• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

Kebab (lamm/nöt) för 130-160 kr utan pommes = 160-190 kr med pommes. Alltså inte långt från vad man får betala för en varmrätt på en mellanklassrestaurang.

MOAS. Jag reflekterade bara över priserna dock, men man får väl utgå ifrån att det är världens godaste kebab med de priserna :)

Ska till sthlm inom kort, ett givet besök. Måste ju prova :)
Och han som driver det har ju smakat många kebaber. Så enligt honom är det nog världens godaste.

Men ganska pricey. (han rockar förövrigt en hel del hublot)

Visst är det "lite dyrt", man vill ju aldrig betala premium pris för premium varor.. ;)
Nu är det dock så att jag vet vilken resa han har gått genom. Hur mycket planering och arbete det ligger bakom varje liten detalj i både restaurang och mat.
Ex. Hade han tjänat en del mer om han hade skippat silverlök, men han vägrade utesluta något som inte fick kebaben att bli perfekt.
Stället i sig ser riktigt snyggt och häftigt ut.
Har själv inte ätit där, men har ett antal polare som har ätit där både nu och innan öppning - bästa kebaben de ätit enligt dem.
Nu låter jag extremt partisk, men-men!
Det blir nog inget man äter varje dag. Se det som ett komplement till alla miljoner hamburgarställen. Jag ser inget negativt alls med ett fint kebabställe som tar lite extra betalt för bra grejer, innovativt. Kan bli mer utav detta i framtiden. :)

Alltid kul med uppstickare, och är maten god är det bara att tacka och ta emot..

Snabbmat har ju blivit dyrt här i Stockholm iaf. Kebabtallrikar runt 80-90kr för standard "Solna korv" ställen.. Lägger gärna till ett par tior för någon som gör det bättre.

MOAS ska allt besökas. Dock hört att de har lite problem till följd av stort kundtyck och det är ju trots allt tråkigt för oss kunder samtidigt som det är ett kvitto på att det uppskattas för skaparna. Frågan är ju hur det ter sig om, låt säga ett år. Hoppas det går som tåget likt Flippin.

Blir totalt jävla upprörd av ställen som moas. Sluta vara så jävla pretto-hipster med precis allting, Stockholm. Snälla.

Blir totalt jävla upprörd av ställen som moas. Sluta vara så jävla pretto-hipster med precis allting, Stockholm. Snälla.
Varför då? Inte som att du får betala extra skatt för att stället existerar. Ser det bara som ett plus. Älskar man kebab så är det klart värt ett besök.
Annars kan du ju fortsätta käka på gullmars-kebab. :)

Edit: Tänkte precis samma sak när det började öppnas nya hamburgar-kedjor precis öööverallt. Sen kom jag på att det inte är något dåligt alls med det. Blir mer variation och nästan varje ställe har sina egna unika burgare.

Varför då? Inte som att du får betala extra skatt för att stället existerar. Ser det bara som ett plus. Älskar man kebab så är det klart värt ett besök.

Edit: Tänkte precis samma sak när det började öppnas nya hamburgar-kedjor precis öööverallt. Sen kom jag på att det inte är något dåligt alls med det. Blir mer variation och nästan varje ställe har sina egna unika burgare.
Det dåliga är att det har blivit ok att ta mer i betalt för burgare nu, bara för att det är trendigt.

Tycker det suger röv. Inte så jävla stor skillnad på en burger på fridays eller på prime. Prime är lite godare, men inte 50 spänn godare. Sen det här att börja ta extra betalt för pommes samt att ta 60 jävla spänn för att få en extra patty. Avgå!!
Och som sagt, all kebab lär bli dyrare iom sånt här skit. Dessutom strider det mot skräpmatens natur. Skräpmat. Skräp. Du ska gå in med inställningen att det är råtta du äter, men det är slafsigt och gott i alla fall.

Det dåliga är att det har blivit ok att ta mer i betalt för burgare nu, bara för att det är trendigt.
Vill minnas att jag alltid har betalat lika mycket för en riktig burgare. Eller hur tycker du att det har förändrats? Minns att jag tyckte att det var lite overkill när jag käkade på flippin' för första gången, sen tänkte jag aldrig mer på det. Om det kostar 170kr istället för 150kr gör mig inget.

Tycker det suger röv. Inte så jävla stor skillnad på en burger på fridays eller på prime. Prime är lite godare, men inte 50 spänn godare. Sen det här att börja ta extra betalt för pommes samt att ta 60 jävla spänn för att få en extra patty. Avgå!!
Och som sagt, all kebab lär bli dyrare iom sånt här skit. Dessutom strider det mot skräpmatens natur. Skräpmat. Skräp. Du ska gå in med inställningen att det är råtta du äter, men det är slafsigt och gott i alla fall.
Jag betalar lätt det dubbla för en burgare på Prime än på O'learys. :)
Skräpmat/snabbmat är McDonald's, Bk, Max osv.
Riktig burgare är inte skräpmat.

Riktig kebab: MOAS.
Skräpmat: 90% av kebabställena.

Vill minnas att jag alltid har betalat lika mycket för en riktig burgare. Eller hur tycker du att det har förändrats? Minns att jag tyckte att det var lite overkill när jag käkade på flippin' för första gången, sen tänkte jag aldrig mer på det. Om det kostar 170kr istället för 150kr gör mig inget.
Skillnaden är att även dåliga ställen har höjt priserna.

Hmm, vi vill hellre betala 69:- för en E-ämnesspäckad svettkött som snurrat på spett eller legat i varmt fett en hel dag, som sedan läggs i ett lika e-ämnesspäckat pitabröd och toppas med någon sås som innehåller....skit. Än att betala för något som är bra, smakar bra och tillverkat på riktiga råvaror?

Lite som att köpa Kebabens parfymklocka.

Den kanske har blivit nämnd redan, men "Snack Bar" inne i K25 har riktigt bra kebab :)

Snart så
20160330_134533.jpg

Hmm, vi vill hellre betala 69:- för en E-ämnesspäckad svettkött som snurrat på spett eller legat i varmt fett en hel dag, som sedan läggs i ett lika e-ämnesspäckat pitabröd och toppas med någon sås som innehåller....skit. Än att betala för något som är bra, smakar bra och tillverkat på riktiga råvaror?

Lite som att köpa Kebabens parfymklocka.
E-späckad skräpmat är ju den godaste. Palmyra är den ultimata kebaben, och inget kommer någonsin bräcka den.

Om vi ska prata kebab.. God kebab. Ätbar kebab.

Var på MOAS för 2 veckor sen. Valde lamm, just denna går under namnet "Yerevan". Brutal.
Luktade inte alls starkt som lamm har tendens att göra, ännu ett tecken på att det är bra råvaror. Bra grejor överlag. Brödet och såsen likaså.

image.jpeg

Inte den bästa bilden, men den enda jag hann ta.

Tillbaka
Topp