• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Vad ska man säga... Bättre än förra, var dock minst sagt uppförsbacke för JJ att laga sörjan från förra filmen och det syntes. Tyvärr gick man också på den story som släcker huvudspåret som band samman episod 1-6. Filmen var överraskande bra t.o.m. att
Kylo Ren kom tillbaka från att ha varit död, sättet han (först) dog på
var en bra och oväntad tvist. Synd man inte höll fast vid den döden. Sättet som Leia Organa avslutades var välhanterat imo!

Senaste tre filmerna är i princip resultatet av en story som bygger på affärsmässiga beslut om hur man ska locka en så stor publik som möjligt än framför dramaturgiska. Tråkig utveckling.
 
Senast ändrad:

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Vad ska man säga... Bättre än förra, var dock minst sagt uppförsbacke för JJ att laga sörjan från förra filmen och det syntes. Tyvärr gick man också på den story som släcker huvudspåret som band samman episod 1-6. Filmen var överraskande bra t.o.m. att Kylo Ren kom tillbaka från att ha varit död, sättet han (först) dog på var en bra och oväntad tvist. Synd man inte höll fast vid den döden. Sättet som Leia Organa avslutades var välhanterat imo!

Senaste tre filmerna är i princip resultatet av en story som bygger på affärsmässiga beslut om hur man ska locka en så stor publik som möjligt än framför dramaturgiska. Tråkig utveckling.

Använd gärna spoiler saken
Så förstör du inte filmen för alla
nästa gång. Inget kul att veta vad som händer i filmen innan man sett den o_O
 
Använd gärna spoiler saken
Så förstör du inte filmen för alla
nästa gång. Inget kul att veta vad som händer i filmen innan man sett den o_O

Disney har redan förstört filmerna så det är ingen fara.

Men ok att säga att
Kylo dör och kommer tillbaka
var en spoiler, även om det numera hör till det vanliga i Star Wars.
 
Senast ändrad:

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Disney har redan förstört filmerna så det är ingen fara.

Men ok att säga att
Kylo dör och kommer tillbaka
var en spoiler, även om det numera hör till det vanliga i Star Wars.
Minns inte vad som hände i Last Jedi för den var så kass så var osäker om något du sa var spoiler faktiskt. Tänkte bara ifall det är något som är det så inte folk blir sura att de får spoilers. Jag personligen skiter totalt i det :angel:
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Inbiten gammal Star Wars-nörd. Men tröttnat på sistone. Går ju inte att slå ep 4-6. Empire strikes back tycker jag är en av tidernas bästa sci-fi efter Blade Runner. Är svårt att toppa det. TFA var rätt okej, TLJ förstörde mycket, som också hängde med i senaste då tyvärr.

Av de moderna Star Wars rankar jag väl ändå The rise of Skywalker som näst bästa efter Rouge One (!) men det är ingen kanonfilm. Hade väldigt låga förväntningar så blev inte besviken. Den var rätt okej ändå. Skönt (men också sorgligt) att det är slut på nåt sätt.
 
Inbiten gammal Star Wars-nörd. Men tröttnat på sistone. Går ju inte att slå ep 4-6. Empire strikes back tycker jag är en av tidernas bästa sci-fi efter Blade Runner. Är svårt att toppa det. TFA var rätt okej, TLJ förstörde mycket, som också hängde med i senaste då tyvärr.

Av de moderna Star Wars rankar jag väl ändå The rise of Skywalker som näst bästa efter Rouge One (!) men det är ingen kanonfilm. Hade väldigt låga förväntningar så blev inte besviken. Den var rätt okej ändå. Skönt (men också sorgligt) att det är slut på nåt sätt.

Bara att skippa de nya filmerna. 1-6 handlar om Anakin, vilket inte 7-9 gör.

Det positiva med RoS är att man numera kan skippa 90% av TLJ utan att gå miste om storyn.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Vi har nu varit o sett rise of skywalker och alla var eniga om att den var riktigt bra! Kul med anspelningarna på filmerna 4-6 och jag tycker den hade mycket av samma känsla som de gamla orginalfilmerna. Kort o gott bästa Star Wars på länge, sen typ -83.
 

Ponlarsson

Panerai
Tyckte att den nya var klart bäst av den här sentida trilogin. Gillar att man lagt in så mycket referenser till originaltrilogin, så som festivalen som bara hålls vart 42:a andra och Chewie äntligen fick sin medalj han givetvis borde ha fått redan i A New Hope.
 
Tyckte att den nya var klart bäst av den här sentida trilogin. Gillar att man lagt in så mycket referenser till originaltrilogin, så som festivalen som bara hålls vart 42:a andra och Chewie äntligen fick sin medalj han givetvis borde ha fått redan i A New Hope.

Förutom att man glömde den viktigaste referensen som genomsyrar 1-6, Anakin. Instämmer att den var minst dålig av de tre nyaste.
 

Ponlarsson

Panerai
Förutom att man glömde den viktigaste referensen som genomsyrar 1-6, Anakin. Instämmer att den var minst dålig av de tre nyaste.
Medhåll. Var ju så mycket spöken och sånt att jag nästan började förvänta mig att Vaders spöke skulle dyka upp och göra om vad han gjorde i RotJ. Det hade bundit ihop storyn.

Edit: Jag tänker att det är den enskildes ansvar att inte bli spoilad, därav info om storyn.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
At last...the force is with me
3E4C93FF-203F-4697-843C-5D1819BAB267.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Inte lika bra som spin-off-filmerna.
Men bäst av de 3 'nya' (7-9) som Disney ligger bakom.
Vilket kanske inte säger så mycket egentligen.

Man bör nog vara nörd för att gilla den.
 

lofgreno

Audemars
Nu har man sett klart The Mandalorian. Alla avsnitt var inte höjdare kanske men i sin helhet tycker jag den var riktigt bra. Lite lagom mörk. Mando är ju cool och lite sköna actionscener.

Favoriten var i sista avsnittet där dom två stormtropper snubbarna på speeder´sen hade lite väntetid oh började surra om dittan och dattan. Provade att skjuta och missade totalt osv. Är kanske lättroad men tyckte det var sjukt kul.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Nu har man sett klart The Mandalorian. Alla avsnitt var inte höjdare kanske men i sin helhet tycker jag den var riktigt bra. Lite lagom mörk. Mando är ju cool och lite sköna actionscener.

Favoriten var i sista avsnittet där dom två stormtropper snubbarna på speeder´sen hade lite väntetid oh började surra om dittan och dattan. Provade att skjuta och missade totalt osv. Är kanske lättroad men tyckte det var sjukt kul.
Ja, tyckte oxå om serien som helhet och tyckte nog det sista avsnittet var det bästa på hela säsongen.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Senaste filmen var ju sådär. Min förtjusning i Star Wars dog förmodligen lite med floppen The Mandalorian tyvärr.
 
Topp