• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Är det någon vänlig själ som kan friska upp mitt minne när det gäller serviceintervall på motorcyklar. Jag har gjort 100-milaservicen förra året (Kawasaki er6-n). Men när är nästa rekommenderade service? Har nått vagt minne av att det är bra att serva vid 700 mil men vet inte om det stämmer. Tack på förhand!

100-mila, eller 6 mån, sedan 600-1200-osv är det väl på Kawa, likasom Suzuki? Och max 12 mån mellan service. Vi säljer inte kawa, men servar dem ibland. Är hojen inlm garantitid?
 
Progressiva inköpt. Kommer bli lååååg, med tanke på att den redan tar i vid lite väl häftig kurvtagning...Nytt bakdäck beställt dessutom, kör på slicks nu.

Sen var det där med besiktning...

IMG_8547.jpg
 
100-mila, eller 6 mån, sedan 600-1200-osv är det väl på Kawa, likasom Suzuki? Och max 12 mån mellan service. Vi säljer inte kawa, men servar dem ibland. Är hojen inlm garantitid?

Den är tre år gammal. Jag måste nog servat den förr förra året förresten. garantin är väl två år om jag inte missminner mig. Då kan man väl serva den var som tänker jag? Jönköping har inte någon kawa-återförsäljare längre heller. Närmsta är i Vetlanda(!)
 
Även jag han årets längsta idag. Att jobba i branchen har sina sidor, en bra sida var att jag och dottern la ett gäng kvällsmil på Aprilia Caponord, nya Rally:n med ekerfälgar och väskor. Grymt fin hoj, och den elektroniska fjädringen gjorde sitt jobb perfekt. Både sladda grusväg och 200+ på motorväg klarades galant.
 
Senast ändrad:
Plockade ut en ny mt07 för ett par dagar sen. Är väll det snällaste jag ägt men ändå väldigt nöjd. Löjligt billig och äga och köpa men samtidigt trevlig



image.jpg


image.jpg


Rensade bakdelen härom dagen också plus blinkers vilket gjorde mkt.
Verkar riktigt poppis med MT09, tydligen säljer dom som smör.
 
IMG_9255.jpg

Bra väder idag, då beställer vi en ny rumpa till damen

IMG_9253.jpg


Denna blev det, med all el så som blinker osv, samt skyltkit. Min befintliga gick nämligen sönder förra säsongen..

IMG_9148.jpg

Men under leveranstiden kan det ju inte se ut så här? Notera tankpaden...


IMG_9258.jpg
Fram med t-röd och ta bort klister!

IMG_9264.jpg
Resultatet, bytt tankpad, bankat sönder skylten lite (har en ny till nya rumpan sen så jag vet, det ser förjävligt ut just nu).

IMG_9265.jpg
In och hämta saker, och j*vlar, då hade ju lumen laddats lite!

IMG_9268.jpg


"Nåja, dessa jävla sporthojsåkare.. Bara förstör för oss andra!"

IMG_9286.jpg
IMG_9279.jpg
IMG_9280.jpg
 
Fick på allt krafs som krävs för besiktning; framblinkers, originaldämpare, fjollreflex samt skyltbelysning. Riktiga fullösningar dock som försvinner direkt efter.
 
[quote="Roffe, post: 904167, member: 5143"Bra väder idag, då beställer vi en ny rumpa till damen ]
IMG_9255.jpg

Bra väder idag, då beställer vi en ny rumpa till damen

IMG_9253.jpg


Denna blev det, med all el så som blinker osv, samt skyltkit. Min befintliga gick nämligen sönder förra säsongen..

Ingen som lade märke till att det var en R1 tail till min R6a? Jag märkte det nu.. Dem verkar inte vara helt samarbetsvillig då han slutade svara på mina mail då jag frågade om jag fick avbryta köpet. Någon som har erfarenhet av att montera R1 tail på R6?
 
Tillbaka
Topp