• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stor samling av vintageklockor 60-70tal, vill ni se?

Aha det är så det menas ! Men hur såg du att det var solitt och inte double? :) att baksidan var guld?

Ja typ, samt att de hade guldstämplar. Djupa stämplar ser man nästan bara på boetter i solitt guld. Följ de Constellations som säljs nu i helgen på Kaplans så får du en uppfattning om värde. Har den svarta tavlan börjat flagna lite i kanterna?

Perfekt, tack för info :)
Ja just, är det deras Kvalité-auktion då?
Ska kolla upp den när jag kommer hem :)

0

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2746/vara/1065526

Jag sitter här på BB och försöker tiden att gå mellan blöjbytena och påfyllningar :)
Tänkte sätta ut lite enklare klockor på Tradera och undrar om nån vet vad detta är för modell? 35mm och enda som står på baksidan är inetsat "waterproof".

image.jpg
image.jpg

Ja jag tyckte bara det var märkligt att det stod Stainless på Omega-databasen. Trodde först nån bytt ut locket men det kan ju vara så att det finns olika versioner av ref.nr?

Ja jag tyckte bara det var märkligt att det stod Stainless på Omega-databasen. Trodde först nån bytt ut locket men det kan ju vara så att det finns olika versioner av ref.nr?
Precis så. Den databasen ger inte alltid "rätt" svar då mycket saknas, samt att många ref finns i olika versioner.
Men en bra start att titta där, och sen komplettera med googling efter referensobjekt.

En tredje post här nu direkt!

Denna Pierce gillar jag SKARPT!
Har ingen aning om vad en sådan är värd eller om det en är ens en riktig kvalitetsklocka men jag gillade den skarpt!
Langa PM när den åker ut på auktion! Eller om du vill sälja rakt av. Fungerar den?
image-jpg.79492

Hur har jag kunnat missa denna tråden?
Helt sanslösa klockor du har och jag håller med de andra att du gör rätt i att sälja dem en och en. Ser också fram emot när dina billigare ur trillar ut på Tradera. Finns en del roligt bland dem med, en massa Certinor till exempel :)

Ett skeppsur av den kvalitén i det skicket skulle jag inte släppa iväg. Skulle det dock komma på tal så är det egentligen samlarforum för just militärhistoria och typ klockor som skulle vara aktuellt. Var jag tvungen att gå till ett svenskt auktionshus så skulle jag föredra Kaplans just pga att dem nu fått stor exponering utomlands och i USA vilket i min bok betyder fler internationella köpare osv. Bukowskis har säkert sin beskörda del också men just kring klockor har dem nog svårt att hävda sig mot Kaplans.

Coolt ur hur som helst som jag gärna hade ägt :)

Tillbaka
Topp