Veratio
Basic
Nu ska vi se! Fick min Anova i fredags. Har hunnit med en bit fransyska samt tjocka revbensspjäll. Fransyskan kördes på 55,5 grader i sju timmar. Blev kanonfin, röd och vacker, som en bra rostbiff. Spjällen kördes 36 timmar på 67 grader, vilket blev aningen för länge för mig. Det var off-the-bones och jag föredrar lite mindre. 24 timmar nästa gång. Har hackat upp köttet och ska göra mig en köttmacka till lunch idag. Blir nog bra.
Nu tänkte jag bara höra med den samlade expertisen. Köpt kalkonbröstfilé, dom är väl ca 400 gram styck, samt svensk fläskytterfilé (kotlettrad) som ska vara "gourmetmörad" (antar att det är blodmarinerad). Kalkonbröstfilén tänkte jag köra 60 grader i 4-5 timmar och ytterfilén i 60 grader i 6-8 timmar. Någon som har testat eller har några andra tankar? Ska ätas marinerat och kallt!
Fransyskan!
Tjocka spjällen, ser så tråkiga ut när dom kommer ut ur sous viden. Men på med lite marinad och in i ugnen på grill!
Blev som sagt för möra, men väldigt gott ändå!
Niclas L
Nu tänkte jag bara höra med den samlade expertisen. Köpt kalkonbröstfilé, dom är väl ca 400 gram styck, samt svensk fläskytterfilé (kotlettrad) som ska vara "gourmetmörad" (antar att det är blodmarinerad). Kalkonbröstfilén tänkte jag köra 60 grader i 4-5 timmar och ytterfilén i 60 grader i 6-8 timmar. Någon som har testat eller har några andra tankar? Ska ätas marinerat och kallt!
Fransyskan!
Tjocka spjällen, ser så tråkiga ut när dom kommer ut ur sous viden. Men på med lite marinad och in i ugnen på grill!
Blev som sagt för möra, men väldigt gott ändå!
Niclas L