• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ministern

Founder
2-Faktor
Ape..

20170916_145150.jpg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
De gamla offroadarna är underbara!
Absolut, har köpt en lite då och då under många år. Använder XT 500 mest, just den modellen som jag har är en 1988 importerad från Monaco. Den årsmodellen såldes aldrig i Sverige så det kan var den enda som finns här. Underbar maskin och designen är enligt mig en av de bästa som gjorts i modern tid.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Absolut, har köpt en lite då och då under många år. Använder XT 500 mest, just den modellen som jag har är en 1988 importerad från Monaco. Den årsmodellen såldes aldrig i Sverige så det kan var den enda som finns här. Underbar maskin och designen är enligt mig en av de bästa som gjorts i modern tid.
Var på vippen att önska mig en gammal XT 400 i födelsedagspresent förra året men insåg att jag bara har plats för en hoj :(
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
IMG_0221.JPG
Hej alla,nån som har lite kolla på vad den här gammal järnsporren kan va värd? Bara ca? Ska ev byta bort den och har svårt att själv sätta ett rimligt bytesvärde (vet att man har lätt att övervärdera sina egna saker ;))

Här kommer lite info

Harley sportster Ironhead -70
-motor -71: 1000cc
-förgasare kehlin cv 40
-bara kick (startar på 1-2kick)
-4väx
-stelbensram 2" stretch. Ramen har calles Chopperdelar svetsat och cert/kvitto finns
-framgaffel original 33,4mm rör (väldigt ovanlig och eftertraktad)
-original styrkrona som har 1" stolpe (konverterings kit. Så de är vanliga lager och inte original nål lager)
-tanken är från sportster
-styret är från maven industri från England
-bakhjul 16" allt nytt (fälg,däck,ekrar)
-framhjul 21" nya ekrar
-trumbroms fram o bak
-finns 2st sadlar. Solosadeln med fjädrar har lejonkulan gjort och sen har jag byggt en egen sadel som går upp över bakskärmen som Gotlands allsömnad har klätt med läder.
-batteri nytt
-avgas är ett dragpipe med korta insatser
-oljetank ny (ebay)

Den är besiktad utan anmärkning i år och kommer vara besiktnings befriad från maj nästa år (nya regler träder i kraft då att mc som är 40år och äldre blir de)

Köpte Harley i höstas 75% komplett och allt låg i lådor,och då var motorn genomgången (sa ägaren finns inga papper på de men startade fint) jag lämna iväg den för stelbensram till calles chopperdelar i moheda och sen började projektet.De mesta är köpt nytt (endel saker är hemmabyggt) så som skärm,handtag,sissy,koppling/bromshandtag,sadlar,bönpall,styrebakhjul,oljetank mm mm.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
IMG_0221.JPG
Hej alla,nån som har lite kolla på vad den här gammal järnsporren kan va värd? Bara ca? Ska ev byta bort den och har svårt att själv sätta ett rimligt bytesvärde (vet att man har lätt att övervärdera sina egna saker ;))

Här kommer lite info

Harley sportster Ironhead -70
-motor -71: 1000cc
-förgasare kehlin cv 40
-bara kick (startar på 1-2kick)
-4väx
-stelbensram 2" stretch. Ramen har calles Chopperdelar svetsat och cert/kvitto finns
-framgaffel original 33,4mm rör (väldigt ovanlig och eftertraktad)
-original styrkrona som har 1" stolpe (konverterings kit. Så de är vanliga lager och inte original nål lager)
-tanken är från sportster
-styret är från maven industri från England
-bakhjul 16" allt nytt (fälg,däck,ekrar)
-framhjul 21" nya ekrar
-trumbroms fram o bak
-finns 2st sadlar. Solosadeln med fjädrar har lejonkulan gjort och sen har jag byggt en egen sadel som går upp över bakskärmen som Gotlands allsömnad har klätt med läder.
-batteri nytt
-avgas är ett dragpipe med korta insatser
-oljetank ny (ebay)

Den är besiktad utan anmärkning i år och kommer vara besiktnings befriad från maj nästa år (nya regler träder i kraft då att mc som är 40år och äldre blir de)

Köpte Harley i höstas 75% komplett och allt låg i lådor,och då var motorn genomgången (sa ägaren finns inga papper på de men startade fint) jag lämna iväg den för stelbensram till calles chopperdelar i moheda och sen började projektet.De mesta är köpt nytt (endel saker är hemmabyggt) så som skärm,handtag,sissy,koppling/bromshandtag,sadlar,bönpall,styrebakhjul,oljetank mm mm.
Ingen som har koll på gamla harleys enbart ett riktpris på vad den kan vara värd?
 
Senast ändrad:
Topp