• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sous Vide

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bättre sent än aldrig!

1D093CB3-8E28-437B-805D-15E80BFAACF4.jpeg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tänkte premiärköra med rådjurssadel på lördag. Två frågor: Ska man marinera i vaccen, eller bara salta och peppra? Jag tänkte köra 56 grader i 1h. Låter det rimligt?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Fick en sous vide i födelsedagspresent av min sambo :) Har ni tips på någon bra vacc?


Köpte en Food Saver 2860. Stör mig lite på den smala svetsningen, markant smalare än den större maskinen vi har i slaktboden. Är det minsta lilla vätska svetsar den för smalt och för kort tid för att påsen ska förslutas. Lösningen är att lägga en till manuell svets direkt efter, utan att släppa vacken. Men då måste den först vila lite för att hinna värma upp igen. Men, men. Man får ju bara vad man betalar för, eller hur @MrPlow ... ;)
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor

Köpte en Food Saver 2860. Stör mig lite på den smala svetsningen, markant smalare än den större maskinen vi har i slaktboden. Är det minsta lilla vätska svetsar den för smalt och för kort tid för att påsen ska förslutas. Lösningen är att lägga en till manuell svets direkt efter, utan att släppa vacken. Men då måste den först vila lite för att hinna värma upp igen. Men, men. Man får ju bara vad man betalar för, eller hur @MrPlow ... ;)

FoodSaver V-3840 verkar smidig då den inte tar så mycket plats på köksbänken. "Extra bred förseglingsremsa" verkar ju bra med tanke på vad @RobertD säger :)
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Food Saver 2860. Stör mig lite på den smala svetsningen, markant smalare än den större maskinen vi har i slaktboden. Är det minsta lilla vätska svetsar den för smalt och för kort tid för att påsen ska förslutas. Lösningen är att lägga en till manuell svets direkt efter, utan att släppa vacken. Men då måste den först vila lite för att hinna värma upp igen. Men, men. Man får ju bara vad man betalar för, eller hur @MrPlow ... ;)
Jag har inte alls upplever de problemen med min food saver. Finns ett eget program vid mycket vätska som funkar jättebra.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Provkör farsdagpresenten.
Ungarna kunde inte hålla sig till imorgon.
Hade entrecote hemma så provar en bit.
IMG_20171111_182006.jpg
 

Zingo

Rolex
Vad tror expertisen om en ryggbiff ( 1kg hel bit) 58C i 2 timmar?
Långt ifrån expert. Hur genomstekt det ska vara är en högst personlig smak sak. Skulle själv gått ned en grad och gärna haft den längre tid i badet alt skivat upp den. Men jag är lång ifrån expert så det kan säkert bli bra iaf.
 

Veratio

Cartier
55,5 i två timmar. Skära upp i tjocka skivor och steka skivorna för sig. Passar oss bäst iaf! Mer stekyta! Skära skivorna i skivor. :happyhappy:
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Långt ifrån expert. Hur genomstekt det ska vara är en högst personlig smak sak. Skulle själv gått ned en grad och gärna haft den längre tid i badet alt skivat upp den. Men jag är lång ifrån expert så det kan säkert bli bra iaf.

Slutade med 2,5h i 58h. Resultatet blev riktigt lyckat. Skulle såklart ha fotat men fanns ingenting för det. Antar att jag hade tur med en bra bit ryggbiff oxå. Är ju lite lotteri med det.
 
Topp