daniel_se
Basic
Laxsida och lammytterfilé är mina go-to grejer att bada. Svårt att misslyckas.Vilka är era favoritdetaljer att köra i Sous vide? Mina är flankstek och lax.
Picanha och ryggbiff blev inte alls bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Laxsida och lammytterfilé är mina go-to grejer att bada. Svårt att misslyckas.Vilka är era favoritdetaljer att köra i Sous vide? Mina är flankstek och lax.
Kycklingfile med Serrano skinka blir fint.Vilka är era favoritdetaljer att köra i Sous vide? Mina är flankstek och lax.
Kört på 55gr i 7-8h med salt, svartpeppar och lite rödvin. Sedan steka i varm panna och lägga i rödvinsmarinad igen i kylen över natten.Tips för rostbiff? Läst till mig 55 grader, upp till 48h?
Vilka är era favoritdetaljer att köra i Sous vide? Mina är flankstek och lax.
Körde picanha idag och det blev super!
Jag har kört två olika bitar från två olika förpackningar från mitt lokala Hemköp, samtidigt med så sjukt olika resultat på bitarna. Ena var god i smaken men sjukt seg den andra sjukt mör och riktigt fin smak. Både kördes samtidigt med likadana kryddor på 56/2h. Mao verkar det skilja väldigt på vilken bit man får...Hur körde du?
Körde i skivor, ca 2,5 cm skurna längs med fibrerna i 2,5 timme på 56 grader. Penslade med majonnäs och endast salt och peppar. Sedan glödhet grill i ca 30 sekunder på varje sida.Hur körde du?
Håller med dig, mycket beror på utgångsläget. Är man osäker kan man ju alltid provsteka en bit för att få en uppfattning och sedan justera tid efter det.Jag har kört två olika bitar från två olika förpackningar från mitt lokala Hemköp, samtidigt med så sjukt olika resultat på bitarna. Ena var god i smaken men sjukt seg den andra sjukt mör och riktigt fin smak. Både kördes samtidigt med likadana kryddor på 56/2h. Mao verkar det skilja väldigt på vilken bit man får...
Jag har kört två olika bitar från två olika förpackningar från mitt lokala Hemköp, samtidigt med så sjukt olika resultat på bitarna. Ena var god i smaken men sjukt seg den andra sjukt mör och riktigt fin smak. Både kördes samtidigt med likadana kryddor på 56/2h. Mao verkar det skilja väldigt på vilken bit man får...
Körde i skivor, ca 2,5 cm skurna längs med fibrerna i 2,5 timme på 56 grader. Penslade med majonnäs och endast salt och peppar. Sedan glödhet grill i ca 30 sekunder på varje sida.
Jag har kört två olika bitar från två olika förpackningar från mitt lokala Hemköp, samtidigt med så sjukt olika resultat på bitarna. Ena var god i smaken men sjukt seg den andra sjukt mör och riktigt fin smak. Både kördes samtidigt med likadana kryddor på 56/2h. Mao verkar det skilja väldigt på vilken bit man får...
Körde i skivor, ca 2,5 cm skurna längs med fibrerna i 2,5 timme på 56 grader. Penslade med majonnäs och endast salt och peppar. Sedan glödhet grill i ca 30 sekunder på varje sida.
Blir det mört trots att du skär längs fibrerna?Körde i skivor, ca 2,5 cm skurna längs med fibrerna i 2,5 timme på 56 grader. Penslade med majonnäs och endast salt och peppar. Sedan glödhet grill i ca 30 sekunder på varje sida.
Gissningsvis skär han mot fibrerna när han ska äta.Blir det mört trots att du skär längs fibrerna?
Gissningsvis skär han mot fibrerna när han ska äta.
Jag vet att det låter konstigt med det funkar på picanha!Blir det mört trots att du skär längs fibrerna?
Precis så!Gissningsvis skär han mot fibrerna när han ska äta.
Är rätt ny på Sous vide men börjar få kläm på det. Körde högrev 8 timmar 55 grader, riktigt lyckat.
Hur stor är den?Funderar på detta imorgon, högrev, ska slängas på grillen hastigt vid 18:00.
Räcker 8h 55 grader enligt pars metod?
Hur stor är den?
Ingen erfarenhet av så hög temp men går säkert bra. Har du delat den så räcker nog tiden, var nog med att det kommer lite vatten mellan bara.En av gästerna är gravid och är känslig mot rött kött, så jag kör welldone 8 h 82 grader istället
Baljan är 14 liters
Det är cirka 1600 gram högrev uppdelat i 5-6 cm stycken.
Har kört en timme 82 grader
Ska jag proceed eller har ni andra idéer med beaktning att en av gästerna är gravid?
Nu ska inte jag svara för honom, men "Sousvideeverything" på Youtube kör precis så där, jag har följt det också, blir kanonbra!
I morse sänkte jag ner en förkryddad brisket från Lidl, 109 kr kilot, på 68 grader. Ska tas upp imorgon runt ett, kylas, sen in i ugnen 2-3 timmar för "bark"-känsla (bor i lgh och har ingen vettig möjlighet till grillning). Ska bli kul att testa, är en av mina favoritgrejer att äta på amerikanska BBQ-hak. Blir förstås inte wow-wow, men kanske gott i varje fall! Mac'n'cheese till förstås, med god BBQ-sås.
Var inte så glad att den var förkryddad, men luktade gott när jag tog ur den ur förpackningen och torkade av den rejält med Torky. Vi får se!
Gjorde du dem i burkar med skruvlock?Har ni gjort creme brulee i badet? Det är ett tips annars. Fantastiskt enkelt då man kan göra allt innan eventuell middagsbjudning, och bara bränna av dem innan servering. Perfekt resultat varje gång.
Yes. Har några gamla geleburkar jag använder. Bra om man kan fylla nästan hela burken, så den inte flyter i badet.Gjorde du dem i burkar med skruvlock?
Flanken. Förjävla fint. 57 grader i 4 timmar. Onödigt länge? Kanske.
Hög köttsmak och härliga fibrer.