• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor samling av vintageklockor 60-70tal, vill ni se?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hitta en liten låda med mer "möggel" :)

image.jpg

Kul Raketa också! Tyvärr har du nog slitit ut den från kartongen eller den lilla plastasken:) (den berömda pappersremsan sitter i luggarna) Inget jättevärde ekonomiskt, men det är ändå kul att ha kvar originalkatongen. Raketan är det ryska uret! Jo, fin Zodiac med svartvit tavla!

Grattis till din fina samling!
 
Är det någon som stött på denna Atlantic innan? Jag har fått 2 förfrågningar av utländska köpare via PM och dom vill köpa den, utan att fråga om mer bilder eller fråga om den fungerar.
Antingen är den väldigt sällsynt eller så är det nått fishy i görningen :) personerna i fråga är nya på forumet och har inte gjort några inlägg. Tänker inte ge ut nummer eller annat som kan härleda till min adress, man blir ju lite nojjig :)

image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Är det någon som stött på denna Atlantic innan? Jag har fått 2 förfrågningar av utländska köpare via PM och dom vill köpa den, utan att fråga om mer bilder eller fråga om den fungerar.
Antingen är den väldigt sällsynt eller så är det nått fishy i görningen :) personerna i fråga är nya på forumet och har inte gjort några inlägg. Tänker inte ge ut nummer eller annat som kan härleda till min adress, man blir ju lite nojjig :)
TorNet vet kanske mer om Atlanticen? Bra att du är på tårna! Sälj inte innan du dubbelkollat ev värde å vad det är för nåt.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bör väl sitta ett 7734 eller liknande i den så svårt att se att den skulle vara jättespeciell.


Tänkte också 7734, sedan tänkte jag att det finns Lemania och Heuer som har lite liknande boettform och om den kunde vara en förklädd sådan?

Bara långsökta spekulationer dock, har för dålig koll på Lemania och Heuer för att ens kunna nämna en modell...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som stött på denna Atlantic innan? Jag har fått 2 förfrågningar av utländska köpare via PM och dom vill köpa den, utan att fråga om mer bilder eller fråga om den fungerar.
Antingen är den väldigt sällsynt eller så är det nått fishy i görningen :) personerna i fråga är nya på forumet och har inte gjort några inlägg. Tänker inte ge ut nummer eller annat som kan härleda till min adress, man blir ju lite nojjig :)

image.jpg
Gick det inte en liknande på Kaplans klockkvalité? Kanske bara jag som drömt :)
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Bör väl sitta ett 7734 eller liknande i den så svårt att se att den skulle vara jättespeciell.

För 7734 är ett skitverk som t.ex. sitter i Tudor Monte Carlo och andra o-speciella klockor?

Vild gissning utan att ha sett baksidan - siffran "12" är stämplad på boettlocket på Atlanticen? Bara en ledtråd...
 

fc2

Rolex
För 7734 är ett skitverk som t.ex. sitter i Tudor Monte Carlo och andra o-speciella klockor?

Vild gissning utan att ha sett baksidan - siffran "12" är stämplad på boettlocket på Atlanticen? Bara en ledtråd...

Det sa jag inte. Däremot ska man nog inte förvänta sig ett välsmyckat Valjoux-verk a la Patek eller ett kopparfärgat Lemania-verk.
 

Icaras

Rolex
För 7734 är ett skitverk som t.ex. sitter i Tudor Monte Carlo och andra o-speciella klockor?

Vild gissning utan att ha sett baksidan - siffran "12" är stämplad på boettlocket på Atlanticen? Bara en ledtråd...
Så de utländska köparna kan ha haft i tankarna att använda atlanicen som donatorklocka?
 
Heuer modellen verkar även kostat på ingraverat "Heuer" på urverket om jag googlat rätt.
Tack för infon! Kanske bäst o kolla upp här innan jag drar iväg fler okända klockor :)
 

Onelund

Rolex
Har totalt missat denna tråden, gått igenom alla sidor nu till morgonkaffet och kan väl bara instämma i kören.

Får väl ändå passa på att beklaga sorgen och gratulera till den nya guldklimpen, ditt liv kommer aldrig mer bli som tidigare med barn i huset.
 
Topp