Tack för infon, slog till på den billigare! Spännande och under tiden får jag väl läsa igenom tråden igen.Jag har två med wifi. Du kommer inte att sakna det, kör på den billigare modellen, inte värd den prisskillnaden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för infon, slog till på den billigare! Spännande och under tiden får jag väl läsa igenom tråden igen.Jag har två med wifi. Du kommer inte att sakna det, kör på den billigare modellen, inte värd den prisskillnaden!
Köpte du från deras egna hemsida?Såg att det just nu är riktigt bra pris på Anova bluetooth som kostar 79 EUR. Någon som kan ge ett utlåtande och om man kommer sakna Wifi? För ca 800kr så känns som ett bra pris. Wifi modellen är ju nästan dubbla priset.
Jag beställde en från hemsidan i fredags. DHL kom med den idag. Var dock inte hemma så jag får hemma ut den imorrn.Köpte du från deras egna hemsida?
Cool, samma pris? Missade kampanjen återigen verkar det som.Jag beställde en från hemsidan i fredags. DHL kom med den idag. Var dock inte hemma så jag får hemma ut den imorrn.
Cool, samma pris? Missade kampanjen återigen verkar det som.
Ser grymt nice ut! Är det bara grovsalt som gjort den där barken eller har du rubbat den igen med någon rub innan rökningen?Gjorde ett riktigt hipster-kok. Tänk er väloljat skägg, full-sleave tattoos, vintage Seamaster, och.. American Brisket!
- 60 tim i sous viden, rubbad med kopiösa mängder grovsalt, 58 grader.
- 3 tim rökning i grillen, 105 grader.
Serverade med tillbehör för att göra bites, starka såser, lime o koriander. Galet bra att sous vida!
Det är bara rökningen som skapat crusten, så länge man ger det tillräckligt med tid. Glömde dock tillägga att köttet också rubbades med grovt nymalen svartpeppar tillsammans med saltet innan det sous vide’ades.Ser grymt nice ut! Är det bara grovsalt som gjort den där barken eller har du rubbat den igen med någon rub innan rökningen?
Jag är dålig på amerikansk styckning, vad motsvarar brisket? Bringa?Gjorde ett riktigt hipster-kok. Tänk er väloljat skägg, full-sleave tattoos, vintage Seamaster, och.. American Brisket!
Serverade med tillbehör för att göra bites, starka såser, lime o koriander. Galet bra att sous vida!
Gjorde ett riktigt hipster-kok. Tänk er väloljat skägg, full-sleave tattoos, vintage Seamaster, och.. American Brisket!
Fy helvete, ser fanatiskt ut!
Korrekt.Jag är dålig på amerikansk styckning, vad motsvarar brisket? Bringa?
Ja, det stämmer. Med kappa är en stor fördel.Jag är dålig på amerikansk styckning, vad motsvarar brisket? Bringa?
8h, hur blev den då?Flankstek som gått 8 timmar i 55 grader o sedan 1 min på grillen . Familjen accepterar rosa ej rare. Hemslagen bea o friterade sötpommes
Grymt bra! Helt perfekt tuggmotstånd. Härliga smaker...körde vitlökspulver, salt, peppar. Ok trodde biten krävde mer tid?8h, hur blev den då?
Brukar köra 1-1.5h
Tycker 1-1.5h funkar bra. Sedan kanske lite längre på grillen/het panna för att få lite yta.Grymt bra! Helt perfekt tuggmotstånd. Härliga smaker...körde vitlökspulver, salt, peppar. Ok trodde biten krävde mer tid?
Ok...finns ju så mkt om ämnet men kört 12 timmar, 10 timmar o senare ggr 8 timmar. Vågar nog inte kortare tid ännu. Ändå en seg bit ju som jag inbillar mig behöver mer badtidTycker 1-1.5h funkar bra. Sedan kanske lite längre på grillen/het panna för att få lite yta.
Måste testa längre ngn gång men då går jag nog ner i temp.
Ok...finns ju så mkt om ämnet men kört 12 timmar, 10 timmar o senare ggr 8 timmar. Vågar nog inte kortare tid ännu. Ändå en seg bit ju som jag inbillar mig behöver mer badtid
Har ngt svagt minne att ”vår kock” @ErikGBG inte kör flank så mycket längre än 1.5h, men kan minnas felFlankstek är som bäst på 8-12h enligt min bekantskapskrets (och mig!)!
Trött som tusan och loggar in och läser Flintastek som gått 8 timmar... Vaknade till rätt rejält.Flankstek som gått 8 timmar i 55 grader o sedan 1 min på grillen . Familjen accepterar rosa ej rare. Hemslagen bea o friterade sötpommes
Trött som tusan och loggar in och läser Flintastek som gått 8 timmar... Vaknade till rätt rejält.
Ser riktigt nice ut. Dags att sous vida lite själv känner jag.
Ser fint ut! Upplever att det inte blir så stor skillnad mellan 8 till 12 timmar på just flankstek. Så 8 är nog perfekt!Flankstek som gått 8 timmar i 55 grader o sedan 1 min på grillen . Familjen accepterar rosa ej rare. Hemslagen bea o friterade sötpommes
Jag kör i stor gryta bara, känns även som det borde hålla inne värmen bättre även om det inte ser lika sci-fi utFörsta försöket med sous-vide. Högrev i ca 18h på 60 grader. Läste på Kitchen lab att de rekommenderade 65 för medium men blev lite nojjig när ingen annan källa hade medium så högt i temp. Sänkte ner och tur var väl det. Skulle lätt kunna tänka mig nån grad mindre också. Väldigt mört kött och fettet hade smält fint. Kul att vara igång
Slänger med en halvdan bild!
Vad kör ni för plastlådor? Tror jag sett förslag lådor från classes men i vilken storlek?
Köpte min låda från kitchen lab. Locket har ett hål för anovan. Går lösa billigare låda från tex biltema etc.. o hålet kan man fixa själv...dock är kitchen lab av bra kvalité.Första försöket med sous-vide. Högrev i ca 18h på 60 grader. Läste på Kitchen lab att de rekommenderade 65 för medium men blev lite nojjig när ingen annan källa hade medium så högt i temp. Sänkte ner och tur var väl det. Skulle lätt kunna tänka mig nån grad mindre också. Väldigt mört kött och fettet hade smält fint. Kul att vara igång
Vad kör ni för plastlådor? Tror jag sett förslag lådor från classes men i vilken storlek?
Jag har en låda från classe men den deformeras lite av lång tid under vikten av allt vatten och värmen i kombination så den har blivit ytterligare lite fulare än den var från början.Första försöket med sous-vide. Högrev i ca 18h på 60 grader. Läste på Kitchen lab att de rekommenderade 65 för medium men blev lite nojjig när ingen annan källa hade medium så högt i temp. Sänkte ner och tur var väl det. Skulle lätt kunna tänka mig nån grad mindre också. Väldigt mört kött och fettet hade smält fint. Kul att vara igång
Jag kör i stor gryta bara, känns även som det borde hålla inne värmen bättre även om det inte ser lika sci-fi ut
Köpte min låda från kitchen lab. Locket har ett hål för anovan. Går lösa billigare låda från tex biltema etc.. o hålet kan man fixa själv...dock är kitchen lab av bra kvalité.
Jag har en låda från classe men den deformeras lite av lång tid under vikten av allt vatten och värmen i kombination så den har blivit ytterligare lite fulare än den var från början.
Jag planerar att gå förbi kitchenlab och köpa en sån de har där när är i närheten. Egentligen bara av estetiska skäl.
Så.. är du ok med att den är/blir lite ful så funkar classelådorna toppen