jpg

Håller med dig. Det är lite av en sleeper då många inte känner till allt lull lull under huven. Dock kan jag inte hålla med om att den är stor. Tycker de flesta Pilot klockor är större en 42mm. Jag tror snarare att den ser ut som en förvuxen datejust med den bezeln. Skulle vilja se Rolex byta bezel på den till mer "pilot" stuk och vips skulle många sluta tycka den såg stor ut.

En köttig bezel som Chronoliner skulle sitta riktigt fint.
chronoliner.jpg
 

MattNatt

Cartier
Oversize e AP o Hublot för mig. Jag förknippar inte Rolex med oversize, tror därför den går bort för mig, plus att den inte funnits i stål tills nu.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Prövade den i vitguld med beigegul tavla på länk 2013 och den kändes då stor som en 80-tals kärringklocka. Den i stål med blå tavla är onekligen snyggare och jag skall ge den en chans vid tillfälle, men omdömet blir nog detsamma...
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Dear Hexagon,
I started this thread in order to get a good discussion going. There have been several thoughtful , analytical and good comments – pleasure to follow & read – regardless of positive / negative vs the Skydweller. Then we have comments like yours, how should I put it nicely – less intelligent and I put them where the sun does not shine. Haruhandledra ? – well I am wearing the watch and if I have 18,20 or 22 cm does not really matter – I am super happy and a proud Skydweller owner – regardless of your opinion – but it is a democracy – and you are entitled to one of course.
 
Dear Hexagon,
I started this thread in order to get a good discussion going. There have been several thoughtful , analytical and good comments – pleasure to follow & read – regardless of positive / negative vs the Skydweller. Then we have comments like yours, how should I put it nicely – less intelligent and I put them where the sun does not shine. Haruhandledra ? – well I am wearing the watch and if I have 18,20 or 22 cm does not really matter – I am super happy and a proud Skydweller owner – regardless of your opinion – but it is a democracy – and you are entitled to one of course.
Varför skulle du hälften av dina inlägg på engelska?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hamnade bredvid en kille på ett bröllop som hade rose-version av denna (hel-guld). Satt halva bröllopet och tänkte på om jag tyckte den var snygg eller ful. Den passade honom väldigt bra däremot. Men jmf med en hel-gulds-sub står den sig slätt.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Sorry, min PC har engelskt tangentbord , förbannat jobbigt utan åäö, nu fick jag böna och be om dotterns iPad.......
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Dear Hexagon,
I started this thread in order to get a good discussion going. There have been several thoughtful , analytical and good comments – pleasure to follow & read – regardless of positive / negative vs the Skydweller. Then we have comments like yours, how should I put it nicely – less intelligent and I put them where the sun does not shine. Haruhandledra ? – well I am wearing the watch and if I have 18,20 or 22 cm does not really matter – I am super happy and a proud Skydweller owner – regardless of your opinion – but it is a democracy – and you are entitled to one of course.
Hahaha, well, im glad you're happy with din skydwellerklocka. Best regards, Hexagon.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Hittade ingen vettig sprängskiss över "ring command" men hittade tvåa gamla video klipp.

Årliga kalendern fungerar, "Saros system" .
"The Saros system is designed around a fixed planetary gear
wheel (equivalent to the Sun) at the centre of the movement.
A satellite wheel (whose centre represents the Earth)
engages with the planetary wheel and rotates, orbiting
the planetary wheel in one month, driven by the date disc.
The satellite wheel is fitted with four fingers (the Moon) for the
four 30-day months (April, June, September and November).
These fingers reach a specific position at the end of each
month, and force the date to jump two days only in 30-day
months. After one year, the system realigns to its original
position, having completed a full Saros cycle."

Caliber 9001 funktioner (reklam).
 
Topp