• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Solo kändes lite mindre SW (kanske vad man borde förvänta sig iofs) men är fortfarande en riktigt bra rulle!
Klart sevärd och 7.2-ish av 10.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Snart dags för lite mer Star Wars hysteri och eventuell besvikelse.
Tankar?
Star Wars Episode 9 - den sista i "Skywalker sagan".

The Mandalorian - lanseras i samband med Disney+ och utspelar sig mellan Episode 6 och 7.

Star Wars har följt mig sedan tidigt 80 tal så för mig är det romans på hög nivå. Är dock inget större fan av de fristående filmerna
 

phyx

Omega
Något jag fastnade för med den nya trailern var musiken. Jäävlar vilken känsla det var i den. Med lite sökande så hittade jag en youtuber som gjorde en "fan" verision av låten från trailern. Otroligt välgjord och fängslande. Tänkte dela med er till er andra star wars fans. :)

Ps. Se till att ha rejält med ljud på ;)

 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Star Wars Episode 9 - den sista i "Skywalker sagan".

The Mandalorian - lanseras i samband med Disney+ och utspelar sig mellan Episode 6 och 7.

Star Wars har följt mig sedan tidigt 80 tal så för mig är det romans på hög nivå. Är dock inget större fan av de fristående filmerna
Håller med till 100% !!!
 

phyx

Omega
Vad tycker ni om att obiwan serien som skall släppas med disney+ då? Själv tycker jag det ska bli otroligt häftigt att Ewan Mcgregor ska ta upp manteln igen för denna underbara karaktär!

 

Psykel

Patek
Vad tycker ni om att obiwan serien som skall släppas med disney+ då? Själv tycker jag det ska bli otroligt häftigt att Ewan Mcgregor ska ta upp manteln igen för denna underbara karaktär!

Det blir nog toppen! Alla tre serierna som är på gång till Disney+ verkar lovande. The Mandalorian, som har premiär i samband med lanseringen av Disney+ nästa vecka, ser ju helt fantastisk ut!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir nog toppen! Alla tre serierna som är på gång till Disney+ verkar lovande. The Mandalorian, som har premiär i samband med lanseringen av Disney+ nästa vecka, ser ju helt fantastisk ut!
Vilken är den tredje serien? :bag: Jag har ingen koll på Star Wars och har inte ens sett den senaste filmen men är väldigt taggad på The Mandalorian. Intrycket jag får av trailern är att den riktar sig till en lite äldre publik.
Ja, det är dock trist att de inte lanserar i sverige på ett tag! :/
Mars 2020 är det senaste jag har hört men det kan hända att det sker tidigare än så. Tycka vad man vill om Disney som företag men de har verkligen ett gediget bibliotek och i synnerhet på senare år när de förvärvat rättigheter till andra stora varumärken.
 

Psykel

Patek
Vilken är den tredje serien? :bag: Jag har ingen koll på Star Wars och har inte ens sett den senaste filmen men är väldigt taggad på The Mandalorian. Intrycket jag får av trailern är att den riktar sig till en lite äldre publik.
The Mandalorian, Obi-Wan och Cassian Andor (Diego Lunas karaktär från Rogue One) är de bekräftade serierna. Har en känsla av att alla serierna kommer vara riktade mot en lite äldre publik.
 

Veratio

Cartier
Fast hittills är The Mandalorian inte riktad mot vuxna? Nu är jag ingen Star Wars-kille, men gillar den so far!! Tyckte nog sista avsnittet var det bästa!
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Fast hittills är The Mandalorian inte riktad mot vuxna? Nu är jag ingen Star Wars-kille, men gillar den so far!! Tyckte nog sista avsnittet var det bästa!
Tycker den har varit rätt mörk hittills jämfört med övriga filmer (med undantag från baby Yoda), vilket inte är så konstigt i och med att den utspelar sig i Star Wars hittills mörkaste period. Det ska bli intressant att se hur den utvecklar sig i och med att Disney+ inte kommer att visa något som klassas som 13+
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Distant-European-torrenting-noises.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fast hittills är The Mandalorian inte riktad mot vuxna? Nu är jag ingen Star Wars-kille, men gillar den so far!! Tyckte nog sista avsnittet var det bästa!
Jag har inte sett serien än men trailern som länkades ovan ger ett rätt mörkt intryck. Blodiga hjälmar, fokus på våld, drama och död i kombination med ett mörkt (och jäkligt mäktigt) soundtrack:


När jag sökte på Youtube hittade jag official trailer 2 som gav ett betydligt mildare och mer familjevänligt intryck:

 

phyx

Omega
Jag försöker ta det för vad det är. En vuxensaga i barntappning. Tyvärr får vi inte ett rättvist star wars i mina ögon. Men jag blev förälskad i denna saga som 9 åring. Det sitter i som snart 30 åring, och jag är glad att de spinner vidare på det.
 

phyx

Omega
Enligt mig kanske sen enskilt mäktigaste trailern på star wars. Fantastiskt hopflätat. Fantastisk musik. Extrem känsla. Hoppas filmen levererar.

 
Topp