• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

Palmyras salladsbord är bäst, och att man får ta såser fritt. Även storleken är uppskattad. Dock tycker jag att det mjuka lite svampigt finstrimlade köttet har en del av önska. Pommes:en är riktigt dålig och mjuk. Oätbar för mig som gillar härligt krispiga pommes. Ris och bulgur helt ok. Falafel riktigt bra.

Den bästa kebaben överlag i Sthlm är för mig Orontes vid Odenplan. Grymt kött. Bra falafel. Bra tillbehör och såser. Schyssta pommes. Andra riktigt vassa är stället som ligger i hörnan mitt emot tunnelbanan vid Hornstull. Kommer inte ihåg namnet på stället. Vill man åka ut till orten och äta så är både kebaben vid Rissne torg och Rinkeby torg riktigt vassa.

Orontes har gått i graven och har förvandlats till en Folkets Kebab :(

När då? Det var inte länge sen jag var där, någon månad bara. Kanske inte tänkte på skylten utan gick på vanan? Om det är på det viset så håller de iaf mycket hög nivå fortfarande.
Ganska nyligen har jag för mig. Om det är så pass bra fortfarande att du inte märkte av det så kanske det ska vara en :) istället för en :( !

Ganska nyligen har jag för mig. Om det är så pass bra fortfarande att du inte märkte av det så kanske det ska vara en :) istället för en :( !
Däremot var Orontes under tidigt nittiotal överlägsna Orontes på senare år. De bytte nån ägare där tror jag och det blev sämre. Fortfarande de bästa, men sämre än de var för tjugo år sedan. Då var de gudomliga. Det är inte nostalgin som spökar, utan jag märkte det direkt då pang bom. Från att ha ätit där oskäligt ofta blev det bara ibland, och inga vallfärdningar längre. :)

Däremot var Orontes under tidigt nittiotal överlägsna Orontes på senare år. De bytte nån ägare där tror jag och det blev sämre. Fortfarande de bästa, men sämre än de var för tjugo år sedan. Då var de gudomliga. Det är inte nostalgin som spökar, utan jag märkte det direkt då pang bom. Från att ha ätit där oskäligt ofta blev det bara ibland, och inga vallfärdningar längre. :)
Vet att farsan alltid drog med mig och brorsan till Orontes när vi var små, men var för liten för att komma ihåg hur det var då, men farsan älskade det.
På tal om farsan och kebab så utnyttjade han även kebabkriget på söder till max, kändes som att det var kebab till middag varje dag ett tag vilket jag och brorsan uppskattade! :D

Palmyras salladsbord är bäst, och att man får ta såser fritt. Även storleken är uppskattad. Dock tycker jag att det mjuka lite svampigt finstrimlade köttet har en del av önska. Pommes:en är riktigt dålig och mjuk. Oätbar för mig som gillar härligt krispiga pommes. Ris och bulgur helt ok. Falafel riktigt bra.

Den bästa kebaben överlag i Sthlm är för mig Orontes vid Odenplan. Grymt kött. Bra falafel. Bra tillbehör och såser. Schyssta pommes. Andra riktigt vassa är stället som ligger i hörnan mitt emot tunnelbanan vid Hornstull, Anatolia. Vill man åka ut till orten och äta så är både kebaben vid Rissne torg och Rinkeby torg riktigt vassa.
Anatolia gillar jag skarpt! Åkt förbi där då och då senaste månaden och ser bara en massa ombyggnadspapper på glasfönstren. KK?

Anatolia gillar jag skarpt! Åkt förbi där då och då senaste månaden och ser bara en massa ombyggnadspapper på glasfönstren. KK?
Vet inte. Var nog i somras jag käkade där sist. Ännu skummare är att jag faktiskt gick förbi precis utanför i lördags utan att ens notera det. Jag antar att jag hade blicken ner i marken i nordpolsvädret. :)

Vet att farsan alltid drog med mig och brorsan till Orontes när vi var små, men var för liten för att komma ihåg hur det var då, men farsan älskade det.
På tal om farsan och kebab så utnyttjade han även kebabkriget på söder till max, kändes som att det var kebab till middag varje dag ett tag vilket jag och brorsan uppskattade! :D
Mmmmm kebabkriget. Det var tider det!

Lunchdags :D
20160126_112557.jpg

Palmyra har bara stora kebaber, smaken lämnar mycket övrigt att önska. Kebaben är en trist och könlös svennebanan kebab. K Amida är då ett roligare alternativ eller om man vill ha "svensk kebab" Palace Kebab.

K Amida har jag passerat ett antal gånger nu och tänkt att jag ska stanna till efter att ha läst den här tråden. Men är det skillnad i kvalite på deras lunchmeny jämfört med kvällsmenyn? På vissa restauranger är det ju som dag och natt.

Hur skiljer sig en malmökebab mot en shlmskebab? Har bara ätit det ett par gånger i huvudstaden och det var stor skillnad på köttet :depressed:

Tillbaka
Topp