• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Wazem

Omega
Tyckte The mandalorian var grym! Mycket lore som man får nys om dessutom. Speciellt i sista avsnittet
När Gideon tar fram Mandalores Darksaber! Förmodligen kommer nästa säsong handla om att han letar reda på Yodas ras vilket man inte vet något om. Samt att han tar tillbaka darksaber och återupprättar mandalore
Gör att serien kan ta många olika riktningar.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
4 maj är som vi vet ...
0E393EA7-3BB6-44B9-8A5E-FD0123B070F0.jpeg

Få bli att skaffa Rise Of till samlingen idag
 

Veratio

Cartier
Någon som bokat eller funderar på att boka Star Wars: Galactic Starcruiser 2-nätters i Orlando?

Vore galet kul, öppnar 1 mars -22. Är nog en häftig upplevelse även om man kan tycka att nästan 50 000 kr för två personer i billigaste hytten är lite i överkant. Men är lite once-in-a-lifetime-grej känns det som.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Inte sett en enda av filmerna 🙈 men sugen på att kolla alla. Vilken ordning? Lästa första 4-6sidorna och såg

4-5-2-3-6

är de de rätta? Eller kan nån säga i vilken ordning från början till sista filmen?
 

Häggvik

Omega
Inte sett en enda av filmerna 🙈 men sugen på att kolla alla. Vilken ordning? Lästa första 4-6sidorna och såg

4-5-2-3-6

är de de rätta? Eller kan nån säga i vilken ordning från början till sista filmen?
Jag tittar kronologiskt.

  1. Episode I: The phantom menace
  2. Episode II: Attack of the clones
  3. Episode III: Revenge of the sith
  4. Solo: A Star Wars story
  5. Rogue one: A Star Wars story
  6. Episode IV: A new hope
  7. Episode V: The empire strikes back
  8. Episode VI: Return of the jedi
  9. Episode: VII The force awakens
  10. Episode VIII: The last jedi
  11. Episode IX: Rise of skywalker
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag tittar kronologiskt.

  1. Episode I: The phantom menace
  2. Episode II: Attack of the clones
  3. Episode III: Revenge of the sith
  4. Solo: A Star Wars story
  5. Rogue one: A Star Wars story
  6. Episode IV: A new hope
  7. Episode V: The empire strikes back
  8. Episode VI: Return of the jedi
  9. Episode: VII The force awakens
  10. Episode VIII: The last jedi
  11. Episode IX: Rise of skywalker
Stort tack 🙏
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
hmm…lite besviken på obi-wan serien . Iaf inledningen. Mystiken o finess saknas imho något som Disney ändå lyckats upprätthålla under övriga filmer o serier.

Hoppas på bättring i kommande avsnitt
 
hmm…lite besviken på obi-wan serien . Iaf inledningen. Mystiken o finess saknas imho något som Disney ändå lyckats upprätthålla under övriga filmer o serier.

Hoppas på bättring i kommande avsnitt
Tyvärr har woke-rörelsen tagit ett punggrepp av guds nåde på all Star Wars som Disney trycker ur sig. Obi-Wan serien började som en riktig besvikelse och av läckta manus att döma verkar det bara bli värre härifrån.
 
Senast ändrad:

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tyvärr har woke-rörelsen tagit ett punggrepp av guds nåde på all Star Wars som Disney trycker ur sig. Obi-Wan serien började som en riktig besvikelse och av läckta manus att döma verkar det bara bli värre härifrån.
Hoppas på bättring. Mkt av det Disney gjort med filmerna, mandalorian, bobba osv tycker jag håller hög klass o mkt Star Wars DNA.

“Feel the force”
 
Hoppas på bättring. Mkt av det Disney gjort med filmerna, mandalorian, bobba osv tycker jag håller hög klass o mkt Star Wars DNA.

“Feel the force”
Ja visst några guldkorn finns det men Boba var också lite av en besvikelse IMO, lite för mycket "cringe"-moments för min smak, t.ex. att Boba blivit mellanmjölk och cyberpunk-gänget.

Jag tycker personligen att Mando (håller med dig där) och Rogue One är det enda som blivit lyckat hittills, Solo var också rätt bra.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
hmm…lite besviken på obi-wan serien . Iaf inledningen. Mystiken o finess saknas imho något som Disney ändå lyckats upprätthålla under övriga filmer o serier.

Hoppas på bättring i kommande avsnitt
Blev förvånad då både Mandalorian och Bobba Fet var riktigt bra som serier. Överanvändningen av CGI till halvtrötta skådespelar insatser var riktigt överraskande i Obi-Wan.
 
Topp