NejTror du rabatten är samma för rörligt och bundna lån? Har 1.4 i rabatt nu hos SHB, rörligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
NejTror du rabatten är samma för rörligt och bundna lån? Har 1.4 i rabatt nu hos SHB, rörligt.
Du menar alltså att jag kan få mer i rabatt om jag väljer att binda mina lån?
Du får lägre rabatt mellan list och faktiskt på bundet.Du menar alltså att jag kan få mer i rabatt om jag väljer att binda mina lån?
Även om det är bra gjort av dig så kan jag inte låta bli att hata att man ska behöva hålla på så här. Som att köpa en äkta matta på bazar.
Tror du rabatten är samma för rörligt och bundna lån? Har 1.4 i rabatt nu hos SHB, rörligt.
2.85 fick jag om jag ville, 2 år.
Motiveras med denna, Stadsobligationsräntan…man skulle agerat i slutet på september.
Mä, RB har ju 2 möten kvar i år, så hur ska banken kunna ge dig vettigt besked innan dess???Pratade nyss med SHB. Har en lånedel som löper ut 2024-12-30 och de kunde inte ge något besked på räntaerbjudande förens 15 december. Är detta rimligt eller håller dom det så kort för att man inte ska hinna kika runt?
Mä, RB har ju 2 möten kvar i år, så hur ska banken kunna ge dig vettigt besked innan dess???
Sista mötet sker 18/12….du har tid att grubbla….Inte vet jag, detta är mitt livs andra räntasamtal i stort sätt. Mitt första var när man fick 1.4% ränta i näven direkt, inte mycket att grubbla över då
Avanza (Stabelo) idag:3-månaders snittränta bör landa runt 3.5-3.55% nånting nu efter dagens sänkning? För att ha nån slags benchmark.
Det beror på om kapitalvaran säljs med vinst för då ska den beskattas, men är nog väldigt få som tar upp vinster vid privat försäljning av kapitalvaror skulle jag tro. Men köper man en mindre populär klockmodell till listpriset av en halv miljon och sen säljer av den med förlust för skicka in pengarna i en bostad så ska det inte skattas något mig veterligen.Om man säljer annan kapitalvara som till exempel guld, och sedan investerar pengarna direkt i fastighet, måste man då skatta för försäljningen av guldet?
Är inte kund, men noterade erbjudandet också och ringde till dem då jag hade några frågor.Någon som har bolån hos Landshypotek och som kan ge nu eller bä?
De har väldigt fina erbjudanden på rörligt tycker jag.
Jag kör Landshypotek via Avanza och det är en bra upplevelse hittills förutom på en punkt. Förra gången när Riksbanken sänkte räntan väntade Landshypotek någon vecka med att sänka så att vi kom över till nästa månadsskifte, för att alla med 3-månaders som skulle "ombindas" i månadsskiftet skulle bli blåsta. Tycker det är en lite tristNågon som har bolån hos Landshypotek och som kan ge nu eller bä?
De har väldigt fina erbjudanden på rörligt tycker jag.
3.06 på Nordea 3 mån rörligt för mig i dagsläget på cirka 62-64% belåningsgrad efter dubbelsänkningen från rb
En del verkar posta sina personalvillkor vilket är ganska meningslöst tycker jag. Vet dock inte om det är specifikt i det här fallet men det har förekommit tidigare.Otrolig rabatt.
2,78 hos Handelsbanken i mitten på oktober.Är det någon som precis tecknat en 2 åring? Vad ligger ni på? Själv fick jag erbjudande på 2,92 av Swedbank i oktober.
2,6 hos Swedbank i mitten på oktoberÄr det någon som precis tecknat en 2 åring? Vad ligger ni på? Själv fick jag erbjudande på 2,92 av Swedbank i oktober.
Tecknade du 3-månaders idag? Såg att listräntan va på 4,74 från och med idag då. Blir en redig rabatt hur som.3.06 på Nordea 3 mån rörligt för mig i dagsläget på cirka 62-64% belåningsgrad efter dubbelsänkningen från rb
Det beror på om kapitalvaran säljs med vinst för då ska den beskattas, men är nog väldigt få som tar upp vinster vid privat försäljning av kapitalvaror skulle jag tro. Men köper man en mindre populär klockmodell till listpriset av en halv miljon och sen säljer av den med förlust för skicka in pengarna i en bostad så ska det inte skattas något mig veterligen.
En av få gånger man skattar på förlust är när ISK kontot kraschar och man blir schablonbeskattad på insatt kapital… Har erfarenhet av det