Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nordeakund. Fråga efter ”bost” erbjudandet och säg att du vill ha det i minst 6 månader. Då får du ytterligare 25 punkter på din rabatt.Fler som har Nordea och som är villiga att dela med sig av sin rabatt?
Idag har jag rörligt till 4,49%, 1 miljon i bolån och en belåningsgrad på 37,38%. Har 1,25 i rabatt där jag har flyttat tjänstepensionen till dem.
Nu vill jag köpa en dyrare bostad och tänker stöka för att få till bästa räntan.
Tack själv. Vi får dock se hur erbjudandet ser ut om ett år!Vi på Tele2 tackar för förtroendet och välkomnar gvs en ny kund
Fler som har Nordea och som är villiga att dela med sig av sin rabatt?
Idag har jag rörligt till 4,49%, 1 miljon i bolån och en belåningsgrad på 37,38%. Har 1,25 i rabatt där jag har flyttat tjänstepensionen till dem.
Nu vill jag köpa en dyrare bostad och tänker stöka för att få till bästa räntan.
Det är kanske inte långsiktigt bra att ha prisgaranti…Har varit med om precis tvärtom. Telenor vägrade matcha konkurrentens bredbandspris (typ 49 kr billigare/mån) och förlorade därmed oss som långvarig kund. Ibland tänker de väldigt kortsiktigt. Rent ut sagt dumsnåla.
Det är kanske inte långsiktigt bra att ha prisgaranti…
Vi har mycket mer engagemeng hos dem och fått blott 1,25 % i rabatt.
Ge för all del inte dem ditt privata fondsparande för några punkter i rabatt i bolån för det är inte värt det. Ger du dem 100 kr så bjuder de på 5 kronor. Så ska man tänka när man får fina erbjudanden från banken.
Kolla förresten upp skalavgiften på tjänstepensionen, en avgift som gärna är dold och lätt att förbise.
Runt 0,75% årligen har jag för mig att det kostar att ha vilket är sanslöst dyrt för att du får ha ett konto hos dem. Tror inte nätbaserade aktörer som Nordnet och liknande vill ha återkommande betalt för att du öppnar ett pensionssparkonto hos dem.
Kolla om din arbetsgivare lyckats förhandla bort den, eller sänka den rejält. 0,7x% i extra avgift låter ju inte speciellt högt men i slutändan, när det är dags att pensionera sig, kan det handla om hundratusentals kronor helt i onödan.
1.35 rabatt på 3-månaders. Belåningsgrad ca 80%. Har lönekonto men inget annat hos dem.Fler som har Nordea och som är villiga att dela med sig av sin rabatt?
Tack för din input!
Jag har vänner som jobbar/jobbat på Nordea och de säger att det ska mycket till för att få bättre ränterabatt än 1,25%.
Ska oerhört mycket till för att de ska få mig att flytta ISKen från Nordnet.
1.35 rabatt på 3-månaders. Belåningsgrad ca 80%. Har lönekonto men inget annat hos dem.
Jag har varit kund i drygt 20 år…Det är det jag menar. Bra för dig men sjukt att stamkunder inte får något tillbaka.
Ett tips, jag har varit guldkund hos LF i drygt 10 år och har 95% av mitt sparande utanför LF. Du är alltså fri att flytta pengarna-. Guldrabatten bygger på en stående överföring men när pengarna väl har förts över kan du göra vad du vill med dem.Uppdatering: Det var ganska segt att få tid hos LF (nästan två månader!) men skam den som ger sig och väl där så blev det ändå en hygglig timpeng för lite meck med bankbytet.
Räntefri månad blev ca 14k och sparar 7k om året på lånet i lägre ränta. Därtill som guldkund kan man spara nån tusenlapp om året på hem och bilförsäkringen. Enda "nackdelen" är att de för erbjudandet kräver att vi sparar en tusenlapp per person/månad i valfri fond hos dem.
Samma här. Undrar nyfiket!Nån som har nåt bra tips för överbryggningslån? Jag kommer ha 1.5 månad överlapp. Har för mig jag läste nånstans, eventuellt här, om nån bank som hade "kampanj"? Än så länge så har jag existerande bolån hos Stabelo via Avanza men lutar åt SBAB med det nya. Får tillträde 30/8.
