• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steffo förtjänar en egen tråd

johpe

Panerai
2-Faktor
Stod bredvid i in-checkningen och satt sen på samma flyg hem som Steffo från Málaga igår, han körde sin guld Daytona vad jag kunde se (ville inte tok-glo som om jag skulle sno hans klocka heller).
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Stod bredvid i in-checkningen och satt sen på samma flyg hem som Steffo från Málaga igår, han körde sin guld Daytona vad jag kunde se (ville inte tok-glo som om jag skulle sno hans klocka heller).
Undrar om han la den i plastkorgen och lät den passera magnetröntgen?
Skulle ut och flyga med min Datejust (jag hade då) och det hade varit snack om magnetism och liknande precis så jag vägrade köra den genom genomlysningen och det lyckades faktiskt. Sa när jag skulle gå igenom bågen att jag hade klocka i handen så dom scannade mig manuellt efter lite tjat. Idag hade man väl bara fått vända om och åka hem antar jag.
 

PJZ

Cartier
Undrar om han la den i plastkorgen och lät den passera magnetröntgen?
Skulle ut och flyga med min Datejust (jag hade då) och det hade varit snack om magnetism och liknande precis så jag vägrade köra den genom genomlysningen och det lyckades faktiskt. Sa när jag skulle gå igenom bågen att jag hade klocka i handen så dom scannade mig manuellt efter lite tjat. Idag hade man väl bara fått vända om och åka hem antar jag.
Har alltid klockan på handleden när jag går igenom säkerhetskontroll, funkar bra både i Sverige och USA :)
 

kuma-kun

Audemars
Undrar om han la den i plastkorgen och lät den passera magnetröntgen?
Skulle ut och flyga med min Datejust (jag hade då) och det hade varit snack om magnetism och liknande precis så jag vägrade köra den genom genomlysningen och det lyckades faktiskt. Sa när jag skulle gå igenom bågen att jag hade klocka i handen så dom scannade mig manuellt efter lite tjat. Idag hade man väl bara fått vända om och åka hem antar jag.

Du behöver inte oro dig, ingenting kommer att hända med din klocka när bagaget scannas.
Jag reser mycket och har alltid flera klockor i bagaget av olika tillverkare och typer och inget har hänt.
Är man ändå orolig kan man göra en liten hatt av folie att sätta på klockan.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Du behöver inte oro dig, ingenting kommer att hända med din klocka när bagaget scannas.
Jag reser mycket och har alltid flera klockor i bagaget av olika tillverkare och typer och inget har hänt.
Är man ändå orolig kan man göra en liten hatt av folie att sätta på klockan.
Har rest många gånger sedan dess och lagt den i plastlådan så jag klarar mig nog utan foliehatt.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Har alltid klockan på handleden när jag går igenom säkerhetskontroll, funkar bra både i Sverige och USA :)
Ja jag tar aldrig av mig den för säkerhetskontrollen heller. Har aldrig pipit för klockan, ser till att ha långärmat på mig så är det ingen nitisk säkerhetsvakter som klagar heller. (har testat o bära helt synligt oxå o har nog bara hänt en gång att ngn tvingat mig att ta av mig klockan.)
 
  • Like
Reactions: PJZ

triss

Omega
2-Faktor
Undrar om han la den i plastkorgen och lät den passera magnetröntgen?
Skulle ut och flyga med min Datejust (jag hade då) och det hade varit snack om magnetism och liknande precis så jag vägrade köra den genom genomlysningen och det lyckades faktiskt. Sa när jag skulle gå igenom bågen att jag hade klocka i handen så dom scannade mig manuellt efter lite tjat. Idag hade man väl bara fått vända om och åka hem antar jag.
Nu är det ju dock ingen magnetröntgen som används till sakerna på bandet. Däremot så har bågen du går igenom ett magnetfält. Bågen piper om det sker en förändring i detta vilket då påvisar att du har metall på dig.
Så är du orolig så bör du nog göra precis tvärtom.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Nu är det ju dock ingen magnetröntgen som används till sakerna på bandet. Däremot så har bågen du går igenom ett magnetfält. Bågen piper om det sker en förändring i detta vilket då påvisar att du har metall på dig.
Så är du orolig så bör du nog göra precis tvärtom.
Det var 13-14 år sedan. Nu lägger jag alltid klockan i lådan.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Är det hans gamla Milgauss?
ECB9467E-BCB0-4364-9C45-E7965D6B091A.jpeg
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
När man tittar på klippet så ser man tydligt när han ”sätter igång” men när man står där så är man nog helt vilsen

Haha alltså jag tror steffo märkte det rätt enkelt, han stod ju och kämpa som fan 😂 men klart annat när det sker IRL kan jag tänka mig😁
 
Topp