Tycker också tavlan blir lite väl plottrig.
Kan bara hålla med. Blir knäpp av att titta på den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker också tavlan blir lite väl plottrig.
Hacka på den tjocka killen, han har ändå inga känslor...Tjockis
![]()
![]()
![]()
60 delar i bezelen?Ett tekniskt mästerverk från Rolex. Bara funktionerna och hur man styr dessa berättigar ett köp för varje klocknörd. Bara bezelen är uppbyggd av 60 olika delar. Resterande urverk av 300 delar. Fantastisk klocka enligt mig, jag har dock inte råd. Vet inte vad den listar i stål dock, kanske ett framtidsprojekt.
![]()
60 delar i bezelen?
Tack för länken, hade ingen aning om hur avancerad klockan var.Ja precis, bezelen styr delar av urverket, bezelen ink krona består av 60 unika delar.
Cit; This patented bezelcontrol ring consists of 60 individual components
https://www.hodinkee.com/articles/in-depth-the-rolex-sky-dweller-live-pics-specs-official-pricing
Då hade det varit en vanlig datejustTack för länken, hade ingen aning om hur avancerad klockan var.
Tycker dock att den är rätt ful med den excentriska GMT ringen. Det hade räckt med en liten öppning i tavlan isf visa varenda siffra.
Ett tekniskt mästerverk från Rolex. Bara funktionerna och hur man styr dessa berättigar ett köp för varje klocknörd. Bara bezelen är uppbyggd av 60 olika delar. Resterande urverk av 300 delar. Fantastisk klocka enligt mig, jag har dock inte råd. Vet inte vad den listar i stål dock, kanske ett framtidsprojekt.
![]()
Har du handled nog att bära upp den då? Det där är ju en klocka som är STÖRT ful som oversize.gillar stora klockor som är lite uppkäftiga, desto bättre blir den.
Varför skulle du hälften av dina inlägg på engelska?Dear Hexagon,
I started this thread in order to get a good discussion going. There have been several thoughtful , analytical and good comments – pleasure to follow & read – regardless of positive / negative vs the Skydweller. Then we have comments like yours, how should I put it nicely – less intelligent and I put them where the sun does not shine. Haruhandledra ? – well I am wearing the watch and if I have 18,20 or 22 cm does not really matter – I am super happy and a proud Skydweller owner – regardless of your opinion – but it is a democracy – and you are entitled to one of course.
Den skulle sitta som en smäck på dig, alla dagar i veckan, kööp!Älskar den på läder, roseguld och chokladtavlan. Men den kräver sin man, ska man bära upp den snyggt får man ha lite större handleder till att börja med. Min drömklocka faktiskt![]()
Hahaha, well, im glad you're happy with din skydwellerklocka. Best regards, Hexagon.Dear Hexagon,
I started this thread in order to get a good discussion going. There have been several thoughtful , analytical and good comments – pleasure to follow & read – regardless of positive / negative vs the Skydweller. Then we have comments like yours, how should I put it nicely – less intelligent and I put them where the sun does not shine. Haruhandledra ? – well I am wearing the watch and if I have 18,20 or 22 cm does not really matter – I am super happy and a proud Skydweller owner – regardless of your opinion – but it is a democracy – and you are entitled to one of course.
Haha, 42 mm är inte stort på en man. Man vill ju inte att det ska se ut som att man lånat fruns/sambons klockaDu gillar ju bara alla klockor som är stora.Du och @Torsten