Låter bra det! Ska testa jag med!Körde inatt. 72gradet i 12h. Provsmakade nyss och det blev ruskigt bra. Gillar när det är lite fastare och aningen ”trådigt” kött. Ändå hur saftig som helst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter bra det! Ska testa jag med!Körde inatt. 72gradet i 12h. Provsmakade nyss och det blev ruskigt bra. Gillar när det är lite fastare och aningen ”trådigt” kött. Ändå hur saftig som helst.
Flankstek igår. 55gr 8h. Ljuvligt!
Ja synd det. Fast med sous viden så blir det ändå mkt bang for the buck!Körde exakt samma, fast 54 och brände istället för att steka. Ljuvligt - agree!
Synd bara att flankstek blivit så jäkla dyrt.189 kr på min Ica nu. För några år sedan var det 99-119 kr som gällde.
1,5 timme bara? Körde själv rostas nyligen o då i 7 timmar....iof i 57 grader. Kunde nog kört lite längre även om jag blev mkt nöjd...va nästan så det smälte men ändå bra tugg motstånd.Hade aldrig snuddat vid tanken på en Sous Vide innan jag halkade in på den här tråden. Premiär idag med Rostas i 60 grader 1,5 tim. Så brutalt mört och gott!
https://www.kitchenlab.se/produkt/searzall-munstycke-torch-till-brannare/Började läsa tråden pga att jag också har skaffat mig en SV, och nu funderar jag på en brännare, någon som sitter inne på ett bra tips?
Började läsa tråden pga att jag också har skaffat mig en SV, och nu funderar jag på en brännare, någon som sitter inne på ett bra tips?
Känns ju helt klart värd att testa! Tack!https://www.biltema.se/verktyg/svetsning/gasbrannare/minibrannare-2000020057
Kör den där, fick av en kompis och var väl lite skeptisk, men fungerar utmärkt. Steker oftast, men ibland.
Att den är jäkligt flott är ju bara en bonus.
Rostas är en väldigt mör bit kött, så blir bra med kort tid också, sen är det ju beroende på hur bra köttbit man får tag på. Brukar alltid provsteka en remsa för att se hur den är!1,5 timme bara? Körde själv rostas nyligen o då i 7 timmar....iof i 57 grader. Kunde nog kört lite längre även om jag blev mkt nöjd...va nästan så det smälte men ändå bra tugg motstånd.
Jo det vet jag...känns dock väldigt kort...huvudsaken är att det blir som man vill ha detRostas är en väldigt mör bit kött, så blir bra med kort tid också, sen är det ju beroende på hur bra köttbit man får tag på. Brukar alltid provsteka en remsa för att se hur den är!
Rimmad julskinka...68 grader...12 timmar.Vad sous vidas i jul?
Rimmad julskinka...68 grader...12 timmar.
Nu senast körde jag en lättrökt vilket är bland det bästa jag ätit o julskinka väg
Rimmad julskinka...68 grader...12 timmar. Vila i en dag..sedan griljeraJulskinka i SV!?!
Tips å trix?
Do’s & don’t?
Har en rimmad ”närodlad” på 3 kg beställd tills imorgon. Hit me with your best julskinke-tips!
Julskinka i SV!?!
Tips å trix?
Do’s & don’t?
Har en rimmad ”närodlad” på 3 kg beställd tills imorgon. Hit me with your best julskinke-tips!
Kör den direkt i förpackningen den levereras i, finns ingen anledning att vacca om. Och som @Hebbe här i posten över säger, låt den vila innan griljering, i alla fall några timmar.
Det var som tusan, har jag aldrig märkt av. Har kört Scan och från andra närproducerade gårdar och nog tåls den att värmas till ca 70 grader, så gör väl leverantörerna själva på deras färdigkokta varianter t.o.m?Vill rekommendera att alltid byta plast och vacca om, originalplasten (bl.a från Scan) är sällan avsedd att uppvärmas och kan då avge smak till köttet och i värsta fall bakterier.
Jag mejlade Scan och fick till svar att deras plast ej var avsedd att uppvärmas så dom avrådde mig att använda den och vacca om för att köra SV. Ovisst varför men möjligt att man då riskerar avsöndringar från plasten.Det var som tusan, har jag aldrig märkt av. Har kört Scan och från andra närproducerade gårdar och nog tåls den att värmas till ca 70 grader, så gör väl leverantörerna själva på deras färdigkokta varianter t.o.m?
Jag mejlade Scan och fick till svar att deras plast ej var avsedd att uppvärmas så dom avrådde mig att använda den och vacca om för att köra SV. Ovisst varför men möjligt att man då riskerar avsöndringar av plasten.
Gör det nåt om det inte är riktigt bra vaccat? Borde inte göra nån skillnad, eller? En liten tyngd på så den inte flyter upp bara...