Aquastaren
Silver
Kul med sous vide! Köpte en igår och har redan gjort tre försök. Nu har jag lagt in en bit bringa i min nymeckade låda. Det blir 24h på 58 grader. Spänd förväntan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur gick det?Då kör vi....
Har just knappt gått 6hHur gick det?
Hur gick det?
Gick FINT. Saftigare fläskfilé har jag nog inte smakat (tog bara 4h)Har just knappt gått 6h
Oxbringa. Blev succé i familjen.Fint!
Vad är det för kött?
Hur varmt körde du?24 h senare!
Titta, hur kunde jag missa det....
Testa att trippla dina 15 minuter. På tok för kort tid. Såna här maskiner måste även kalibreras så temp stämmerFråga: har ni kontrollmätt temperaturen på vattnet när ni sous vidar?
Mina ägg blev alltför lösa, även med 15 min på 65 grader. Då tog jag fram en köttermometer och det visade sig att vattnet var 62 grader. Den kan ju visa fel men det skulle förklara varför äggen blivit för lösa. Finns ju rätt många tid och temp angivelser för hur man pocherar ägg, 13 min på 63 gr är väl standard med rumstempererat ägg.
Jag köpte häromveckan en Sous Vide på Kjell o Co av märke Rubicson, de var slut i övriga affärer och orkade inte vänta på nätbeställning.
Köp på Kjell Co och testa med. Duger fint. Tekniken är inte så komplicerad. Blir du biten kan du alltid byta upp dig! Blir du inte biten, ingen större skada skedd.Herregud vad ni har pajat mig, har fått någon konstig besatthet av sous vide och måste köpa och testa. Är egentligen inte så intresserad av matlagning men sous vide känns annorlunda och exklusivt = perfekt intresse. Vill inte köpa nått skit och har googlat men inte riktigt hittat "the shit" för mig. Proffsmaskin för 10k känns dock onödigt medan nybörjarmaskin för 1500kr känns misstänksamt billigt. Vad ska jag köpa? Hur skulle ett dröm-kit se ut?
Anovan fyller nog dina behov. Komplettera med kantin och kör hårt.Herregud vad ni har pajat mig, har fått någon konstig besatthet av sous vide och måste köpa och testa. Är egentligen inte så intresserad av matlagning men sous vide känns annorlunda och exklusivt = perfekt intresse. Vill inte köpa nått skit och har googlat men inte riktigt hittat "the shit" för mig. Proffsmaskin för 10k känns dock onödigt medan nybörjarmaskin för 1500kr känns misstänksamt billigt. Vad ska jag köpa? Hur skulle ett dröm-kit se ut?
Köp på Kjell Co och testa med. Duger fint. Tekniken är inte så komplicerad. Blir du biten kan du alltid byta upp dig! Blir du inte biten, ingen större skada skedd.
Anova har jag hört en del gott om!
Tack hörrni. Har faktiskt lutat mest åt Anovan men klippte en sånhär istället. Hoppas inte jag kommer sakna wifi baraAnovan fyller nog dina behov. Komplettera med kantin och kör hårt.
Sugen själv på en joule, hört gott om dem, wifi är för latisarTack hörrni. Har faktiskt lutat mest åt Anovan men klippte en sånhär istället. Hoppas inte jag kommer sakna wifi bara
Kyckling och sämre/tuffare köttdetaljerVilken rätt upplever ni som mest lyckad efter ha tillagat den med sous vide?
Vilken rätt upplever ni som mest lyckad efter ha tillagat den med sous vide?
Tid/temp?Lammfilé. Helt galet gott
Tid/temp?