Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev dom bra? Släng gärna upp en länk till receptet.Testade att göra egg bites idag, gott och nyttigt
Ja det tyckte jag. Kommer experimentera vidare med egna ingredienser i fortsättningenBlev dom bra? Släng gärna upp en länk till receptet.
Ser riktigt trevliga ut Men nyttiga? Nja, det är nog en definitionsfråga...Testade att göra egg bites idag, gott och nyttigt
Ägg, ost & bacon. Proteiner & fetter, bra keto-mat mao. Vad skulle vara onyttigt?Ser riktigt trevliga ut Men nyttiga? Nja, det är nog en definitionsfråga...
Det har du rätt i - det handlar nog om vilken diet man satsar på. Såg också att det var bra ur keto-perspektivet men tänkte snarare på att det är svårt att hitta en mättnadskänsla i en bite, och då springer det totala antalet kalorier ganska snabbt iväg. Men vi låter det stanna där och låter då också bli att gå alldeles OTÄgg, ost & bacon. Proteiner & fetter, bra keto-mat mao. Vad skulle vara onyttigt?
1. 24-48 timmar brukar väl vara rekommendation.Snabba frågor
Skall göra tjocka revben till imorgon middag (skall grillas sedan):
1: typ 24 timmar 62grader? Lagom?
2: har någon provat att bara lämna i förpackningen från affären? Dum idé?
3: hur mycket skillnad gör att köra med och utan marinad i sous viden?
Tackar
Köpte den från KitchenLab och den är snorbra, KÖPTack, har du testat den från biltema? Har läst en hel del om handyjet och höll på att klicka hem en innan jag kom på idén att fråga er...
Testar att köra påsklammet 24h
Har du något lock till baljan? Det är ett tips annars, blir mycket mindre kondens. Om man kör en 24h/48h måste jag ha lock.
Samma här! Får se om det går att äta. Och då gillar jag inte ens lamm.
Brukar köra en plastskärbräda som lock, men har funderat på en lite rejälare balja med ”fast” lock. Borde spara lite energi också!Har du något lock till baljan? Det är ett tips annars, blir mycket mindre kondens. Om man kör en 24h/48h måste jag ha lock.
Kört lammstek många gånger. Sista gångerna körde jag 58 respektive 56 grader, i 15-20 timmar ungefär. Blev kanon och riktigt gott.
Idag körde jag en lammstek, som jag haft fryst i en månad ca, på 55 grader i 24 timmar. Blev för mör. Jag förstår inte riktigt det? De flesta recept på nätet säger ju 20-24 timmar och jag har kört liknande tidigare med bra resultat. Varför blev det skillnad denna gång? Kan det ha varit att jag fryste ner den färska lammsteken...
Ätit oerhört mycket lamm sista åren, köpt helt lamm varje år samt köper lammytterfilé istället för oxfilé och liknande när jag ska äta något gott, så känner mig trygg och rätt duktig att tillaga.
Om någon har någon tanke får ni gärna dela de med mig!
Trevlig helg!
Skulle precis ”killgissa” på samma sak. Kanske den lägre temperaturen i kombination med fryst stek som ger det resultatet.Vette fan!
Kan det ha varit för mycket vätska som har ”sprängmörat” köttet?
Tips: KitchenLab har en clean låda med lock, transparent plast och väldigt rejäl.Brukar köra en plastskärbräda som lock, men har funderat på en lite rejälare balja med ”fast” lock. Borde spara lite energi också!
Använder den och den funkar fint. Kanske lite överpris för att få det utsågat istället för att göra det själv men det är praktiskt att köpa färdiga produkter så man får det över till annat (slösurfa KS ).Tips: KitchenLab har en clean låda med lock, transparent plast och väldigt rejäl.
https://www.kitchenlab.se/produkt/kantin-gn-12-med-lock-anova/?gclid=COT-q67z1-ICFcakmgodhJEN_Q
Jaha min tur att testa kunde inte hålla mig till imorgon tänkte köra en bit kött, så de fick bli en tomat i soppåse som test,wtf
Lovar! Köper vakuum packare imorgonHaha, kör bara inte köttbiten på samma sätt bara.
Testa ägg!Jaha min tur att testa kunde inte hålla mig till imorgon tänkte köra en bit kött, så de fick bli en tomat i soppåse som test,wtf
Taget! Men får bli i helgen, har du provat torskfilé?Testa ägg!
Inte en enda fiskbit. Skäms lite...Taget! Men får bli i helgen, har du provat torskfilé?
Fisk blir riktigt bra!Taget! Men får bli i helgen, har du provat torskfilé?