• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kanske årets sista tur, på gatmaskinen i alla fall?
IMG_9783.JPG
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har varken körkort eller MC än men råkade köpa hjälm och ett ställ idag... Antar att man får se det som en spark i arslet till att ta tag i det till våren. :D

Tar tacksamt emot alla tänkbara nybörjartips ni kanske sitter på.
Kolla upp försäkringspremie innan du köper hojen. Försök hitta ett sätt att börja övningsköra. Köp inte nån racehoj att börja med. Utgå från att ingen ser dig i trafiken och att alla vill döda dig. Då klarar du dig längre ;)
 

FredrikO

Omega
Kolla upp försäkringspremie innan du köper hojen. Försök hitta ett sätt att börja övningsköra. Köp inte nån racehoj att börja med. Utgå från att ingen ser dig i trafiken och att alla vill döda dig. Då klarar du dig längre ;)
Lutar åt en ER6-n, strax under 6000 helförsäkrat på mig verkar det som, inte tittat jättenoga.
Att alla tror att man är en moppe och att alla vill köra ihjäl en ska jag försöka ha med mig! :)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Nu börjar ju nya modeller för 2019 dyka upp. Den här väcker habegär. Triumphs nya 1200 Scrambler. Finns i två varianter. De på bilderna är lätt modifierade.

Triumph_Scrambler_1200_XC__XE_3.jpg


Triumph_Scrambler_1200_XC__XE_48.jpg
Bike.se provkör dem idag, och ska skriva ner sina tankar under helgen skriver de på instagram, ska bli kul, hade planer på att byta min bobber mot en Scrambler i höstas, men fick rådet att vänta på dessa.
 

DrDre

Patek
Bike.se provkör dem idag, och ska skriva ner sina tankar under helgen skriver de på instagram, ska bli kul, hade planer på att byta min bobber mot en Scrambler i höstas, men fick rådet att vänta på dessa.

Jag fick för mig att man skulle delta i någon av ökentävlingarna med den (Baja 1000 tror jag). Inte kanske tävla för att vinna, men ändå, så den ska nog tåla en del.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Avbokade precis min beställning av en Panigale v4r, fanns inget försäkringsbolag som ville försäkra den :(

Inget kul att leta annan hoj nu
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
HD är HD och jag är sugen igen efter att ha sålt Street boben för 10 år sedan.
Nu vill jag ha Fat boy. Någon som haft eller kollat närmre på dessa?
Hur stor skillnad är det på 107 och 114 kubiktum i praktiken tex?
Var är det bäst att handla?

5D45F48F-7106-49FD-AD8E-239870F64E57.jpeg


049EEC44-C337-4D5B-99C2-34DCCF37D5AB.jpeg
 

Josa

Omega
2-Faktor
Har du några skoj bilder på Bobbern? Varför ska du byta in den?
Inga direkt fräsiga bilder, men några bilder från den årliga långhelgen i somras här på ön.
IMG_0022.jpeg
IMG_0057.jpg
IMG_0070.jpeg


Varför jag ska byta är en bra fråga, tog kortet 2012, Bobbern är min första hoj, spontanköpte på lanseringseventet de hade senhösten 2016.
När en bild av jag vill vara Steve McQueen cool på en scrambler, våga grusbusa osv. Är ingen hårding på en cruiser... DOCK Bobbern är snäll och förlåtande för en rookie som mig, vridstark och lätt att svänga. Jävligt skön att gubbköra, snygg, många som vill prata om hojen osv. För att göra ett långt svar längre, kul att prova annat?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Inga direkt fräsiga bilder, men några bilder från den årliga långhelgen i somras här på ön.
IMG_0022.jpeg
IMG_0057.jpg
IMG_0070.jpeg


Varför jag ska byta är en bra fråga, tog kortet 2012, Bobbern är min första hoj, spontanköpte på lanseringseventet de hade senhösten 2016.
När en bild av jag vill vara Steve McQueen cool på en scrambler, våga grusbusa osv. Är ingen hårding på en cruiser... DOCK Bobbern är snäll och förlåtande för en rookie som mig, vridstark och lätt att svänga. Jävligt skön att gubbköra, snygg, många som vill prata om hojen osv. För att göra ett långt svar längre, kul att prova annat?
Som allt annat då? Man vill alltid ha annat och gräset är grönare på andra sidan osv.
Känner igen det där :rolleyes:
 

zzaphod

Cartier
Inga direkt fräsiga bilder, men några bilder från den årliga långhelgen i somras här på ön.
IMG_0022.jpeg
IMG_0057.jpg
IMG_0070.jpeg


Varför jag ska byta är en bra fråga, tog kortet 2012, Bobbern är min första hoj, spontanköpte på lanseringseventet de hade senhösten 2016.
När en bild av jag vill vara Steve McQueen cool på en scrambler, våga grusbusa osv. Är ingen hårding på en cruiser... DOCK Bobbern är snäll och förlåtande för en rookie som mig, vridstark och lätt att svänga. Jävligt skön att gubbköra, snygg, många som vill prata om hojen osv. För att göra ett långt svar längre, kul att prova annat?
Ducati Scrambler och en Panerai på handleden skulle ju matcha fantastiskt bra :)
 
Topp