Nice, skickar och kollar pris allafall.Uppdaterade inlägget ovan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice, skickar och kollar pris allafall.Uppdaterade inlägget ovan.
9700 euro. Så det blir ingetYes, de tillverkas ju lite GF-kopior och liknande nuförtiden. Tror en av de jag följer på IG säljer, men inte helt säker. Kan kolla sedan om jag hittar.
Edit:
https://mimandcroket.com/handcrafted-watch-bracelets/
Vet iofs inte om de har vad du söker men är på den linjen iaf.
Precis vad jag var rädd för. Skrev de vad de vägde?9700 euro. Så det blir inget
Nej, fast frågade inte heller iofs.Precis vad jag var rädd för. Skrev de vad de vägde?
Tycker du ska ta originalmodelllen om du ska byta, dvs den modell du länkar till och inte nån annan i nån annan storlek eller modell och då slipper du också oroa dig för om andra passar på axeln eller ej. Annars kanske det rent av är onödigt att byta.Kan man skruva loss sin gamla krona och sätta dit en annan på den gamla stammen? Antar att om gamla stammen passar så är det den storleken som gäller och bara den som stammens storlek som passar?
Ja, om det är en krona som passar.Kan man skruva loss sin gamla krona och sätta dit en annan på den gamla stammen?
Okej tack. Tänkte om man skulle hitta en 5,5mm på nätet nånstans billigare. Men en annan mm kommer inte passa? Vill ha original men svårt att hitta. Om man hittar en billig i fel dimension. Hur vet man om den skulle passa?Tycker du ska ta originalmodelllen om du ska byta, dvs den modell du länkar till och inte nån annan i nån annan storlek eller modell och då slipper du också oroa dig för om andra passar på axeln eller ej. Annars kanske det rent av är onödigt att byta.
Ja, om det är en krona som passar.
Får man fråga var du sett dessa länkar? Är själv på jakt efter en i stål.Jag vill verkligen ha en sån här länk i guld till min dd. Vet ni var jag skulle kunna hitta en?
Det finns nytillverkade härFår man fråga var du sett dessa länkar? Är själv på jakt efter en i stål.
Edit: Hittade nu
Edit2: Inte riktigt vad jag sökte så om någon har tips på en länk som liknar denna tar jag gärna emot tips
Kanske kanske detta kan funka? Inte dyrt åtminstoneFår man fråga var du sett dessa länkar? Är själv på jakt efter en i stål.
Edit: Hittade nu
Edit2: Inte riktigt vad jag sökte så om någon har tips på en länk som liknar denna tar jag gärna emot tips
Kanske kanske detta kan funka? Inte dyrt åtminstone
Tack för tipset, claspen är inte den snyggaste tyvärr och kanske inte riktigt det jag sökte men det kan ju vara värt att testa med tanke på priset.https://www.cousinsuk.com/product/16-18-20-22mm-full-mirror3
Köpt några länkar från cousins, över förväntan i kvalitet faktiskt
Tackar!Det finns nytillverkade här
https://www.ebay.com/sch/i.html?sid=hibidbid&_pgn=1&LH_PrefLoc=2
Har inte handlat där själv, eller sett en länk i verkligheten.
Det är när boetten ser ut såhär:Vad betyder stepcase?
Det är när boetten ser ut såhär:
Åtråvärt framför allt på gamla Longines.
Vanligtvis brukar stepcase ha en tjockboett där boetten saknar glasring, glasringen är ett trappsteg men är ”utsvarvad” ur boetten så att säga. Longines har en del modeller som är så men finns andra märken också. Vanligtvis är inte steget lutat mot glaset utan är helt plant.Då är jag med tror jag, när det är en "trappa" ner?
Skulle denna gå som stepcase?
Vanligtvis brukar stepcase ha en tjockboett där boetten saknar glasring, glasringen är ett trappsteg men är ”utsvarvad” ur boetten så att säga. Longines har en del modeller som är så men finns andra märken också. Vanligtvis är inte steget lutat mot glaset utan är helt plant.
Majoriteten hade inte kallat den stepped. Är säljsnack i annonsen. Sedan kan väl alla kalla sina glasringar som har en liten kant stepped, men det urvattnar begreppet enligt mig.Tack, såg denna annonsen där klockan beskrivs som stepcase. Reagerade på att de oftast brukar se ut som longines ovan.
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=107279
Såg du att jag citerade dig i annan tråd?
Majoriteten hade inte kallat den stepped. Är säljsnack i annonsen. Sedan kan väl alla kalla sina glasringar som har en liten kant stepped, men det urvattnar begreppet enligt mig.
Fanns inte så många boettmakare och man ansåg det inte så viktigt att äga designen. Stämmer att Breitlings boetter användes av fler.Ja mycket säljsnack i annonsen, jag reagerade också på att boetten på klockan i annonsen är väldigt likt min Siduna.
Vet ej vad du har för klenod men polera bort repor på ett plexiglas sänker inte värdet.Hur ska man tänka med ett 60 år gammalt repat plexi på en klenod? Lämna repigt, putsa med Polywatch? Vad är det som bibehåller värdet? Kan man förstöra ett plexi?
Repigt plexit kan vara charmigt på rätt klocka IMHO.Hur ska man tänka med ett 60 år gammalt repat plexi på en klenod? Lämna repigt, putsa med Polywatch? Vad är det som bibehåller värdet? Kan man förstöra ett plexi?
Vet ej vad du har för klenod men polera bort repor på ett plexiglas sänker inte värdet.
Repigt plexit kan vara charmigt på rätt klocka IMHO.
Bilder uppskattas alltid!Det är en dressare. Så inte direkt korallrevsrepacharmigt. Den har däremot levt ett helt liv på min farfars arm så visst är det kanske charmigt med lite repor i den aspekten. Får fundera vidare på detta!
Bilder uppskattas alltid!
Jag skulle personligen låta det vara, om det inte stör för mycket, då det ändå är repor som din farfar satt. Skulle du polera det och ångra dig, så är det kört. Du skulle kanske försiktigt kunna byta plexi, spara det gamla, och känna hur det känns med repfritt. Är det en renodlad dressare eller är det ett äldre bruksur, som du med dagens mått klassar som dressare? Tycker även det beror lite på hur skicket är på resten av klockan. En bild eller märke och modellnamn, skulle vara kul att se. Här är en klocka som jag tänker låta plexit vara på, som ett exempel...Det är en dressare. Så inte direkt korallrevsrepacharmigt. Den har däremot levt ett helt liv på min farfars arm så visst är det kanske charmigt med lite repor i den aspekten. Får fundera vidare på detta!