Behövs det verkligen "belägg" för att förstå att en hård pappkartong bättre skyddar innehållet mot yttre påverkan än en tunn pappersbit? Räcker det inte med sunt förnuft? Mina argument har jag angett ovan, läs inläggen igen. Förstår du fortfarande inte kan jag inte hjälpa dig.Fast du har noll belägg? Du tycker och tror. Det gör jag också men har en teori och lämnar det öppet för vad som är bäst. Du påstår envist att det ena är självklart överlägset utan ett enda argument?
Vad skapar g-krafter? Snabba hastighetsändringar? Ett hårt stumt paket, om vi leker med tanken, kommer gå från den hastighet den har fått från fritt fall till fullt stopp eller tom studsa tillbaka i motsatt hastighet oerhört snabbt? Ett mjukare kuvert kommer inte studsa och tiden från att något mjukt hörn träffar marken tills kuvertet helt stannar är mycket längre än för ett stumt paket. Därmed kommer g-kraften vara mycket lägre?
Varför jag säger att ett kuvert oftast landar på ett hört är rätt naturligt? I hur många lägen gör den inte det? I två exakta lägen. Det är väldigt osannolikt att den gör det? En minsta lite rotation från dessa lägen innebär att ett hörn träffar underlaget först? Har ingen aning hur man räknar på detta tyvärr.
Edit, klart ett kuvert inte är helt platt om en klocka ligger i men jag tror du förstår poängen.
Jag försökte lämna den här urspårade diskussionen tidigare men vet att du alltid måste få sista ordet i varje diskussion och i varje tråd numera. Jag kommer dock fortsätta hävda att jag vet att en tjock pappkartong ger bättre skydd än ett A4-papper, trots att jag inte kan ge dig vetenskapliga bevis för det. Men vi lever ju i förnekelsens tid så jag tvivlar inte på att du kommer ifrågasätta det in absurdum - det får du göra om du vill. Precis som jag får tycka, tro och påstå att jag vet saker, även utan att du måste godkänna mina "belägg".
Tycker för övrigt att ni som skickar dyrbara klockor i vadderade kuvert kan ange det i era annonser, tror det är fler än jag som gärna skulle vilja veta det i förväg.
Någon annan som vill ha ett snabbt svar på en snabb fråga...?