• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

För övrigt finns stockholms sämsta kebab på Vasagatan och serveras av Kebab House. En inrättning som endast verkar finnas till för att fulla ungdomar på väg hem från krogen ska stanna till när inget annat är öppet. Smaklöst kall och hårt kött, små portioner, simpelt tunnt bröd och ofräsch sallad. Helt ärligt en av de sämsta måltider jag ätit. Dessutom serveras den i en miljö bestående av flimrande lysrör (tänk garage) och plaststolar av samma modell som kostar 49:- på Bauhaus.

För övrigt finns stockholms sämsta kebab på Vasagatan och serveras av Kebab House. En inrättning som endast verkar finnas till för att fulla ungdomar på väg hem från krogen ska stanna till när inget annat är öppet. Smaklöst kall och hårt kött, små portioner, simpelt tunnt bröd och ofräsch sallad. Helt ärligt en av de sämsta måltider jag ätit. Dessutom serveras den i en miljö bestående av flimrande lysrör (tänk garage) och plaststolar av samma modell som kostar 49:- på Bauhaus.
Ja det är riksanus där. Undvik som pesten om ni gillar att äta mat

Ja det är riksanus där. Undvik som pesten om ni gillar att äta mat

För er nyinflyttade, kanske studenter som håller till kring SU, Handels och Studentpalatset så var jag där några gånger när jag var ny i stan och student... kan bara hålla med ovanstående, gå bara hit i brist på annan mänsklig föda.

En av de bättre i Stockholm. Myntan i Fagersjö, mellan Farsta och Högdalen.

IMG_7470.JPG

Ja det stället är överprisat och maten smaklös. Har ätit där två gånger, första gången hemkommen sent från semester och Arlanda och behövde mat i magen. Trots rejäl hunger så var kebaben helt jävla meningslös. Andra gången var också efter en resa och tänkte ge den en andra chans. Skulle inte gjort det.
Som sagt, duger fan inte ens som fyllemat och stället lever på att vara i centralt läge. Undvik!

Orkar inte riktigt läsa igenom allt men Benevento i Tumba är värd att nämna :)

Diss till Palmyra och Kebab House vasagatan. Palmyra kebaben har jag testat två gånger och i efterhand känt som att jag skulle dö. Man blir så illamående av deras äckliga såser. Kebab House äter man om man verkligen svälter och inte kan ta sig till BK tvärs över gatan.

Vågar inte dela med mig någon riktig info om M.O.A.S, då jag inte har kollat om jag har tillåtelse till det. Det är brutalt redan nu och snart är det öppningsdax. Ingen bakiskebab här inte, ska kunna gå att äta det till middag och må bra utav det. :) Allt är så sjukt genomtänkt, varenda ingrediens. Kvalité.

Edit: Hallunda Gatukök måste jag också hissa. Åt min första kebabtallrik där för si sådär 10 år sedan - och fortfarande lika gott. Kebaben som jag alltid jämför med när jag äter på andra ställen.

Orkar inte riktigt läsa igenom allt men Benevento i Tumba är värd att nämna :)

Diss till Palmyra och Kebab House vasagatan. Palmyra kebaben har jag testat två gånger och i efterhand känt som att jag skulle dö. Man blir så illamående av deras äckliga såser. Kebab House äter man om man verkligen svälter och inte kan ta sig till BK tvärs över gatan.

Vågar inte dela med mig någon riktig info om M.O.A.S, då jag inte har kollat om jag har tillåtelse till det. Det är brutalt redan nu och snart är det öppningsdax. Ingen bakiskebab här inte, ska kunna gå att äta det till middag och må bra utav det. :) Allt är så sjukt genomtänkt, varenda ingrediens. Kvalité.

Edit: Hallunda Gatukök måste jag också hissa. Åt min första kebabtallrik där för si sådär 10 år sedan - och fortfarande lika gott. Kebaben som jag alltid jämför med när jag äter på andra ställen.
Hur ser priserna på MOAS ut?

Palmyras salladsbord är bäst, och att man får ta såser fritt. Även storleken är uppskattad. Dock tycker jag att det mjuka lite svampigt finstrimlade köttet har en del av önska. Pommes:en är riktigt dålig och mjuk. Oätbar för mig som gillar härligt krispiga pommes. Ris och bulgur helt ok. Falafel riktigt bra.

Den bästa kebaben överlag i Sthlm är för mig Orontes vid Odenplan. Grymt kött. Bra falafel. Bra tillbehör och såser. Schyssta pommes. Andra riktigt vassa är stället som ligger i hörnan mitt emot tunnelbanan vid Hornstull, Anatolia. Vill man åka ut till orten och äta så är både kebaben vid Rissne torg och Rinkeby torg riktigt vassa.

Tillbaka
Topp