Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Anova har wifi. Finns till bra pris på den äldre nu när den nya släppts på typ Kitchentime.Tänkte köpa min första sous vide. Finns det nån med Wifi, så man kan sätta igång den när man tex är på jobbet?
Inte jag hellerHur många har använt WIFI eller bluetooth på sin Anova efter sex månader? Cross your heart?
Inte jag. Inte mina två vänner som också använder Anova!
Har blåtand på min. Värdelöst, räcker att man viftar en handduk framför så toppar den anslutning.Hur många har använt WIFI eller bluetooth på sin Anova efter sex månader? Cross your heart?
Inte jag. Inte mina två vänner som också använder Anova!
Var köpte du den rökta skinkan @Hebbe?Rimmad julskinka...68 grader...12 timmar. Vila i en dag..sedan griljera
Nu senast körde jag en lättrökt vilket är bland det bästa jag ätit o julskinka väg
Testa Iberico julskinkan. Har beställt två kg från kompisen som ska röka den åt migRimmad julskinka...68 grader...12 timmar. Vila i en dag..sedan griljera
Nu senast körde jag en lättrökt vilket är bland det bästa jag ätit o julskinka väg
Ica kvantumVar köpte du den rökta skinkan @Hebbe?
Tack!Ica kvantum
Hur länge hade du tänkt att köra?1 kg kravmärkt entrecote, kommer bli fint!
En mycket bra fråga, har ungefär 4h att spela på, borde räcka för en sådan köttbit?Hur länge hade du tänkt att köra?
Det är mer än tillräckligt.En mycket bra fråga, har ungefär 4h att spela på, borde räcka för en sådan köttbit?
Läs några sidor bakåt i tråden.Någon som har tips på bra och prisvärd vacuum sealer för sous vide?
Med vänlig hälsning,
Seb
Någon som har tips på bra och prisvärd vacuum sealer för sous vide?
Med vänlig hälsning,
Seb
Blev 14 timmar. Trimmade för mycket fett innan griljering och körde för låg temperatur och för länge i ugnen.Första julskinkan ligger i. 68 grader och 12 timmar är planen.
Blev 14 timmar. Trimmade för mycket fett innan griljering och körde för låg temperatur och för länge i ugnen.
Lät den bara vila 3 timmar också.
Körde även i vaccad från butik, fungerade bra. Dock glömde jag ta bort etiketterna som for runt i badet.
Mycket god skinka, mör. Men något torr.
Blir ett till försök på 66 eller 68 grader. 12 timmar.
Vila minst 12 timmar. Putsa bort svålen men spara fettet. Maxa ugnen och griljera snabbt.
Skulle knalla ner i Hötorgshallen och kika. Köttkompaniet där har mycket spännande. Kan dock inte svara på frågan om tillagningen.Hela grisfötter som ej är tillagade, vart kan det finnas i Stockholm? Och går det att sous vida denna delikatess?
Tack för tipset, fick tyvärr bli klyvda på lokala Icahandlaren. Hoppade också sous vide då jag kom på att halva grejen är att de ska få vila till sig i vätskan som blir gele när det kallnar. Firar inte med åldermännen i familjen så då är det ens plikt att laga själv.Skulle knalla ner i Hötorgshallen och kika. Köttkompaniet där har mycket spännande. Kan dock inte svara på frågan om tillagningen.