Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Toppits har fungerat utmärkt för mig. Fick en vakuumförpackare i julklapp och tycker mig inte uppleva någon större skillnad i resultat så kör fortfarande toppits eftersom det är smidigare.Har läst på lite i tråden och kör man inte vakuumförpackare så verkar det vara Toppits ziplockpåsar som man bör satsa på om jag förstått rätt?
Inväntar bild på resultatet!Skål på er!
Entrecote 56 grader 1.30
Tyvärr inga bilder då det blev att frossa. Hela familjen satte i sig så hann ej knäppa nån bild. Köttet blev rare medium typ, saftigt och smakerna av kött, sälta timjan satt precis som jag hoppades.Inväntar bild på resultatet!
Körde vår älgrygg (tunn) i fredags, 52 grader en timme.Premiärkör min Witt idag. Födelsedagspresent/julklapp. Älgstek på 57,5 c är tanken. Någon som har andra förslag? Tid runt 2-3 timmar. Tycker jag hittat dåligt med info kring tid och temp...
Steken ligger på runt 1 kilo. Nu har den legat i i strax 3 timmar, får nog gå närmare 4.Körde vår älgrygg (tunn) i fredags, 52 grader en timme.
Premiärkör min Witt idag. Födelsedagspresent/julklapp. Älgstek på 57,5 c är tanken. Någon som har andra förslag? Tid runt 2-3 timmar. Tycker jag hittat dåligt med info kring tid och temp...
FantastiskSteken ligger på runt 1 kilo. Nu har den legat i i strax 3 timmar, får nog gå närmare 4.
Det: hur blev ryggen?
Klicken smör i påsen hjälper ingen såvida ni inte gör sås eller liknande av vätskan sen. Det blir bara mer vätska i påsen och köttet blir inte bättre.
Oki. Ibland ser det bara lite slentrian ut när folk packar ner smör i påsen. Smörsmaken är absolut kanon men den får du ju framförallt i pannan sen när du steker. Iom köttet ändå torkas av innan det görs klart så gör smöret ingen skillnad alls. Det är iaf min erfarenhet.Beror väl på vad man menar med ”bättre”. Det blir såklart inte mörare, men det är ju inte heller syftet. Däremot tycker jag absolut att smöret är en utmärkt bärare och katalysator av marinaden.
Oki. Ibland ser det bara lite slentrian ut när folk packar ner smör i påsen. Smörsmaken är absolut kanon men den får du ju framförallt i pannan sen när du steker. Iom köttet ändå torkas av innan det görs klart så gör smöret ingen skillnad alls. Det är iaf min erfarenhet.
Jag tror att lite kan rädda den efter 73grader i 19h.