Kanske kanske inte. Hittills har allt jag lagat lyckats mkt bra. Är sugen på att pröva och har fått lite tips. Få blir helgens projektSka man verkligen kör en så pass fin bit i sous vide?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske kanske inte. Hittills har allt jag lagat lyckats mkt bra. Är sugen på att pröva och har fått lite tips. Få blir helgens projektSka man verkligen kör en så pass fin bit i sous vide?
Ska man verkligen kör en så pass fin bit i sous vide?
Med bitar vilken size menar du då? Filebitar eller typ 1kg i ett stycke?Nu är jag novis på området men när jag provat lite finare bitar som ryggbiff eller rostas så har jag bara kört kanske 90 minuter och det har blivit bra, har kört på 56 grader sedan snabbt i en riktigt, riktigt het panna.
Kan verkligen rekommendera ett besök i butiken också om man är i närheten. Riktigt mycket kul prylar att inspireras av och väldigt trevligt bemötandehttps://www.kitchenlab.se/
Brukar använda den här sidan som moraliskt stöd.
+1Kött i all ära, men för min del upplever jag att fisk och då i synnerhet vitfisk är där resultatet skiljer sig mest från andra matlagningsmetoder.
Fina styckningsdetaljer av kött är lätt att få till i panna/ugn, men jag har aldrig ens varit i närheten av resultatet på exempelvis torskrygg tidigare. Tio minuters rimning i 10% saltlag, lite vitt vin i påsen och 30-40 minuter på 47 grader är för mig perfekt. Fisken blir fast men saftig och alldeles alldeles underbar.
Har funderat lite i samma banor. Tex att du köper en större bit kött och kryddar upp/smaksätter och vacumpackar och sedan in i frysen. Några nackdelar vs att tina och vacumpacka igen?Fredag igen. Tänkte göra torskrygg. Nu är den vaccad i originalföroackning. Kan man inte låta den vara så, salta i efterhand när man lägger yta och kompletterar med tillbehören?
Glömde du att ta bort silverskinnet?Ryggbiff i bit (1kg) 2.15 i 56 grader. Ska steka dem snabbt på hög värme o sedan servera med stekt sidfläsk, lök o svamp...lite sås...typ en variant på skomakarlåda
Blev kanon! Alla nöjda o mättaGlömde du att ta bort silverskinnet?
Hur blev resultatet av din "skomakarlåda"?
Torskryggen blev bra. Ikväll blev det Rostas. En slutsats är nog ändå, att låt bli att salta under sous vide.Har funderat lite i samma banor. Tex att du köper en större bit kött och kryddar upp/smaksätter och vacumpackar och sedan in i frysen. Några nackdelar vs att tina och vacumpacka igen?
Någon som kört fläskytterfilé?
Kolla en sida bak i tråden. Tacksamt att tillaga sous vide, blir riktigt bra.Någon som kört fläskytterfilé?
Det är flera i tråden som har testat köra högrev i vitt skilda temperaturer och tider för att sedan skiva upp och steka, men har inte hittat en enda "efter"-bild eller "hur det blev"-information. Kanske läst slarvigt.
Någon som vill bidra med åtminstone utlåtande? Är själv sugen på att göra något sådant i veckan, fanns fin högrev nere på min lokala butik som jag funderar på att köpa.
Någon som kört fläskytterfilé?
Jäklar du gick verkligen loss med kryddornaKvällens middag. Club Steak. 55 grader tills det är dags för att äta. Typ 2-3 timmar.
Ser lattjo ut. Men jag pepprade och använde lite torkad timjan, som jag sköljde bort innan jag fräste på köttet. Blev skitbra.Jäklar du gick verkligen loss med kryddorna