Väldigt behändigt och enkelt också Lätt och tajma tillbehören när man vet exakta tiden en god sund middag på 30 minuter är perfek!Fisk is Sous Vide är riktigt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt behändigt och enkelt också Lätt och tajma tillbehören när man vet exakta tiden en god sund middag på 30 minuter är perfek!Fisk is Sous Vide är riktigt bra!
Bra att du är nöjdJag har nu faktiskt använt den också. Gediget kvalitetsintryck.
Mitt sous vide-relaterade problem nu är att jag vill köra flera saker samtidigt, på olika temperaturer. Får väl köpa en cirkulator till vid tillfälle.
Fick samma klagomål hemma. Körde fransyska 58 grader 5 timmar. Blev godkänt.Länge sedan jag använde min nu, dags idag. Men, jag har fått lite gnäll för allt för rött kött av frun.
58 grader i 6h på en fransyska borde väl eliminera det problemet? Eller törs man 57?
Som du skriver finns det massor av info om allt det du frågar om.Antar att det skrivits någonstans bland dessa sidor men tänker bättre att fråga en gång för mycket än för lite!
Är på jakt efter en sous vide, då jag inte vet hur mycket jag kommer använda den skulle jag gärna vilja hitta något som inte är alltför dyrt men ändå vettigt. Helst paket med förpackare osv alt en sous vide tank.
Ni som är vana användare, kör ni med plastkulor (pingisbollar) för att hålla luften?
Vad menar du med "plastkulor för att hålla luften"?
@zippan dessa kulor jag tänkte påAlternativ till locket:
https://www.koketsfavoriter.se/steba-sous-vide-eristyskuulat-100-kpl-valkoinen
Jag själv kör med två varianter, ibland en plastbytta med ett lock där jag skurit ut ett hål för cirkulatorn, men ibland är jag lat och kör i en kastrull där jag bara lägger en plastskärbräda över kastrullen. Det senare blir långt ifrån perfekt, men bra nog i alla fall när jag kör kortare kokningar typ fisk.
22 timmar blev det. Mycket bra resultat, mört och saftigt. Valde vitlökspulver denna gång vilket jag inte håller högre än färsk.La en saltrulle i badet precis. Målet är att få det riktigt mört. Tänk filémört.
20h och 55c.
Invändningar, kommentarerna eller kritik?
Förmodligen hugget som stucket. Anova Nano skall vara högljud, mer högljud än den vanliga åtminstone från samma generation, den som är EOL nu.Kväll!
Vilket utav dessa 2 start paket hade ni rekommenderat? Hört bra om om bägge. Anova: https://www.kitchenlab.se/p/anova-precision-cooker-nano-sous-vide-paket/
Eller Champion:
https://www.kitchenlab.se/p/sousvide-paket-champion/
Tänker att jag köper plastlåda till & kör i.
Tack!
Okej, blir nog beställning av Champion idagFörmodligen hugget som stucket. Anova Nano skall vara högljud, mer högljud än den vanliga åtminstone från samma generation, den som är EOL nu.
Kan inget om vakuummaskinerna eller viddarna förutom ovan.
Har ngt svagt minne att jag läst att Champion inte klarar att hålla korrekt temperatur och det är en viktigt del i sous vide. Vet inte om det stämmer men värt att kolla upp om det bara är ett rykte eller sanning innan köp.Okej, blir nog beställning av Champion idag
Absolut, tack! Ska kika vet dock att champion var med 2017 i råd & rön som "bra köp" det är förvisso snart 3 år sedanHar ngt svagt minne att jag läst att Champion inte klarar att hålla korrekt temperatur och det är en viktigt del i sous vide. Vet inte om det stämmer men värt att kolla upp om det bara är ett rykte eller sanning innan köp.
Har du något annat tips förresten?Har ngt svagt minne att jag läst att Champion inte klarar att hålla korrekt temperatur och det är en viktigt del i sous vide. Vet inte om det stämmer men värt att kolla upp om det bara är ett rykte eller sanning innan köp.
Jag kör med den gamla Anovan och är nöjd med den. Tråkigt att den nya ska låta mer som @zippan skriver omHar du något annat tips förresten?
Kanske ska köra på den istället då.. Allting är såklart relativt till hur mycket den låter.. Skillnad på lite brummande & em hårfön liksomJag kör med den gamla Anovan och är nöjd med den. Tråkigt att den nya ska låta mer som @zippan skriver om
Det är nano som jag hört det om.Jag kör med den gamla Anovan och är nöjd med den. Tråkigt att den nya ska låta mer som @zippan skriver om
Ett vänpar har reklamerat den de köpte för ett tag sedan. (Höll inte konsekvent värme)Absolut, tack! Ska kika vet dock att champion var med 2017 i råd & rön som "bra köp" det är förvisso snart 3 år sedan
Ser riktigt saftigt ut. Vad körde du i påsen?Hängmörad ryggbiff. 2h - 53.5 grader.
Endast salt och peppar denna gång! Blev riktigt braSer riktigt saftigt ut. Vad körde du i påsen?