• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sous Vide

Zingo

Rolex
Flanken. Förjävla fint. 57 grader i 4 timmar. Onödigt länge? Kanske.
Hög köttsmak och härliga fibrer.
IMG_20190928_193034.jpg
Härligt! Kanske lite mer stekyta skulle lyfta den (ubervarm panna eller en bättre brännare).
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Tänkte jag skulle fixa någon typ av kylväska, skära hål i locket och köra i när det är långa tider, något dygn eller så. Någon som provat att energieffektivisera? En bred och inte så hög modell då.
 

Veratio

Cartier
Tänkte jag skulle fixa någon typ av kylväska, skära hål i locket och köra i när det är långa tider, något dygn eller så. Någon som provat att energieffektivisera? En bred och inte så hög modell då.

Sökte lite när jag började, men hittade ingen vettig storleksmässigt. För hög, för stor, för liten, för dyr. Ingen perfekt.

Så körde plastbalja jag med. Funkar perfekt. Ett par handdukar som isolering. Behövs inte mer!!
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Sökte lite när jag började, men hittade ingen vettig storleksmässigt. För hög, för stor, för liten, för dyr. Ingen perfekt.
Så körde plastbalja jag med. Funkar perfekt. Ett par handdukar som isolering. Behövs inte mer!!

Kör också så som du nu. Det jag hittat som är närmast det jag tänkt är denna. 10l, bra att den inte är för hög.
EB97A2CE-58BE-4C6B-BDCD-1BB578E20301.jpeg
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Står i valet och kvalet... Finns det några andra kandidater eller är det Anovo Precision Cooker (wifi+blåtand) för 995:- som är mest bang for the buck runt tusingen? Har ju hört delade meningar angående wifi och blåtanden men det går väl fortfarande att använda den utan appar och dylikt så det kvittar ju.

Eller är det någon här som inte använder sin och känner att de hellre har några hundralappar på kontot än en pryl som tar upp onödig plats i köksskåpet? :)
 

Veratio

Cartier
Står i valet och kvalet... Finns det några andra kandidater eller är det Anovo Precision Cooker (wifi+blåtand) för 995:- som är mest bang for the buck runt tusingen? Har ju hört delade meningar angående wifi och blåtanden men det går väl fortfarande att använda den utan appar och dylikt så det kvittar ju.

Eller är det någon här som inte använder sin och känner att de hellre har några hundralappar på kontot än en pryl som tar upp onödig plats i köksskåpet? :)

Jag har två, men jag behöver det ibland.

Tycker att det är sjuk bang for the buck. Jag skulle inte tveka att köpa en till för 1 000 kr om jag behövde. Spelar ingen roll med Bluetooth och wifi (har det på båda mina, använder aldrig!). Låter som ett bra köp!
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Var också frågande till WiFi i början. Men efter att ha behövt ha en flankstek klar till 1900 en fredag insåg jag storheten.

Bara lägga i ett isbad på morgonen och gå in i appen och starta vid 1100.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Står i valet och kvalet... Finns det några andra kandidater eller är det Anovo Precision Cooker (wifi+blåtand) för 995:- som är mest bang for the buck runt tusingen? Har ju hört delade meningar angående wifi och blåtanden men det går väl fortfarande att använda den utan appar och dylikt så det kvittar ju.

Eller är det någon här som inte använder sin och känner att de hellre har några hundralappar på kontot än en pryl som tar upp onödig plats i köksskåpet? :)
Köp!
BT är ju rätt kass, jag har den, då det kommer en handduk i mellan så tappar den kontakten.
Löses enkelt genom att ställa in på maskinen dock.
Hade köpt den med WiFi om jag köpt idag.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Min vacuumsug har gått sönder. Den suger men förseglar inte.

Har nån tips på vad det är som gäller nu, speciellt om man vill ha nån som håller några år?
 

Drencrom

Omega
Min vacuumsug har gått sönder. Den suger men förseglar inte.

Har nån tips på vad det är som gäller nu, speciellt om man vill ha nån som håller några år?
Jag kör Champion på både vakumförpackaren och sous vide apparaten. Den gör jobbet men man får tänka till ibland om det är mycket vätska, då är det en viss inställning samt en större påse som gäller. Jag köpte med en rulle där man kan göra egna påsar och således bestämma storlek själv.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag kör Champion på både vakumförpackaren och sous vide apparaten. Den gör jobbet men man får tänka till ibland om det är mycket vätska, då är det en viss inställning samt en större påse som gäller. Jag köpte med en rulle där man kan göra egna påsar och således bestämma storlek själv.

VIlken modell? Hur länge har du haft den? Nån aning om hur mycket dú använt den?

De Champion jag får upp ser ut att vara i den billigare klassen. Jag är skeptisk mot billiga prylar av detta slag, men att köpa dyrt höll ju inte längre än två år heller... Det var en Tre Spade TAKAJE som pajade för mig vilken tydligen kostar över tre loppor nu även om jag gav mindre än hälften av det på rea när jag köpte. Bra så länge den funkade dock. :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
VIlken modell? Hur länge har du haft den? Nån aning om hur mycket dú använt den?

De Champion jag får upp ser ut att vara i den billigare klassen. Jag är skeptisk mot billiga prylar av detta slag, men att köpa dyrt höll ju inte längre än två år heller... Det var en Tre Spade TAKAJE som pajade för mig vilken tydligen kostar över tre loppor nu även om jag gav mindre än hälften av det på rea när jag köpte. Bra så länge den funkade dock. :)
FoodSaver gör bra grejer!
 

Drencrom

Omega
VIlken modell? Hur länge har du haft den? Nån aning om hur mycket dú använt den?

De Champion jag får upp ser ut att vara i den billigare klassen. Jag är skeptisk mot billiga prylar av detta slag, men att köpa dyrt höll ju inte längre än två år heller... Det var en Tre Spade TAKAJE som pajade för mig vilken tydligen kostar över tre loppor nu även om jag gav mindre än hälften av det på rea när jag köpte. Bra så länge den funkade dock. :)

Den kostar typ 600 kr men finns en för dubbla. Jag såg att den var med på en 10 i topp lista men den är långt ifrån premium och den finns garanterat bättre förseglare, är du ute efter bästa skulle jag nog också säga FoodSaver.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Den kostar typ 600 kr men finns en för dubbla. Jag såg att den var med på en 10 i topp lista men den är långt ifrån premium och den finns garanterat bättre förseglare, är du ute efter bästa skulle jag nog också säga FoodSaver.

Jag behöver inte så mycket finesser, men jag vill ha något som håller i minst 5 år, helst i 15. :)
 
Topp