Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Danskebank erbjuder vid dagens datum 3.20% 3 månaders rörlig för sacomedlemmar. Har 3.45 åå SHB.
Värt att byta? Bra eller anus med DanskeBank?
Fick 3.04 nu på Sparbanken Skåne.
Snart är man under 3% på rörligt![]()
Ligger på 3,11% hos Swedbank, 80% belåningsgrad med 3 månaders rörligt. Kommer att amortera ner till under 50 snart. Tror ni att man kan förhandla till sig en bättre rabatt utifrån dessa förutsättningar eller ska man nöja sig med den rabatt man har?
Har 3.17 på SBAB.Jag fick ner från 3.45 till 3.2 på rörlig 3 månaders hos SHB.
Det gör att jag ändå är kvar som kund tänker jag. Det är ju lägre än vad t.ex. sbab ligger.
Ligger själv kvar på 3,87% på SBAB pga 3 mån men det stämmer att nuvarande nivå är på 3,17%Har 3.17 på SBAB.
Jo. Det är ju beroende av lånestorlek mm. Knappar jag in mina förutsättningar på deras hemsida så blir det högre.Har 3.17 på SBAB.
Får hålla tummarna för en sänkning igen.Blir ev sänkning nästa vecka och då lär dom rörliga ligga på runt 2,8-3 %
Det låter väldigt lågt, hur lyckas du med det?3,04 rörligt på sbab, trodde det var dåligt, men efter att läst denna tråden så är det kanske inte så dumt(68% belåning)
SBAB går ju inte förhandla direkt, så jag har inte gjort någonting egentligen.Det låter väldigt lågt, hur lyckas du med det?
2,88 kan jag binda mitt lån på SBAB på 2 år, tycker det är lite högt dockJag fick nu efter tredje försöket ner tvååriga på SHB under 3%. Rörlig på 3,14%. Tillräckligt bra för att stanna så länge i alla fall.
/F
Det är inte helt tokigt. Du ses kanske som lite högre risk också då du har belåning som är lite högre. Dvs svårt/omöjligt att få mycket lägre.Fick 1,35% i rabatt hos Nordea på 3-mån och har nu 3,19%. 85% belåningsgrad och lån på ca 4,5 msek.
Fick 1,35% i rabatt hos Nordea på 3-mån och har nu 3,19%. 85% belåningsgrad och lån på ca 4,5 msek.
Hur vet du att Swedbank kommer sänka 25 punkter? Eller har de redan gjort det?Såg att styrräntan sänktes med 0,25 enheter idag.
Mina bolån villkors ändras fr.o.m. februari.... 2,89% hamnar jag på, ganska skön tajming.
Nop, killgissningHur vet du att Swedbank kommer sänka 25 punkter? Eller har de redan gjort det?
Håller med. Tror att det som håller upp vårt case är att vår skuldkvot inte är maxad.Det är inte helt tokigt. Du ses kanske som lite högre risk också då du har belåning som är lite högre. Dvs svårt/omöjligt att få mycket lägre.
Jag har 1,35% , så snarlikt dig... men det var inte lätt att få den rabatten (Swedbank).Ni som har bra räntor. Kan ni skriva ut vad ränterabatten är. Min ligger för närvarande på 1.34 vilket leder till 3 månaders rörlig på 3.2% SHB.
Min rabatt gäller enligt SHB i ett år och då ska jag "omförhandla" den.
1 maj förändras min ränta, vi får se vad SHB ligger på då.