• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklockan - 2019

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Squalen var toppen, och definitivt en grym sommarklocka. Men jag har ett STORT problem om mina klockor inte har länk, funkar någon dag på annat band men sen vill jag ha stål igen, därav att den fick gå! Den blå 1521an är super fin! :)
Jadu, jag vet inte just nu... Time will tell antar jag, det har ju gått rätt dåligt i mina sommarklockeköp!
Ah, förstår. Är lite så själv också. Men 1521 med ett fint gummi kan jag inte säga nej till ;)
ML:en då, varför fick den gå?
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Ah, förstår. Är lite så själv också. Men 1521 med ett fint gummi kan jag inte säga nej till ;)
ML:en då, varför fick den gå?
Absolut, den blå kommer bli hur fin som helst! Jag köpte den nog för tidigt, hade jag köpt den i början av semestern hade det nog funkat bättre! Ångrar mig väl när värmen och solen steker ;)
Upplevde den LITE för stor för mig, och kanske lite för blinging. Ska väl dock sägas att den klockan var grym, vilken finish och kvalité för pengen!
 

tossefar

Cartier
FA37701A-7BA2-46AF-9B50-D800E094CF22.jpeg

Nyinkommen sommarkompis
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Absolut, den blå kommer bli hur fin som helst! Jag köpte den nog för tidigt, hade jag köpt den i början av semestern hade det nog funkat bättre! Ångrar mig väl när värmen och solen steker ;)
Upplevde den LITE för stor för mig, och kanske lite för blinging. Ska väl dock sägas att den klockan var grym, vilken finish och kvalité för pengen!
Ja, lite så kände jag också angående ML:en. Men ja kvalitén kan man inte klaga på.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tanken är ju att sommarklockan ska bli en vit Explorer som förra sommaren, men nu i killstorleken. Vet inte om jag ska kränga denna och leta upp en vit eller om jag ska köpa ny tavla och visare....

Skiter det sig får man leta upp en gul Bratte igen. :)
EB1A003E-E766-4448-B1E1-17E0E20B2660.jpeg
Oavsett hur du gör är du helt rätt ute! Vit tavla är riktigt nice på sommaren, särskilt på Explorer 2:a :)
 

Crane

Panerai
Så hur många har hunnit byta ut tänkta sommarklockan 2019? :pompus:

Jag är nog inne på min tredje runda nu, kommer nog bli aqualand iaf (quartz är ju gött) plus kanske Helson som är påväg...
9DFAC4E5-5B57-43B0-BEA8-CD24CC8479AD.jpeg
1DAAAFD1-803F-4C4E-9876-8D6B3063B038.jpeg
Jag har hunnit med att kränga av minst två tänkta sommarklockor sen första posten :rolleyes:
Men de här två ligger jäkligt bra till just nu:
6F13E218-D8B9-414C-8538-333409C8A921.jpeg
64A4CB9F-A1B5-4D48-A290-43EF2857A1EF.jpeg

Har även en nyanskaffad Seiko MM200 som det går att plaska med.

Aqualanden är riktigt grym till sommaren :)
 
Topp