• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

mega

Rolex
Vad blir knepigt menar du? Hänger inte med :)
Jag förstod det som om du har skaffat en öppningsbar hjälm som du skall kränga på dig i stängt läge?
Dom öppningsbara har mycket mindre hål, det går nog inte att kränga på sig en öppningsbar utan att öppna den och ha bägge öronen kvar.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag förstod det som om du har skaffat en öppningsbar hjälm som du skall kränga på dig i stängt läge?
Dom öppningsbara har mycket mindre hål, det går nog inte att kränga på sig en öppningsbar utan att öppna den och ha bägge öronen kvar.
Jasså.. jodå. Får både på och av i stängt läge :)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Jag har ett behov.

När jag kör vissa turer vore det jättekul att kunna hitta tillbaka någon gång. Så jag skulle vilja ha en app på telefonen som markerar var jag har kört, samt som jag kan spara. Enligt uppgift ska SMC-appen fungera, men det gjorde den inte för mig. Tidigare versioner av Google Earth fungerade tydligen, men hittar ingen sådan funktion i den senaste releasen.

Finns väl massa liknande för folk som springer och har sig, måste väl finnas något liknande för bil/MC. Någon som har koll!?

Jag har kört eat sleep ride appen (https://eatsleepride.com), funkar för det du är ute efter med lite extra effekter såsom crash detect, finns ett helt community i den med, men jag använder den bara för att logga vart jag kört.
Bifogar ett screen shot från en längre tur tidigare i somras, hastigheten stämmer inte då jag inte pausade den när vi stannade och åt osv.
IMG_0468.PNG
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ja det funderade jag på. Jag la kallingar, strumpor och t-shirts i varsin fryspåse byxor, shorts och tröja la jag i varsin systemkasse sen ner i svart sopsäck som jag knöt till:D. Funkar det inte får jag köpa något efter vägen.
Då har du iaf förberett dig gott nog!
Må du få njuta av torra kallsipper och ej behöva skutta runt barfota ;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Packad och klar för 5 dagars tripp till Norge. Kom lite snabbt på så jag fick köpa packväskor på biltema, ska bli intressant och se om de håller.
E32E8F39-24B4-4218-A68D-F08637C4AFC7.jpeg
Såg ju kalas ut. Köper nog ett set att ha till helgen. Att det ingår regnskydd tyder ju dock på viss brist i tätheten... Nåja, att ha prylarna i sopsäck har man ju inte dött av förut.
 

Sparvel

Omega
Hej! Tänkte höra om någon har några tips i försäkringsdjungeln? Ska köpa en ny hoj som jag vill ha helförsäkrad! Är det något speciellt att tänka på mellan de olika bolagen?
 
Topp