• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skydwellern...vad har ni for opinions om denna Rolex ?

Skydweller - tumme upp eller ned ?


  • Totala väljare
    294

Alex74

Breitling
För mig hade nog den där klockan vunnit lite med en slätare bezel och glas utan förstorningsbubbla. Jag har även lite svårt för utseendet på de där siffrorna och att dom trycks ihop nedåt mot 6'an.
Men en imponerande klocka som lär väcka en hel deluppmärksamhet, kan man nog lugnt säga att det är.
Kan tycka att det är lite skönt med klockor som inte är återhållsamt nedtonade för att passa "alla" ändå.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Det råder verkligen delade meningar . Jag har en comment till Rolex om prissättningen - steel är det alldeles för lågt pris på - i jämförelse med guld. Jag personligen hade föredragit att de endast skulle ha den i guld såklart då jag köpt en. Tycker stålen ger fn mest klocka för pengarna och det är väl iofs trevligt om fler kan köpa denna fantastiska klocka.
 

larsbeg

Panerai
Gillar faktiskt stålen bäst

Wristshot-Rolex.jpeg
+1 på den
 

Bernardo01

Cartier
Hittade ingen vettig sprängskiss över "ring command" men hittade tvåa gamla video klipp.

Årliga kalendern fungerar, "Saros system" .
"The Saros system is designed around a fixed planetary gear
wheel (equivalent to the Sun) at the centre of the movement.
A satellite wheel (whose centre represents the Earth)
engages with the planetary wheel and rotates, orbiting
the planetary wheel in one month, driven by the date disc.
The satellite wheel is fitted with four fingers (the Moon) for the
four 30-day months (April, June, September and November).
These fingers reach a specific position at the end of each
month, and force the date to jump two days only in 30-day
months. After one year, the system realigns to its original
position, having completed a full Saros cycle."

Caliber 9001 funktioner (reklam).
Sjuk j*vla klocka! Mitt nästa köp iaf.
 

DrDre

Patek
Det råder verkligen delade meningar . Jag har en comment till Rolex om prissättningen - steel är det alldeles för lågt pris på - i jämförelse med guld. Jag personligen hade föredragit att de endast skulle ha den i guld såklart då jag köpt en. Tycker stålen ger fn mest klocka för pengarna och det är väl iofs trevligt om fler kan köpa denna fantastiska klocka.

Är det större skillnad på stål vs guld på Skydweller´n, än tex stål vs guld på en Submariner?

Har Skydweller i stål börjat säljas i ngn större skala än, och om ja, finns den tillgänglig, ellercärcdet oändliga köer (som för Daytona)?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är det större skillnad på stål vs guld på Skydweller´n, än tex stål vs guld på en Submariner?
Har Skydweller i stål börjat säljas i ngn större skala än, och om ja, finns den tillgänglig, ellercärcdet oändliga köer (som för Daytona)?
Vad jag vet har svenska ADs inte fått in den i stål ännu. Vet att det är kö hos både Rob och Nymans.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Jag tycker de förstörde modellen genom att göra den i stål. Som att göra en DD i stål... visst skydwellern i stål ser riktigt bra ut och känns säkert nice men den förstör mer

Kan du utveckla "förstör" ?
Är det att befintliga skydweller tappat i värde på andrahands marknaden?

Eller är det prestige/rivalitet inom Rolex mellan de olika modellerna ?

Jag känner inte till att skydweller har någon direkt konkurrent med dubbla tidszon, och 12mån kalender och fluted bezel.?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Kan du utveckla "förstör" ?
Är det att befintliga skydweller tappat i värde på andrahands marknaden?

Eller är det prestige/rivalitet inom Rolex mellan de olika modellerna ?

Jag känner inte till att skydweller har någon direkt konkurrent med dubbla tidszon, och 12mån kalender och fluted bezel.?
Det förstör modellen när de inte håller sig till ädelmetaller.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Flyger inte. Men för de som vill visa att de lägger mer på vad de har runt armen än vad många andra lägger på sin bil så fyller ju helguld helt klart ett syfte.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hörde från en AD att den inte är speciellt efterfrågad. De stora loken är (givetvis) stål-daytona och SD 43 som man kan få vänta flera år på som det ser ut nu. Prövade Skydwellern. För mig är det en crossover mellan en toolklocka och en datejust vilket inte funkar tycker jag. Sen är den egentligen inte för stor men tavlan gör att den ser ut som en tallrik på armen. Tyvärr.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Helt ok motivering, tycker det är utmärkt att det finns olika modeller för olika smaker och plånböcker, själv har jag bara svårt för en Rolex modell som bara ej tilltalar mig alls, steel el ädel, de olika Yachtmasters.....
 
Topp