• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

D.B

Cartier
2-Faktor
Då har man körkort! Firar med kaka :)
4BDFBDE5-8A6A-4ABB-A91A-30A19CEC19F1.jpeg
Skoj, Grattis
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag är ju ingen banräv, men min erfarenhet är att man i regn även på vanlig väg med relativt vanliga däck kan köra mycket fortare än man tror...
Vilket man så klart inte ska pusha, men man kan -och ska- slappna av litet och styra bara.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Jag är ju ingen banräv, men min erfarenhet är att man i regn även på vanlig väg med relativt vanliga däck kan köra mycket fortare än man tror...
Vilket man så klart inte ska pusha, men man kan -och ska- slappna av litet och styra bara.
På regndäck kan man i princip gasa och bromsa lika hårt när hojen är upprät som du kan med slicks. Det luriga blir att bromsa med för mycket nedlägg.
Regndäck är vansinnigt roligt att köra på :D
I övrigt helt rätt, vanliga gatdäck som inte är banorienterade har generellt bra våtgrepp. Dunlop Sportsmart Sportmax 2 som jag körde på min Daytona 675 var alldeles utmärkta i vått och öven de Pirelli Scorpion Trail 2 som jag kör på min KTM 1290 Super Adventure R nu.
 

Sparvel

Omega
Fick kortet för 2v sedan:)! Hade uppkörningen på morgonen och sedan bar det av till affären för att hämta ut den lilla pilen! Var hyfsat nervös när försäljaren smsade precis innan lågfartsdelen och frågade om jag skulle komma och hämta ut hojen idag... jag svarade ja och det gick som tur var bra
0E7CA751-CB96-4C2A-A2A2-FA137B0EA894.jpeg
755AD897-DF82-4CB6-B3BA-65F150927FA6.jpeg
 
Fick kortet för 2v sedan:)! Hade uppkörningen på morgonen och sedan bar det av till affären för att hämta ut den lilla pilen! Var hyfsat nervös när försäljaren smsade precis innan lågfartsdelen och frågade om jag skulle komma och hämta ut hojen idag... jag svarade ja och det gick som tur var bra
0E7CA751-CB96-4C2A-A2A2-FA137B0EA894.jpeg
755AD897-DF82-4CB6-B3BA-65F150927FA6.jpeg
Grattis till kortet och hojen! Hur upplever du lillpilen? Har inte testad någon själv men tycker den har ett kaxigt utseende.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag kör med:
https://www.monteraallt.nu/rap-hol-un7b-201u + https://www.monteraallt.nu/ram-b-408-112-15u just nu. Sitter grymt stabilt och bra även efter att jag välte satt telefonen kvar :p
Finns mängder av andra sätt att montera om man inte vill ha på styret från dem, typ https://www.monteraallt.nu/ram-b-367 plus olika längder på armarna.
Tack! Det får jag definitivt fundera på :) Något dyrare än vad jag hade hoppats på men sitter telefonen bra så kanske det är värt det
 
Topp