SEB gav räntefritt (2 v) mot att vi lade lånen där.Nån som har nåt bra tips för överbryggningslån? Jag kommer ha 1.5 månad överlapp. Har för mig jag läste nånstans, eventuellt här, om nån bank som hade "kampanj"? Än så länge så har jag existerande bolån hos Stabelo via Avanza men lutar åt SBAB med det nya. Får tillträde 30/8.
FelNån som har nåt bra tips för överbryggningslån? Jag kommer ha 1.5 månad överlapp. Har för mig jag läste nånstans, eventuellt här, om nån bank som hade "kampanj"? Än så länge så har jag existerande bolån hos Stabelo via Avanza men lutar åt SBAB med det nya. Får tillträde 30/8.
Någon gång börjar det såklart att bli intressant att titta på längre bindningstid - (det skulle man ju gjort -21).Ny räntesänkning och jag räknar med att hamna på 4 procent på tremånadersräntan. Lån på cirka 5,3 mnkr och strax under 50 procents belåningsgrad. Fick erbjudande om att binda på 2,96 på två år. Kluven eftersom det kanske kommer bättre tillfällen att binda framöver. Men å andra sidan ligger det en procentenhet lägre än den rörliga.
Har ni några tankar?
Bytte från HB till Skandiabanken i våras.
Varit kund i HB sedan tidigt 90-tal men de senaste 10(?) åren har jag bytt kontaktperson lika många gånger.
Och vid varje gång lånet skulle läggas om blev det diskussion ränterabatten.
Nu fick jag en fast rabatt på 1,10% enheter från Skandiabankens listränta som ligger fast utan bindningstid.
Det här med vilken ränterabatt bankerna lämnar är ju också värt att fundera på så ingen stirrar sig blind bara på %-satsen.
3- månaders listränta;
HB 5,59%
Skandiabanken 4,99%
Ny räntesänkning och jag räknar med att hamna på 4 procent på tremånadersräntan. Lån på cirka 5,3 mnkr och strax under 50 procents belåningsgrad. Fick erbjudande om att binda på 2,96 på två år. Kluven eftersom det kanske kommer bättre tillfällen att binda framöver. Men å andra sidan ligger det en procentenhet lägre än den rörliga.
Har ni några tankar?
Ny räntesänkning och jag räknar med att hamna på 4 procent på tremånadersräntan. Lån på cirka 5,3 mnkr och strax under 50 procents belåningsgrad. Fick erbjudande om att binda på 2,96 på två år. Kluven eftersom det kanske kommer bättre tillfällen att binda framöver. Men å andra sidan ligger det en procentenhet lägre än den rörliga.
Har ni några tankar?
HandelsbankenVilken bank? Tycker det låter som en bra deal
Jag hade bundit på 2.96 direkt. Den rörliga måste ju ner långt under 2.96 för att det ska bli en dålig affär, 2 år går rätt fort med.Ny räntesänkning och jag räknar med att hamna på 4 procent på tremånadersräntan. Lån på cirka 5,3 mnkr och strax under 50 procents belåningsgrad. Fick erbjudande om att binda på 2,96 på två år. Kluven eftersom det kanske kommer bättre tillfällen att binda framöver. Men å andra sidan ligger det en procentenhet lägre än den rörliga.
Har ni några tankar?
Instämmer..pengar som man sparar direkt..Jag hade bundit på 2.96 direkt. Den rörliga måste ju ner långt under 2.96 för att det ska bli en dålig affär, 2 år går rätt fort med.
Jag är inne på att göra något liknande.Bytte från HB till Skandiabanken i våras.
Varit kund i HB sedan tidigt 90-tal men de senaste 10(?) åren har jag bytt kontaktperson lika många gånger.
Och vid varje gång lånet skulle läggas om blev det diskussion ränterabatten.
Nu fick jag en fast rabatt på 1,10% enheter från Skandiabankens listränta som ligger fast utan bindningstid.
Det här med vilken ränterabatt bankerna lämnar är ju också värt att fundera på så ingen stirrar sig blind bara på %-satsen.
3- månaders listränta;
HB 5,59%
Skandiabanken 4,99%