• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklockan 2020

Blir samma som förra året. Srpc23

image.jpg
 

Andsan

Rolex
Oerhört bra den där, vad heter modellen?
Tack
Det är en Glashütte GUB från forna GDR. Detta urverk tilverkades i ca 72.000 under åren 1978-1985 som fördelades på olika modeller. Denna är en " "dykare". Jag är dock tveksam till tätheten. 1969 tillverkade de ett ur med exakt likadana visare och med likheter med min urtavla . Detta ur var enbart för de högst uppsatta i GDR-ledningen. Tror det är väldigt få att finna ett sådant ur.. Min är nog en modell som skulle efterlikna originalet från 1969 men den var mer utseendeanpassad för 70-80-talet. Nyservad på Glashütte Original i Glashütte och jag trivs riktigt bra med den.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det där är en stabil sommarklocka! Bärs den så bra som alla säger?
Nu bär jag mycket Panerai så allt är relativt:)
Den är så pass lätt så jag tycker inte att upplevelsen av storleken kan vara en issue för någon egentligen. Korta bandhorn, låg vikt och förhållandevis tunn. Det är bara att köra!
 

RobinK

Omega
2-Faktor
Nu bär jag mycket Panerai så allt är relativt:)
Den är så pass lätt så jag tycker inte att upplevelsen av storleken kan vara en issue för någon egentligen. Korta bandhorn, låg vikt och förhållandevis tunn. Det är bara att köra!
Det är klart, då känns väl det mesta som fjäderviktare! :D Tack för svar!
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack
Det är en Glashütte GUB från forna GDR. Detta urverk tilverkades i ca 72.000 under åren 1978-1985 som fördelades på olika modeller. Denna är en " "dykare". Jag är dock tveksam till tätheten. 1969 tillverkade de ett ur med exakt likadana visare och med likheter med min urtavla . Detta ur var enbart för de högst uppsatta i GDR-ledningen. Tror det är väldigt få att finna ett sådant ur.. Min är nog en modell som skulle efterlikna originalet från 1969 men den var mer utseendeanpassad för 70-80-talet. Nyservad på Glashütte Original i Glashütte och jag trivs riktigt bra med den.
Underbar proveniens och klocka. Tack för utförlig info!
 
Topp