Fin klocka där, jag skulle absolut kosta på mig en service om den legat orörd 30 år även fast den håller tiden bra. Den mår bra av en översyn och verksdelar kan ta skada av gammal torkad olja i verket.Fick morfars gamla Omega Constellation för några år sedan. Klockan har legat i en låda större delen av de senaste dryga 30 åren. Den tickar på bra och verkar hålla tiden som den ska. Min fundering är om det är en bra idé att lämna in den på service eller om det inte behövs då den verkar fungera bra? Var bör man isåfall lämna in den? Bor i Uppsala.
Den har även lite repor på glaset som skulle vara trevligt att åtgärda, kan sånt fixas utan att byta ut glaset?
Kan även passa på att fråga om någon vet lite mer exakt vad det är för modell och kanske tillverkningsår? Googlat mig fram till att den verkar likna "Constellation Pie Pan" men jag har dålig koll så vet inte vad det betyder
Det är en klocka som är värd en del så en service kommer blir en liten del av värdet ändå
Du har helt rätt att det är en Constellation med pie-pan tavla, finns ett gäng olika referenser. Är din helguld eller guld på stål?
Har tyvärr inget bra tips i Uppsala på urmakare men i Stockholm finns det tex farfars och ABC som är lite billigare och riktar in sig på att serva vintage. Behöver inte bli så farligt dyrt om inget stort måste bytas ut
Lycka till!