Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte spikat innertemperatur ännu, ska se på filén imorrn hur mycket fett som är på den Om det är mycket kör jag högt, lite fett så blir det lågt. Tiden är väl ganska variabel bara köttet blir genomvarmt, men planen är väl ca 1h 20 min och sen en färd i stekpanna med smör och lite aromatiska grönsakerLammfilé här med! Hummer och löjrom till förrätt, två förrätter. Efterrätt, to be decided.
Lammfilén körs sous vide. Adam, kör du 54, 54,5 eller 55 grader? En timme, en timme tio minuter?
Alltså det är en doppvärmare med en propeller. Kör på bara.Har precis hittat denna tråden.
Verkar som det är konsensus här att det är anova cirkulatorn som gäller. Är den det bästa i det prissegmentet?
Hos oss blev det dubbelmarinerad oxfilé. Först i en söt marinad som går 10 h på 59 grader. Sen när det är klart så får den gå i demeyeren för att få yta. Skivas halvtunt och så hamnar den i en vinägrett. Och så massa kapris på det.Imorgon blir det oxfilé lindad i Serrano skinka som skall få bada. Vad planerar ni andra?
Hos oss blev det dubbelmarinerad oxfilé. Först i en söt marinad som går 10 h på 59 grader. Sen när det är klart så får den gå i demeyeren för att få yta. Skivas halvrunt och så hamnar den i en vinägrett.
Blev nog bara en bild på köttet.Fantastiskt, recept tack och fler bilder.
Blev nog bara en bild på köttet.
Jag får gräva fram receptet imorgon!
Det håller ihop fint men faller isär i munnen. Innan sousvide-tiden körde vi det i ugnen. Men då blev ju de smala delarna av filen för vällagade.Du var nöjd med tuggmotståndet efter så många timmar?
Det är nog mest en smaksak. Jag har kört Sansaire (fick en early bird Kickstarter på den) och är väldigt nöjd med den.Har precis hittat denna tråden.
Verkar som det är konsensus här att det är anova cirkulatorn som gäller. Är den det bästa i det prissegmentet?
Riktiga män kör bakiskrubb i sous vide!Vad kör ni för bakfyllekäk imorgon? Tänkte hoppa den klassiska pizzan men behöver då något lagom fett och gott. Funderar på en Biff a la Rydberg till lunch. Andra idéer?
Edit: fel tråd Men det går nog att fixa den i SV den också!
Nu får jag också vara med och leka i denna tråd!
I frysen finns oxfilé samt fläskfilé, tips på tillagning mottages gärna.
Oxfilé smör vitlök 60 grader eller vad du vill ha max 1 timme tycker jag. Sedan bränna av den i de buyer pannan.
Servera med dessa potatisar.
http://www.seriouseats.com/recipes/2016/12/the-best-roast-potatoes-ever-recipe.html
Det får du bestämma själv. Körde 58,5 sist.Tycker 60 grader låter lite varmt? Snarare mellan 54-56 grader för bra resultat.
Blir till att prova potatisarna också!Oxfilé smör vitlök 60 grader eller vad du vill ha max 1 timme tycker jag. Sedan bränna av den i de buyer pannan.
Servera med dessa potatisar.
http://www.seriouseats.com/recipes/2016/12/the-best-roast-potatoes-ever-recipe.html