• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Någon som kört Kawasaki Versys 650? Jag o farsan ska till Spanien i maj och hyra hoj och eftersom jag har A2 är utbudet väldigt begränsat. Det lutar åt en sån här
D21E8F42-2B58-4656-8A3E-BFA71F742F8B.png
 

Veratio

Cartier
@Bjoerlin76 Inte kört den, men två andra med samma motor (om jag inte är helt ute och cyklar, Z650 och Vulcan) och tyckte det var jättetrevliga motorer. Nog snabba för de flesta, lättkörda, inga vibrationer att tala om och bra i högre hastigheter.

Tror det blir en perfekt hoj där nere! Låter jättekul!

En annan fundering. Vem ska åka till MC-mässan i Köpenhamn i helgen? Jag och en kollega ska dit på lördag!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
@Bjoerlin76 Inte kört den, men två andra med samma motor (om jag inte är helt ute och cyklar, Z650 och Vulcan) och tyckte det var jättetrevliga motorer. Nog snabba för de flesta, lättkörda, inga vibrationer att tala om och bra i högre hastigheter.

Tror det blir en perfekt hoj där nere! Låter jättekul!

En annan fundering. Vem ska åka till MC-mässan i Köpenhamn i helgen? Jag och en kollega ska dit på lördag!
Låter lovande! Borde vara en tillräckligt bra hoj. Är ju rätt färsk dessutom. Blir skoj :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Någon som kört Kawasaki Versys 650? Jag o farsan ska till Spanien i maj och hyra hoj och eftersom jag har A2 är utbudet väldigt begränsat. Det lutar åt en sån här
D21E8F42-2B58-4656-8A3E-BFA71F742F8B.png
Måste vara samma som er-6 väl fast med andra kåpor? Så var det förr iaf. Jag har ägt en er6 och det var kul som attans i lägre hastighet, säg upp till 120 km/h. Sen blev det lite segt och framförallt blåsigt.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Måste vara samma som er-6 väl fast med andra kåpor? Så var det förr iaf. Jag har ägt en er6 och det var kul som attans i lägre hastighet, säg upp till 120 km/h. Sen blev det lite segt och framförallt blåsigt.
Ja de ser ju väldigt lika ut så det kan det kan det nog vara. Denna har lite högre styre o fotpinnarna sitter lite annorlunda men då kanske det inte är mycket mer än så. Det låter bra, då får det nog bli denna, blir nog trevlig att mysa runt med på kurviga vägar!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ja de ser ju väldigt lika ut så det kan det kan det nog vara. Denna har lite högre styre o fotpinnarna sitter lite annorlunda men då kanske det inte är mycket mer än så. Det låter bra, då får det nog bli denna, blir nog trevlig att mysa runt med på kurviga vägar!
På okända vägar med lite kurvor räcker effekten i en er6/versys mer än väl för att ha roligt. Kanske inte det uppenbara valet om man ska kryssa motorväg dock.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
På okända vägar med lite kurvor räcker effekten i en er6/versys mer än väl för att ha roligt. Kanske inte det uppenbara valet om man ska kryssa motorväg dock.
Har dessutom bara 48 strypta, vilda hästar att leka med...men mycket av vridet finns nog kvar iaf. Vi kommer inte åka mer motorväg än nödvändigt - det är kurvor vi vill åt. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Någon som kört Kawasaki Versys 650? Jag o farsan ska till Spanien i maj och hyra hoj och eftersom jag har A2 är utbudet väldigt begränsat. Det lutar åt en sån här
D21E8F42-2B58-4656-8A3E-BFA71F742F8B.png
Med den där kåpan kommer det vara perfekt att glida runt på Spanska vägar i 140 :). Jag har en xt660x i Spanien och den fungerar perfekt till det jag har den till. Glöm inte att ha väl ventilerade kläder över skydden eller ventilerat ställ, det kan blir riktigt svettigt, men deras vägar är en fröjd :happyhappy:
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Med den där kåpan kommer det vara perfekt att glida runt på Spanska vägar i 140 :). Jag har en xt660x i Spanien och den fungerar perfekt till det jag har den till. Glöm inte att ha väl ventilerade kläder över skydden eller ventilerat ställ, det kan blir riktigt svettigt, men deras vägar är en fröjd :happyhappy:
Låter riktigt nice! Tack för påminnelsen, försöker faktiskt hitta något allvädersställ som man kan lätta upp litegrann. Vi ska dit i slutet av maj så det kanske inte har hunnit bli tokvarmt då? Vi ska till Barcelona.

Var har du din hoj? Är det nära Barcelona får du gärna pma om du har vägtips :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Låter riktigt nice! Tack för påminnelsen, försöker faktiskt hitta något allvädersställ som man kan lätta upp litegrann. Vi ska dit i slutet av maj så det kanske inte har hunnit bli tokvarmt då? Vi ska till Barcelona.

Var har du din hoj? Är det nära Barcelona får du gärna pma om du har vägtips :)
Torrevieja (ca50 mil söder om Barcelona) Det är trevliga vägar överallt, dom har ju ingen vinter som sliter som hemma :). Det kanske bara är 20-25grader men solen står högt och steker på bra även på våren.
 

Veratio

Cartier
Måste vara samma som er-6 väl fast med andra kåpor? Så var det förr iaf. Jag har ägt en er6 och det var kul som attans i lägre hastighet, säg upp till 120 km/h. Sen blev det lite segt och framförallt blåsigt.

Tja, det är väl den "nya" ER-6:an i så fall? Jag trodde motorn var rejält uppgraderad. Men å andra sidan har jag bara hört det från försäljare... :D
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Här en, lite liten men bra för pengarna!

Nyss hemkommen från en tvåtimmars tur, slutade tidigare. Sjukt varmt ute för årstiden! Mellan 14-16 grader och strålande sol!

Ligger i badet nu, måste värma upp mig...

Femte turen i februari. Lyx!
Ja, lite mer plats hade man ju önskat men samtidigt är den ju rätt slank så tycker det är fullt tillräckligt ändå :)

Härligt, avis!
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Efter fem års tjat så fick jag i helgen äntligen köpa min svågers Ducati 750 Supersport, känns helt underbart att återigen ha en Ducce i garaget :):):)
Har testat det mesta på två hjul efter 23 års mc-åkande men det är nåt visst med en italiensk twin, varken snabbast eller bäst men de har en själ som är svår att plagiera... :happyhappy:
(Och jag vet, måste röja i garaget :Do_O )
513392D1-A788-4473-B300-570A7C5143D8.jpeg
 

Monke

Cartier
Sitter och planerar sommarens resor men då polaren drar sig ur så kollar jag här om någon är sugen på lite touring. Tanken är Polen, Baltikum, Östersjön runt helt enkelt. Jag utgår från Skåne och tänkte köra söderut först men är det någon norrut som vill följa med så kan vi utgå från Stockholm.
 
Topp