• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tog kort för två veckor sedan, helgerna är så mycket roligare nu!
AE8FA6CA-7075-4F67-9433-61357EBEDD66.jpeg
1F230ECC-3CDB-46EF-A764-895D13AB57B9.jpeg

Grattis! Minns känslan när man just tagit kortet, oslagbart :)
 
  • Like
Reactions: Ncs

joca

Patek
2-Faktor
Måste vara ett riktigt jävla monster..! Kan tänka mig att den är rejält skoj :D
roligaste jag kört någonsin!
Har tidigare haft lite blandat. Ktm 690, Yamaha r6, gsxr1000 osv men denna är brutal om man gillar att busa. Sticker upp på bakhjulet på varenda växel, riktigt bra vrid osv samtidigt som den känns lika enkel som en 690 (dvs som en cykel). Har hittat helt rätt hoj!!
 

Bjoerling

Cartier
Cirka 14 mil idag och några nya vägar :) Lite svalare luft och emellanåt lite tråkiga moln men gött ändå och inget regn. Hoppas kunna åka september ut innan hojen ställs in för vintern. 450 mil har det blivit för mig hittills i år, hur mycket har ni andra kört?
IMG_20180906_130723_249.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Cirka 14 mil idag och några nya vägar :) Lite svalare luft och emellanåt lite tråkiga moln men gött ändå och inget regn. Hoppas kunna åka september ut innan hojen ställs in för vintern. 450 mil har det blivit för mig hittills i år, hur mycket har ni andra kört?
Ligger runt 5-600 hundra, men då är nog i alla fall hälften pendling...
Första två åren med hoj gjorde jag 1000 mil per år, då körde jag hela tiden, oavsett om det regnade eller inte. Senaste två åren har varit lite mer "normalt" med 300-500 mil, nu kör jag bara när det ser ut att inte bli regn. (Både nöjesåkning och pendling för min del)
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Har blivit ca: 350 mil sedan jag köpte hojen 25 juni, mest bara nöjeskörning men endel pendling också då ena bilen vart trasig.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Slänger in en blänkare om vinterförvaring här också. Kallt, men "relativt" säkert i Hälsingland.
Jag har i stort sett fått klart verkstaden också, så service under vintern kan jag fixa.
Jag har alltså jobbat i typ tio år som MC-mek, så jag fixar det mesta. Är en jävel på gaffelben...
Kör hit, få skjuts till tåget. Och lite klocksnack.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Nejdå, du skrev det sist vill jag minnas :)
Var kopplingen torr eller? ;)
Hehe, jo den var snustorr. Lamellerna var sopslut också, blir lite dålig koll på duccen då man kör så sällan - men jag väntar in lite nya delar så det blir fason på den. Självklart fanns det delar att låna ihop - det som är det bästa med ducceklubbens körningar :)
 
Topp