• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora bank ränte och privatekonomi tråden >>>

Danskebank erbjuder vid dagens datum 3.20% 3 månaders rörlig för sacomedlemmar. Har 3.45 åå SHB.

Värt att byta? Bra eller anus med DanskeBank?

Ligger på 3,11% hos Swedbank, 80% belåningsgrad med 3 månaders rörligt. Kommer att amortera ner till under 50 snart. Tror ni att man kan förhandla till sig en bättre rabatt utifrån dessa förutsättningar eller ska man nöja sig med den rabatt man har?

Ligger på 3,11% hos Swedbank, 80% belåningsgrad med 3 månaders rörligt. Kommer att amortera ner till under 50 snart. Tror ni att man kan förhandla till sig en bättre rabatt utifrån dessa förutsättningar eller ska man nöja sig med den rabatt man har?

Man kan alltid förhandla oavsett.
Jag vet inte om ökad amortering ger mer rabatt. Hade jag varit banken så hade jag gjort tvärtom om inte cashflow är väldigt viktigt för tillfället.

Jag fick ner från 3.45 till 3.2 på rörlig 3 månaders hos SHB.

Det gör att jag ändå är kvar som kund tänker jag. Det är ju lägre än vad t.ex. sbab ligger.

Själv är jag totalt passiv
Noll inkomst i Sverige, noll förhandlingar och inga intentioner om att maximera eller minimera någonting.
Jag föredrar att ha det så bekymmerslöst som möjligt.
Trivdes egentligen med min förra bank, men efter en nekad inkommande utlandsbetalning så bad jag banken dra åt helvete och flyttade bolånet.

SBAB räknat på 50%, vi har 3.09 nu via Nordea

1738061723447.png

Jag fick nu efter tredje försöket ner tvååriga på SHB under 3%. Rörlig på 3,14%. Tillräckligt bra för att stanna så länge i alla fall.

/F

Fick ner mitt 3 mån på SHB till 3.15 % nu genom att ha motsv erbjudande på en annan bank. Belåningsgrad 24 %

Senast ändrad:
Ni som har bra räntor. Kan ni skriva ut vad ränterabatten är. Min ligger för närvarande på 1.34 vilket leder till 3 månaders rörlig på 3.2% SHB.
Min rabatt gäller enligt SHB i ett år och då ska jag "omförhandla" den.

1 maj förändras min ränta, vi får se vad SHB ligger på då.

Ni som har bra räntor. Kan ni skriva ut vad ränterabatten är. Min ligger för närvarande på 1.34 vilket leder till 3 månaders rörlig på 3.2% SHB.
Min rabatt gäller enligt SHB i ett år och då ska jag "omförhandla" den.

1 maj förändras min ränta, vi får se vad SHB ligger på då.
Jag har 1,35% , så snarlikt dig... men det var inte lätt att få den rabatten (Swedbank).
Då är jag även nyckelkund med ett ganska bra innehav i pensionspar, fonder, sparkonto hos banken.

Tillbaka
Topp