Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Ytterfilé" aka urbenad biff. 55c i 3 timmar. Detta är halva.
Bränd med brännare.
Varför? Jag gillar brännare då det blir en "grillad" smak. Osar inte lika mycket heller.Kör alltid med brännare, förutom med fläskytterfilé. Fan vad nice det ser ut!
Varför? Jag gillar brännare då det blir en "grillad" smak. Osar inte lika mycket heller.
Tjejen fixade köttet. Picanha, eller rostbiffslock. 7.5 timmar i 55c. Sjukt mört och saftigt. Mycket, mycket gott.
Sa precis samma. Hade varit perfekt i en taco.Mitt go to kött för kött-tacos. Löjligt mycket köttsmak! Älskar det!
På min ICA heter det Coulotte. Same same.
Testa att vrida på det rostfria höljet. Som att du ska ta loss den. Gissar att rotorn kanske skaver eller något vibrerar.Hallå!
Blev med sous vide igår och provade den idag för första gången. Den gnisslar dock fruktansvärt mycket. Läste i manualen att den kan vara metallhöljet på staven som inte sitter rätt, men blir inte av med ljudet hur jag än gör. Staven är av märket Champion.
Någon som haft liknande problem eller är det en reklamation som gäller?
Har försökt men det gnisslar hur jag än gör.. får se om jag kan få den bytt!Testa att vrida på det rostfria höljet. Som att du ska ta loss den. Gissar att rotorn kanske skaver eller något vibrerar.
Har rätt nyligen blivit med sous vide och det är helt fantastiskt
Har dock märkt att min 3L kastrull inte riktigt räcker.
Måste köpa en kantin, men tycker 350kr för en jvla plastlåda hos köksbutikerna är hutlöst dyrt. Finns det någon vettig anledning till att köpa en sån istället för en plastlåda med lock på Jula eller liknande för 30kr?
Vad säger ni?
Mitt bästa tips är en klassisk hård frysväska i plast.Har rätt nyligen blivit med sous vide och det är helt fantastiskt
Har dock märkt att min 3L kastrull inte riktigt räcker.
Måste köpa en kantin, men tycker 350kr för en jvla plastlåda hos köksbutikerna är hutlöst dyrt. Finns det någon vettig anledning till att köpa en sån istället för en plastlåda med lock på Jula eller liknande för 30kr?
Vad säger ni?
Har du recept på såsen, såg perfekt ut.22 timmar blev det. Mycket bra resultat, mört och saftigt. Valde vitlökspulver denna gång vilket jag inte håller högre än färsk.
Höftar alltid men här är ungefär mått och metod.Har du recept på såsen, såg perfekt ut.
70grader!?!Vi försöker men är inte riktigt där ännu! I förrgår körde jag ryggbiff i sex timmar på 70 grader (allmänt önskemål från övriga familjen). Stenhårt och torrt som värsta skosulan! Hade sex timmar till hjälpt? Eller annat kött?
Tack, men det var såsen jag undrade över.Höftar alltid men här är ungefär mått och metod.
En flaska bra rödvin.
3 stora schalottenlökar.
2 morötter.
1 kruka Timjan.
2 solo vitlök.
En rejäl skvätt vinäger.
2 tärningar fulbuljong.
1 liter vatten.
1 matsked Tomatpuré.
2-3 lagerblad.
Alla grönsaker kan med fördel stekas tillsammans med Tomatpuré för att sedan tillsättas vätskor.
Jag kokad allt denna gång då grönsakerna låg i vinet redan.
Puttra allt I 2-4 timmar utan lock på svag värme.
Sila av. Fortsätt puttra tills det reducerat och du är nöjd med smaken.
Jag körde kanske 1 timme till. Smakade av med mer vinäger, salt och peppar. Vispade ner lite redning för att få den liiiite tjockare.
Innan servering blankade jag med en rejäl klick smör, kanske 100g.
?Tack, men det var såsen jag undrade över.
Tyckte såsen på bilden såg god ut och som hemgjort, undrade om receptet .
vad fick du recept på då?Tyckte såsen på bilden såg god ut och som hemgjort, undrade om receptet .
Äter ni alltid köttet well done? Stackars ryggbiffVi försöker men är inte riktigt där ännu! I förrgår körde jag ryggbiff i sex timmar på 70 grader (allmänt önskemål från övriga familjen). Stenhårt och torrt som värsta skosulan! Hade sex timmar till hjälpt? Eller annat kött?
Läs igen.Tack, men det var såsen jag undrade över.
ok tyckte bara att det såg utsom hemgjord bea får testa.vad fick du recept på då?
Tiden spelar ingen roll när du kör så varmt. Blir dåligt oavsett. Om du nu inte vill ha "pulled beef" då kan du köra 24h.Vi försöker men är inte riktigt där ännu! I förrgår körde jag ryggbiff i sex timmar på 70 grader (allmänt önskemål från övriga familjen). Stenhårt och torrt som värsta skosulan! Hade sex timmar till hjälpt? Eller annat kött?
Fel av mig. Raderad.Kan väl inte vara på den gula såsen som ser ut som bea, det har jag svårt att tro.